Αυτόνομα τμήματα γίνονται τα Γραφεία Προστασίας Δικαιωμάτων των ασθενών στα νοσοκομεία
Επίσης, θα ακολουθήσει Υπουργική Απόφαση, με την οποία θα καθορίζεται ένα Ενιαίο Κανονιστικό Πλαίσιο Διαχείρισης Καταγγελιών ώστε να υπάρχει ομοιογένεια και προτυποποίηση στην αντιμετώπιση των περιστατικών.
Καθώς ο νέος θεσμός έκλεισε ένα χρόνο, πραγματοποιήθηκε συνάντηση εργασίας με πρωτοβουλία του προέδρου της αρμόδιας Επιτροπής του υπουργείου Υγείας, Γ. Καλαμίτση, με τους προϊστάμενους των Γραφείων από όλα τα νοσηλευτικά ιδρύματα της χώρας. Στη σύσκεψη χαρτογραφήθηκαν τα γραφειοκρατικά προβλήματα που έχουν προκύψει αυτό το διάστημα και επισημάνθηκε η ανάγκη να προωθηθούν συγκεκριμένες ενέργειες από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υγείας με στόχο την αναβάθμιση των Γραφείων.
«Με την κεντρική Επιτροπή Προστασίας των Δικαιωμάτων των Ασθενών και των λοιπών υπηρεσιών υγείας που υπάρχει στο Υπουργείο, αλλά και με τα Γραφεία τα οποία νομοθετήσαμε και σταδιακά συγκροτούμε και προσπαθούμε να βάλουμε ένα ενιαίο πλαίσιο λειτουργίας σε όλα τα νοσοκομεία, θέλουμε να δώσουμε το σήμα στους πολίτες, ότι δεν είναι "ανοχύρωτοι" μέσα στο δημόσιο νοσοκομείο αλλά μπορούν να έχουν μια αξιοπρεπή και κυρίως ισότιμη φροντίδα, χωρίς να αναζητούν πολλαπλών τύπων διαμεσολαβήσεις και συναλλαγές. Χωρίς να χρειάζεται να ψάχνουν "μέσον", γνωστούς για να εξυπηρετηθούν και κυρίως χωρίς να βάλουν το χέρι στην τσέπη. Αυτό κατά την άποψή μου είναι μια τεράστια επένδυση στην αξιοπιστία της δημόσιας περίθαλψης, αλλά και στην αξιοπρέπεια των ανθρώπων» τόνισε, κατά την εισήγησή του, ο υπουργός Υγείας, Ανδρέας Ξανθός.
Στα θετικά σημεία καταγράφεται, σύμφωνα με τον υπουργό Υγείας, ότι πλέον υπάρχει μια υπηρεσία που δεν είναι «κυτίο παραπόνων». «Δεν έχουμε την λογική να φτιάξουμε κυτία παραπόνων, που κάποιος θα πηγαίνει και θα αποθέτει μια γραπτή καταγγελία, έχοντας στο μυαλό ότι δεν πρόκειται να ασχοληθεί κανένας. Αυτό το οποίο θέλαμε να κάνουμε είναι, πραγματικά, ένας θεσμός, ένας μηχανισμός, που θα μπορεί να υποδέχεται, να διευκολύνει, να διευκρινίζει, να αποσαφηνίζει και να επιλύει προβλήματα, τα οποία υπάρχουν στην καθημερινή λειτουργία και διαχείριση των νοσοκομείων» διευκρίνισε ο κ. Ξανθός και επισήμανε ότι τα γραφεία αυτά δεν είναι «πάρκινγκ» κάποιων υπαλλήλων, οι οποίοι δεν μπορούν να κάνουν κάτι πιο σημαντικό, καθώς πρόκειται για σημαντική υπηρεσία και όχι δεύτερης ταχύτητας στο σύστημα υγείας.