Τεχνικά προβλήματα στην ΗΔΙΚΑ «τινάζουν» στον αέρα ραντεβού και συνταγογράφηση
Εκτός λειτουργίας για μεγάλο διάστημα, παρέμεινε το σύστημα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης της ΗΔΙΚΑ, από τη Μεγάλη Πέμπτη (05/04/2018) έως και την Τρίτη του Πάσχα (10/04/2018), με αποτέλεσμα να ταλαιπωρηθούν ασφαλισμένοι και γιατροί.
Σύμφωνα με τον Ιατρικό Σύλλογο Αθηνών (ΙΣΑ), η πλατφόρμα της ΗΔΙΚΑ παρουσίαζε πρόβλημα στη βάση του ΑΜΚΑ και δεν μπορούσαν να συνταγογραφηθούν τα φάρμακα και οι εξετάσεις στους ασθενείς. Μάλιστα, το πρόβλημα στην ηλεκτρονική συνταγογράφηση παρουσιάζεται σχεδόν μία φορά κάθε μήνα από την αρχή του χρόνου, γεγονός απαράδεκτο καθώς οι ασθενείς μένουν χωρίς τα φάρμακα που έχουν ανάγκη ενώ προκαλείται αναστάτωση και δυσλειτουργία στα ιατρεία, τονίζει ο ΙΣΑ.
Για τον Ιατρικό Σύλλογο Αθηνών, η συγκεκριμένη αδυναμία στο σύστημα της ΗΔΙΚΑ αποτελεί έναν ακόμη λόγο, ώστε στους όρους των νέων συμβάσεων με τον ΕΟΠΥΥ να υπάρχει μόνο η ελεύθερη επιλογή γιατρού, με αμοιβή κατά πράξη και περίπτωση, για να διασφαλίζεται η ομαλή λειτουργία του συστήματος. Σε περίπτωση που οι αμοιβές των γιατρών γίνονται με πάγια αντιμισθία με συγκεκριμένο ωράριο, το οποίο θα κλείνεται μέσω τηλεφωνικού κέντρου, οι τεχνικές βλάβες θα τινάζουν το σύστημα στον αέρα καθώς δεν θα υπάρχει η ευελιξία μεταφοράς των ραντεβού σε άλλη ώρα, υποστηρίζει ο ΙΣΑ.
Ο ΙΣΑ, τέλος, ζητά αφενός άμεση αποκατάσταση των απαράδεκτων και επαναλαμβανόμενων τεχνικών προβλημάτων του συστήματος της ΗΔΙΚΑ και αφετέρου να δημιουργηθούν οι απαραίτητες ασφαλιστικές δικλείδες για την εύρυθμη λειτουργία του νέου συστήματος Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας.