Πολλοί οδηγοί δε χρησιμοποιούν σωστά τα plug-in υβριδικά τους
Ακόμη και σήμερα υπάρχει ένα μεγάλο ποσοστό οδηγών που δεν εκμεταλλεύεται το σημαντικότερο πλεονέκτημα των PHEV: την ηλεκτρική τους αυτονομία.
Του Γιάννη Σκουφή
Τα plug-in υβριδικά (γνωστά και ως PHEV) είναι αυτά που διαθέτουν μια σημαντικά μεγαλύτερη μπαταρία από τα φουλ υβριδικά και που έχουν και τη δυνατότητα να τη φορτίζουν από το δίκτυο ηλεκτροδότησης.
Ωστόσο, μία πρόσφατη -και ενδεικτική για την όλη κατάσταση που επικρατεί- έρευνα έδειξε πως πολλοί κάτοχοι plug-in υβριδικών δεν τα φορτίζουν και έτσι δεν εκμεταλλεύονται την ηλεκτρική τους αυτονομία.
Το φαινόμενο αυτό ήταν πολύ σύνηθες στα PHEV πρώτης γενιάς όπου η μικρή μπαταρία πρόσφερε ανάλογα μικρή ηλεκτρική αυτονομία -από 30 έως 40 χιλιόμετρα με μία φόρτιση. Κάτι που είχε ως αποτέλεσμα ο οδηγός να αποθαρρύνεται από την τακτική φόρτιση.
Με τις εταιρίες όμως να λανσάρουν νέα PHEV με μεγαλύτερες μπαταρίες που μπορούν να προσφέρουν διπλάσια αυτονομία, αυτόματα αναμένεται να αλλάξει και η ψυχολογία των οδηγών που θα έχουν ένα σημαντικό κίνητρο για να τα φορτίζουν τακτικά.
Εντούτοις η δημοφιλία των PEHV κινδυνεύει από τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα που γίνονται όλο και πιο φτηνά. Ειδικότερα σε χώρες με ισχυρές επιδοτήσεις. Ακόμη και έτσι όμως ένα PHEV θα παραμείνει δελεαστικό για όποιον θέλει να συνδυάζει ηλεκτροκίνητες, άρα πιο οικονομικές και πιο καθαρές διαδρομές στην πόλη χωρίς να έχει το άγχος της φόρτισης στα πιο μεγάλα ταξίδια.