Ανοιχτή σύγκρουση μεταξύ ΕΟΠΥΥ και οπτικών – οπτομετρών για τις νέες συμβάσεις
Στην αντεπίθεση βγαίνει η διοίκηση του ΕΟΠΥΥ, μετά την ομόφωνη απόρριψη της νέας σύμβασης από τη Γενική Συνέλευση της Πανελλήνιας Ένωσης Οπτικών και Οπτομετρών.
Αντιπροσωπεία της Πανελλήνιας Ένωσης Οπτικών και Οπτομετρών και άλλων συλλόγων, συναντήθηκε με τον πρόεδρο του Οργανισμού, Σωτήρη Μπερσίμη, την Τετάρτη (24/01/2018). Οι οπτικοί ενημέρωσαν για την απόφασή τους να μην υπογραφεί η συγκεκριμένη σύμβαση με τον ΕΟΠΥΥ. Μεταξύ άλλων, έθεσαν το θέμα των ληξιπρόθεσμων οφειλών του Οργανισμού από το 2011, οι οποίες προέκυψαν από τις συγχωνεύσεις των ταμείων. Επίσης, το «κούρεμα» στις διατακτικές, το οποίο μπορεί να φτάσει μέχρι και 30% της αξίας των προϊόντων, για τα οποία θα έχουν ήδη πληρωθεί ακόμα και φόροι.
Το υπουργείο Υγείας και η διοίκηση του ΕΟΠΥΥ από την άλλη πλευρά, επιμένουν ότι στόχος των νέων συμβάσεων είναι η καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών και ο εξορθολογισμός της δαπάνης. Στο πλαίσιο αυτό επισημαίνουν:
- Με τη νέα σύμβαση, όπως προβλέπεται από τον ΕΟΠΥΥ, οι πολίτες – δικαιούχοι της παροχής γυαλιών οράσεως δεν θα είναι αναγκασμένοι να προπληρώνουν το ποσό αποζημίωσης στα καταστήματα οπτικών, ύψους 100 ευρώ, όπως γίνεται μέχρι σήμερα.
- Με τη νέα σύμβαση, οι πολίτες – δικαιούχοι της παροχής γυαλιών οράσεως, δεν θα χρειάζεται να συγκεντρώνουν έγγραφα, να συμπληρώνουν αιτήσεις και να προσέρχονται στις κατά τόπους υπηρεσίες του ΕΟΠΥΥ προκειμένου να αποζημιωθούν αλλά θα μεταβαίνουν στο πλησιέστερο συμβεβλημένο κατάστημα οπτικών με αποτέλεσμα να αποφεύγουν την ταλαιπωρία ειδικά όσοι βρίσκονται σε νησιωτική περιοχή ή δήμο που δεν έχει υπηρεσία του ΕΟΠΥΥ.
- Οι ιδιοκτήτες των καταστημάτων οπτικών θα πληρώνονται εντός του προγραμματισμένου χρονοδιαγράμματος και των ορίων της σύμβασης, όπως οι υπόλοιποι 25.000 πάροχοι του ΕΟΠΥΥ, των οποίων η πληρωμή γίνεται πολλές φορές σε διάστημα μικρότερο των 90 ημερών.
- Θα εκλείψουν παραβατικές συμπεριφορές μέσα από τον έλεγχο που θα ασκείται στο πλαίσιο της σύμβασης. Με αυτό τον τρόπο θα καταπολεμηθούν φαινόμενα διασπάθισης δημόσιου χρήματος.
Επιπλέον, ΕΟΠΥΥ και υπουργείο Υγείας θέτουν τα εξής ερωτήματα:
- Ποιον εξυπηρετεί η προπληρωμή του ποσού από τους πολίτες στα καταστήματα οπτικών; Τους πολίτες;
- Ποιον εξυπηρετεί το γεγονός ότι κάθε χρόνο οι πολίτες προσκομίζουν στις υπηρεσίες του ΕΟΠΥΥ περίπου 400.000 έγγραφα; Τους πολίτες ή τους εργαζομένους στον ΕΟΠΥΥ;
- Ποιον εξυπηρετεί η χορήγηση οπτικών ειδών από καταστήματα εάν δεν γνωρίζει ο ΕΟΠΥΥ κατά πόσο τα καταστήματα αυτά πληρούν τις προδιαγραφές (ύπαρξη άδειας, ύπαρξη οπτομέτρη κ.α.); Το κράτος ή τους πολίτες;
Τέλος, καλούν τον κλάδο των οπτομετρών «να δείξει περισσότερη ειλικρίνεια στη δημόσια συζήτηση».