H Williams μπαίνει και στα πολυτελή γιοτ!
Η Williams μπορεί να έχει φτάσει στο ναδίρ στη Φόρμουλα 1, αλλά στο χώρο της βιομηχανίας γενικά παραμένει μια πολύ υπολογίσιμη εταιρεία.
Του Γιάννη Σκουφή
H Φόρμουλα 1 είναι μόνο μια από τις δραστηριότητες της Williams, η οποία αποτελεί έναν από τους βασικούς προμηθευτές στο πρωτάθλημα Formula E με τα ηλεκτρικά μονοθέσια, ενώ από του χρόνου θα παρέχει και συστήματα μετάδοσης και ισχύος για το πρωτάθλημα τουρισμού Pure ETCR των ηλεκτροκίνητων αγωνιστικά.
Παράλληλα η Williams Advanced Engineering, η οποία είναι μέλος του Williams Group, ανακοίνωσε πως εξελίσσει ένα ηλεκτρικό σύστημα πρόωσης για την Yachts de Luxe από τη Σιγκαπούρη, το οποίο θα βασίζεται σε μπαταρίες λιθίου- θείου με συνολική χωρητικότητα 400 kWh.
Για να υπάρχει ένα μέτρο σύγκρισης ένα VW ID.3 που έχει μπαταρία 58 kWh μπορεί να διανύσει πάνω από 400 χιλιόμετρα. Στη στεριά. Τώρα, το σύστημα της Williams με τις μπαταρίες της Oxis Energy θα προσφέρει μια αυτονομία για περίπου 70 με 100 ναυτικά μίλια, από 126 έως και 180 χιλιόμετρα χιλιόμετρα δηλαδή, με κανονικές ταχύτητες πλεύσης.
Καμία αναφορά δε γίνεται για το χρόνο φόρτισης αυτών των μεγάλων μπαταριών, αλλά διευκρινίζεται πως η σύνθεσή τους δεν είναι μόνο πιο φτηνή από πλευράς κατασκευής αλλά και πιο φιλική προς το περιβάλλον, μιας και δεν χρησιμοποιούνται τοξικά υλικά ή σπάνιες γαίες.
Το ερώτημα σε αυτήν την περίπτωση βέβαια είναι τι γίνεται αν τυχόν μείνει το σκάφος από μπαταρίες μεσοπέλαγα…