Η BMW «τελειώνει» τους κινητήρες εσωτερικής καύσης
Από την στιγμής της παραγωγής του τελευταίου θερμικού μοτέρ η γερμανική εταιρία εστιάζει την παραγωγή της στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Του Γιάννη Σκουφή
Ένα σημαντικό ορόσημο για την BMW αποτελεί το τέλος της παραγωγής κινητήρων εσωτερικής καύσης (ICE) στο εργοστάσιο στο Μόναχο και σε όλες τις μονάδες της εταιρείας επί γερμανικού εδάφους.
Η BMW σκοπεύει να αναδιαρθρώσει την γραμμή παραγωγής για την κατασκευή μιας νέας γενιάς ηλεκτρικών οχημάτων. Ήδη από το Νοέμβριο του 2020 η BMW είχε ανακοινώσει ότι θα μεταφέρει την παραγωγή των V8 και V12 της από το Μόναχο στο Ηνωμένο Βασίλειο, ενώ τα μικρότερα σύνολά της θα φτιάχνονταν από τη Steyr στην Αυστρίαα.
Σύμφωνα με τοπικά μέσα ενημέρωσης ο τελευταίος κινητήρας εσωτερικής καύσης που βγήκε από το εργοστάσιο του Μονάχου ήταν ένας V8 που κατασκευάστηκε την προηγούμενη εβδομάδα. Οι 1.200 υπάλληλοι στο εργοστάσιο θα περάσουν από εκπαίδευση και θα αναλάβουν νέα καθήκοντα ή θα μετακινηθούν σε άλλες εγκαταστάσεις της BMW.
Το εργοστάσιο του Μονάχου έχει αναλάβει την παραγωγή της ηλεκτρικής i4 από τον Οκτώβριο του 2021 και θα είναι η έδρα των μελλοντικών ηλεκτρικών μοντέλων που θα βασίζονται στη πλατφόρμα Neue Klasse. Η BMW έχει ήδη επιβεβαιώσει πως από το 2025 έως και το 2027 θα παρουσιάσει έξι νέα ηλεκτρικά που θα είναι παραλλαγές της Neue Klasse.
Ενώ άλλοι κατασκευαστές έχουν ήδη ανακοινώσει ένα χρονοδιάγραμμα για τον πλήρη τερματισμό της παραγωγής ICE η BMW πιθανότατα θα συνεχίσει την κατασκευή τους για πολλά χρόνια ακόμη.