H Volvo θέλει να κρατήσει τα στέισον βάγκον ζωντανά

Ο χείμαρρος των SUV έχει παρασύρει παραδοσιακά σχήματα, μαζί και τα στέισον βάγκον που τις προηγούμενες δεκαετίες ήταν ιδιαίτερα δημοφιλή στις περισσότερες αγορές της Ευρώπης.

Του Γιάννη Σκουφή

Η Volvo έχει εδώ και καιρό χαράξει το μέλλον της έχοντας ανακοινώσει πως αυτό θα είναι καθαρά ηλεκτρικό. Μάλιστα σε μερικά χρόνια από σήμερα θα πουλά μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχοντας παρουσιάσει το EX90 και μόλις πρόσφατα το EX30. Ένα ολοκαίνουργιο SUV που θα κυκλοφορήσει και στην χώρα μας στις αρχές 2024 με τιμές πώλησης που θα ξεκινούν από τις 37.572 ευρώ (χωρίς την κρατική επιδότηση του Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ).

Για το μέλλον και συγκεκριμένα για την επόμενη πενταετία, οι Σουηδοί σχεδιάζουν να λανσάρουν κάθε χρόνο από ένα νέο μοντέλο έχοντας θέσει ως στόχο έως το 2025 το 50% των πωλήσεών τους να είναι ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά. Μέχρι το 2030, η Volvo σκοπεύει να εγκαταλείψει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Πέρα από τα EX90 και EX30 που θα κυκλοφορήσουν μέσα στο 2024, τα μελλοντικά πλάνα περιλαμβάνουν την παρουσίαση ενός αμιγώς ηλεκτρικού XC40 δεύτερης γενιάς και ενός αντικαταστάτη του XC60 με μπαταρία. Επιπλέον, αναμένεται να εμφανιστεί ένα νέο ηλεκτρικό σεντάν, βασισμένο στην ίδια πλατφόρμα SPA2 με το EX90, το οποίο θα στοχεύει στις αγορές των ΗΠΑ και της Κίνας.

Ο Jim Rowan, διευθύνων σύμβουλος της Volvo, αποκάλυψε κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του EX30 ότι η εταιρεία του εξετάζει το κατά πόσο ένας ηλεκτρικός διάδοχος του V90 θα ήταν μια βιώσιμη επιλογή.

Άλλωστε, τα estate είναι συνώνυμα με την πορεία της Volvo εδώ και δεκαετίες. Επιπλέον κίνητρο για ένα ηλεκτρικό estate με τα σήματα της Volvo αποτελεί και η απόφαση του VW Group να λανσάρει αντίστοιχα μοντέλα, όπως η Skoda το 2026, η Audi με το Avant e-tron και η VW με το ID. 7.