Μπερσίμης: Το σχέδιο ανασυγκρότησης του ΕΟΠΥΥ
Στο επίκεντρο βρίσκεται η την καλύτερη και αποτελεσματικότερη εξυπηρέτηση του ασφαλισμένου, δήλωσε ο κ. Μπερσίμης, στο praktoreio-ygeias του ΑΠΕ-ΜΠΕ.
«Έχουμε θέσει 4 κεντρικούς στόχους: Να προσφέρουμε ποιοτικότερες και αποτελεσματικότερες υπηρεσίες στους ασφαλισμένους. Να εξασφαλίσουμε την ομαλοποίηση των πληρωμών προς τους παρόχους μας. Να βρούμε και να αξιοποιήσουμε νέες πηγές χρηματοδότησης. Και να εκσυγχρονίσουμε τη λειτουργία του Οργανισμού. Πέρα από την οικονομική διάσταση, αυτά απαιτούν και οργανωτική ανασυγκρότηση. Εδώ και 3 μήνες, ακολουθούμε ένα λεπτομερές πλάνο βήμα-βήμα» εξήγησε.
Οι βασικοί άξονες του σχεδίου είναι η επανεξέταση της οργανωτικής δομής του ΕΟΠΥΥ, με σύγχρονο και λειτουργικό οργανόγραμμα και ρόλους αυξημένης ευθύνης, η επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό με επιμόρφωση των εργαζόμενων, η ανάπτυξη πληροφοριακών συστημάτων και τεχνολογίας αιχμής, η σταδιακή ψηφιοποίηση του αρχείου του ΕΟΠΥΥ με δικαιολογητικά και τιμολόγια παρόχων και, τέλος, η βελτίωση των κτηριακών εγκαταστάσεων, «για να δουλεύουν οι υπάλληλοι μας και να μας επισκέπτονται οι ασφαλισμένοι μας, σε ανθρώπινες συνθήκες».
Κύρια πρόκληση είναι μία, σημειώνει ο κ. Μπερσίμης: «πρώτα ο πολίτης. Όλες οι αποφάσεις χρειάζεται να λειτουργούν προς όφελός του. Από τη διαπραγμάτευση για επωφελείς νέες συμβάσεις με τους παρόχους, μέχρι τον έλεγχο για παραβατικές συμπεριφορές. Κι από το νέο, δίκαιο και ορθολογικό κανονισμό παροχών υγείας μέχρι την οργανωτική ανασυγκρότηση του ΕΟΠΥΥ». Υπογραμμίζει ότι οι έλεγχοι για τυχόν παραβατικές συμπεριφορές εντείνονται και μάλιστα έχει εντοπιστεί σημαντικός αριθμός παραβάσεων, ακόμα και «ακραίων»:
«Με τη σύγχρονη τεχνολογία και τη χρήση στατιστικών μεθόδων, έχουμε εντοπίσει σημαντικό αριθμό πιθανών παραβάσεων, που γνωστοποιούνται στην αρμόδια υπηρεσία του Οργανισμού για περαιτέρω έλεγχο. Ανάμεσά τους και γεγονότα που φαίνονται ακραία, όπως η χρήση ενός ιατροτεχνολογικού προϊόντος από όλα τα μέλη μιας οικογένειας ή η εμφάνιση επιπλοκών στο 100% των ασθενών μιας κλινικής...
Με 10.000.000 ασφαλισμένους και 22.000 παρόχους, μιλάμε για εκατομμύρια πράξεις και πρακτικά ο έλεγχος είναι δύσκολος. Τα καταφέρνουμε όμως, με τη χρήση πληροφορικής, καινοτόμων συστημάτων και του εξειδικευμένου προσωπικού μας».
Ο πρόεδρος του ΕΟΠΥΥ ανακοίνωσε, επίσης, τη δημιουργία «Πολυμεσικού Κέντρου Εξυπηρέτησης για τον Πολίτη». Εξηγεί ότι, όταν «τεθεί σε λειτουργία, θα δίνει την δυνατότητα στον πολίτη να ενημερώνεται ανά πάσα στιγμή για την πορεία των θεμάτων που τον αφορούν, με ένα απλό τηλεφώνημα ή μέσω διαδικτύου, χωρίς να απαιτείται η φυσική παρουσία του στις υπηρεσίες του ΕΟΠΥΥ. Άμεσα, εύκολα, χωρίς κόστος και με ασφαλείς τεχνολογίες για την προστασία των ευαίσθητων δεδομένων του».
Αναφορικά με την οικονομική κατάσταση του Οργανισμού, ο κ. Μπερσίμης σημειώνει ότι υπάρχει «κανονικότητα» στη χρηματοδότηση και προχωράει η αποπληρωμή προς τους παρόχους ύψους 1 δισ. ευρώ.
«Έχουμε ήδη αρχίσει να επιλύουμε συσσωρευμένα προβλήματα ετών -όχι μόνο οικονομικά, αλλά και διοικητικά-οργανωτικά. Σήμερα, έχουμε κανονικότητα στη χρηματοδότηση του Οργανισμού από την Πολιτεία, την οποία έχουμε μεταφέρει στους συμβεβλημένους παρόχους. Έτσι, προχωρήσαμε σε αποπληρωμές ή ενταλματοποιήσεις προς τους παρόχους, ύψους περίπου 1 δισ. ευρώ.
Για τη βιωσιμότητα του Οργανισμού, επενδύουμε σε δύο ακόμη τομείς:
Στον εξορθολογισμό των δαπανών, που απελευθερώνει πόρους.
Στην εξεύρεση νέων χρηματοδοτικών εργαλείων. Το πρόσφατο νομοσχέδιο του υπουργείου Υγείας μας δίνει νέες, σημαντικές δυνατότητες».
Τα πρώτα αποτελέσματα της διαπραγμάτευσης με τους παρόχους αναμένονται στο τέλος Ιουνίου, σύμφωνα με τον κ. Μπερσίμη. Η Επιτροπή Διαπραγμάτευσης του ΕΟΠΥΥ στόχο έχει να συνάψει συμβάσεις με τους παρόχους, που θα περιλαμβάνουν και ποιοτικά κριτήρια και θα είναι ξεκάθαρες, δίκαιες και επωφελείς για όλους -ασθενείς, παρόχους και δημόσιο.