Η Toyota κάνει τις παλιές μπαταρίες σαν καινούργιες
Η ιαπωνική εταιρία διευρύνει την ανακύκλωση των παλιών μπαταριών και ταυτόχρονα την συνεργασία της με την Redwood Materials.
Του Γιάννη Σκουφή
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν ενδιαφέρονται μόνο για την παραγωγή και την πώληση των προϊόντων τους. Τα τελευταία χρόνια μία από τις προτεραιότητές τους είναι η επίτευξη των στόχων βιωσιμότητας προς όφελος του περιβάλλοντος. Μεταξύ αυτών των στόχων και η ανακύκλωση των παλιών μπαταριών, κυρίως από τα υβριδικά αυτοκίνητα που προηγούνται των ηλεκτρικών.
Για παράδειγμα η Toyota συγκεντρώνει τις παλιές μπαταρίες των Prius, τις ανακατασκευάζει και τις τοποθετεί στα καινούργια Camry που πωλούνται στην αμερικανική αγορά. Βασικά, δεν επαναχρησιμοποιείται μία ανακατασκευασμένη μπαταρία αλλά σημαντικά στοιχεία της όπως είναι τα φύλλα χαλκού από το καθόδιο και το ανόδιο που έχουν ανακυκλωθεί.
Τα περισσότερα από τα παλιά Prius βρίσκονται κυρίως στην Καλιφόρνια, η οποία λόγω του φωτοχημικού νέφους ήταν από τα πρώτα μέρη του κόσμου που θέσπισαν πολύ αυστηρά όρια για τους ρύπους των αυτοκινήτων.
Ταυτόχρονα προβλέπεται αυξημένη ζήτηση για την ανακύκλωση των μπαταριών αυτοκινήτων, κυρίως γιατί τα Prius της 1ης γενιάς που κατασκευάστηκαν πριν από δύο δεκαετίες πλησιάζουν στο τέλος του κύκλου ζωής τους.
Ένα κρίσιμο στοιχείο αυτής της στρατηγικής, ιδιαίτερα στη Βόρεια Αμερική, περιλαμβάνει την ενσωμάτωση ανακυκλωμένων υλικών στην παραγωγή μελλοντικών μπαταριών στο εργοστάσιο Toyota Battery Manufacturing, στη Βόρεια Καρολίνα, το οποίο έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει τη λειτουργία του το 2025.
Στόχος της εταιρείας είναι η ανακύκλωση, η διύλιση και η κατασκευή υλικών μπαταριών με στόχο ετήσιας παραγωγής 100 GWh. Η συνεργασία προβλέπει ότι η Redwood θα παρέχει υλικά με τουλάχιστον 20% ανακυκλωμένο νικέλιο, 20% ανακυκλωμένο λίθιο και 50% ανακυκλωμένο κοβάλτιο για την παραγωγή καθόδιων.
Η κορυφαία, από πλευράς παραγωγής, αυτοκινητοβιομηχανία στο κόσμο έχει ως στόχο την ουδετερότητα ως προς τον άνθρακα σε όλες τις παγκόσμιες δραστηριότητές της έως το 2035 και μέχρι το 2050 να μην παράγει αυτοκίνητα που να εκπέμπουν ρύπους.