Μπορεί να χαλάσει o ψηφιακός πίνακας ενός αυτοκινήτου;
Δεν είναι λίγοι αυτοί που πιστεύουν πως όσο λιγότερα ηλεκτρονικά εμπλέκονται σε ένα εξάρτημα, τόσο μικρότερη είναι η πιθανότητα εμφάνισης βλάβης.
Του Γιάννη Σκουφή
Όσο πιο απλό είναι ένα μηχάνημα θεωρητικά (αλλά και πρακτικά τις περισσότερες φορές) θα παρουσιάσει τις λιγότερες βλάβες. Δίχως αυτό να αποτελεί κανόνα. Για παράδειγμα, ένα ατμοσφαιρικό μοτέρ έχει λιγότερες πιθανότητες να παρουσιάσει βλάβη από ένα άλλο με σύστημα τούρμπο.
Υπό αυτή τη λογική, ένας κλασικός πίνακας οργάνων με βελόνες μπορεί να θεωρηθεί πιο αξιόπιστος από έναν ψηφιακό που αποτελείται από μια οθόνη. Δίχως να έχουν αναφερθεί σχετικά προβλήματα, εντύπωση προκάλεσε ένα αστείο σύμπτωμα του ψηφιακού πίνακα σε μερικά Hyundai Santa Fe στις ΗΠΑ και στην Αυστραλία. Μόλις 714 και 283 αυτοκίνητα, αντίστοιχα. Ποιο είναι λοιπόν αυτό το σύμπτωμα;
Μέχρι τώρα οι οδηγοί γνώριζαν πως στο μεγάλο εύρος εξατομίκευσης του πίνακα οργάνων περιλαμβάνεται και η αλλαγή θέσης των στροφόμετρου με το ταχύμετρο. Έκπληκτοι όμως είδαν ξαφνικά πως ο πίνακας τρελάθηκε και γύρισε όλος ανάποδα. Από κάτω προς τα πάνω!
Αυτή η δυσλειτουργία οφείλεται σε ένα προβληματικό τσιπάκι που επηρεάζεται σε πολύ χαμηλές συνθήκες και προκαλεί αυτό το σύμπτωμα… κρυολογήματος. Το αστείο είναι πως ενώ θα μπορούσε ο πίνακας να παρουσιάσει ένα σωρό άλλες βλάβες (π.χ. να σκοτεινιάσει ή να σβήσει τελείως), απλά τρελαίνεται και παίρνει ανάποδες. Στην κυριολεξία.
Εννοείται πως η Hyundai έχει ήδη επισημάνει το πρόβλημα και ανταποκρίθηκε άμεσα στους πελάτες της ειδοποιώντας τους να προσέλθουν στο πλησιέστερο ντίλερ για να επιδιορθωθεί το πρόβλημα. Συγκεκριμένα, επειδή δεν υπάρχει κάποιο θέμα που θα μπορούσε να λυθεί με ένα update, η λύση είναι μία: η αντικατάσταση του τρελαμένου πίνακα με ένα λογικό!
Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr.