Η νέα κεντρομήχανη Corvette δεν θα έχει χειροκίνητο κιβώτιο και υπάρχει λόγος

Το πιο διάσημο Made in USA υπεραυτοκίνητο, που πλέον έχει τον κινητήρα στο κέντρο, θα είναι και αποκλειστικά αυτόματο.  

Του Γιάννη Σκουφή

Η νέα Chevrolet C8 Corvette Stingray, στην οποία ο V8 των 6.200 κυβικών έχει μετακομίσει από το εμπρός καπό πίσω από τις πλάτες των δύο επιβατών της, είναι πραγματικά εντυπωσιακή. Σύμφωνα με την παράδοση η εισαγωγική έκδοση του κινητήρα της είναι ατμοσφαιρική και για την περίσταση αποδίδει 502 ίππους, οι οποίοι καταλήγουν στους πίσω τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου με διπλό συμπλέκτη και οκτώ σχέσεις.

Πρόσφατα ο επικεφαλής μηχανικός της Corvette, o Tadge Juechter, επιβεβαίωσε πως το νέο μοντέλο, σε αντίθεση με το προηγούμενο, δεν θα έχει έκδοση με χειροκίνητο κιβώτιο. Για ποιο λόγο; Μα γιατί σύμφωνα με τον Juechter δεν υπάρχει κανένας λόγος υπέρ του χειροκίνητου κιβώτιου και πως η χρήση του δεν έχει κανένα νόημα.

Η εξέλιξη αυτή μπορεί να απογοητεύει τους φίλους των σούπερ σπορ μοντέλων, αλλά στην ουσία δεν αποτελεί έκπληξη. Κι αυτό γιατί τα τελευταία χρόνια παρατηρείται πολλές εταιρίες να τοποθετούν, ειδικά στα πολυτελή και σπορ μοντέλα τους, μόνο αυτόματα κιβώτια. Τα οποία έχουν γίνει πλέον πολύ γρήγορα στις αλλαγές τους, διαθέτουν paddles και ταχύτατη χειροκίνητη λειτουργία, συνδυάζονται άψογα με τα ηλεκτρονικά συστήματα και προστατεύουν τον κινητήρα καθώς η παρουσία τους συνεπάγεται μικρότερες φθορές και φυσικά θα αποτελούν την αποκλειστική επιλογή για όσα έρχονται στο μέλλον με τη μορφή της αυτόνομης οδήγησης.

Σε ένα σπορ αυτοκίνητο με πολύ μεγάλη ισχύ ένα χειροκίνητο κιβώτιο μπορεί να προσφέρει το πλεονέκτημα της αμεσότητας και του πλήρους ελέγχου στις αλλαγές σχέσεων, σε συνδυασμό και με τη μεγαλύτερη συμμετοχή του οδηγού, αλλά από την άλλη υπάρχουν πολλές καταπονήσεις στη μετάδοση και στα υλικά τριβής όπως ο συμπλέκτης. Γεγονός που αυξάνει σημαντικά το λειτουργικό κόστος και αυτό της συντήρησης.

Δείτε περισσότερες φωτογραφίες στην gallery που ακολουθεί:

Σχετικές ειδήσεις