Πόσο έξυπνη μπορεί να γίνει η ανάρτηση ενός αυτοκινήτου;
Του Γιάννη Σκουφή
Η πνευματική ανάρτηση που αποτελεί μέρος του γενικότερου συνόλου της τεχνολογίας E-Active Body Control δεν είναι κάτι καινούργιο. Είχε παρουσιαστεί πριν από περίπου τέσσερα χρόνια στην παγκόσμια πρεμιέρα της GLE, του κορυφαίου τότε SUV της Mercedes, στο Κολοράντο.
Τι το ιδιαίτερο έχει αυτή η ανάρτηση; Πως ακόμη και εν στάση μπορούσε να κάνει το αυτοκίνητο να ταλαντεύεται και να μετατοπίζεται έστω και λίγο ώστε να μπορέσει να ξεκολλήσει από δύσκολα σημεία.
Μπορεί να ακούγεται κάπως υπερβολικό, αλλά υπάρχουν περιπτώσεις που μία τέτοια λειτουργία πραγματικά έδινε λύσεις σε βραχώδεις ή αμμώδεις επιφάνειες.
Τώρα, πως και θυμηθήκαμε το εν λόγω σύστημα; Η βασική αφορμή ήταν μία ανάρτηση του Tobias Just, του επικεφαλής στο τμήμα επικοινωνίας της Mercedes, στο LinkedIn, όπου δείχνει μία S-Class να ταλαντεύεται χάρη στο E-Active Body Control.
Προφανώς, στην πολυτελή λιμουζίνα το εν λόγω σύστημα δεν έχει τον ίδιο σκοπό με την GLE, αλλά να περιορίζει τις κλίσεις στις στροφές και το αμάξωμα να γέρνει ελάχιστα.
Αξιοσημείωτο είναι πως η λειτουργία της ταλάντωσης δεν είναι διαθέσιμη στην S-Class αφού απλά κάποια στιγμή οι μηχανικοί είπαν να παίξουν με το λογισμικό του αυτοκινήτου. Και επειδή πρόκειται για κάτι πολύ σπάνιο ο Just είπε να το ανεβάσει στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.