To Alpine A290 είναι το ηλεκτρικό GTi του αύριο!
Του Γιάννη Σκουφή
Η Renault έχει πολύ μεγάλα σχέδια για την Alpine, η οποία μέχρι το 2030 θα λανσάρει τουλάχιστον επτά νέα μοντέλα. Από τον αντικαταστάτη της Α110 μέχρι ένα SUV. Και δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι το A290 έκανε την πρώτη του δημόσια εμφάνιση λίγο πριν ξεκινήσει ο διάσημος 24ώρος αγώνας του Le Mans.
Άλλωστε, οι ιθύνοντες της Alpine το έχουν πει εδώ και καιρό: Στόχος τους δεν είναι να κατασκευάσουν ένα απλά γρήγορο «μικρό» ηλεκτρικό αλλά ένα fun-to-drive αυτοκίνητο που θα προσφέρει εφάμιλλη ευχαρίστηση όπως ένα συμβατικό.
Προφανώς και έφεραν εις πέρας την αποστολή τους αφού μετέτρεψαν το νέο Renault 5 (το μοντέλο στο οποίο βασίζεται το A290) σε μία τετράμετρη ηλεκτρική βολίδα με ένα εμφατικά αεροδυναμικό αμάξωμα που διακατέχεται από την αγωνιστική αύρα της Alpine.
Από μπροστά ξεχωρίζουν τα «X» στους προβολείς και στην μάσκα, ενώ ο προφυλακτήρας έχει μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα. Τα φτερά είναι τονισμένα, από το πλάι διακρίνονται τα μεγαλύτερα αεροδυναμικά βοηθήματα, ενώ πίσω υπάρχει ψηλά μία διακριτική αεροτομή και πιο χαμηλότερα ένας τονισμένος διαχύτης.
Εννοείται ότι υπάρχουν πολλά άλλα στοιχεία που παραπέμπουν σε ισχύ και επιδόσεις, όπως π.χ. η ψευδο-εισαγωγή στο καπό, οι κόκκινες δαγκάνες των φρένων πίσω από τις ιδιαίτερες σχεδιαστικά ζάντες, ενώ στο εσωτερικό πνέει ανάλογος αέρας με σπορ καθίσματα, οθόνη αφής 10,1 ιντσών με ειδικό αγωνιστικού τύπου μενού, σπορ πεντάλ και διακόπτες για την επιλογή της κίνησης.
Μάλιστα, το τιμόνι έχει δύο διακόπτες, ο γαλάζιος για τη λειτουργία ανάκτησης ενέργειας και ο κόκκινος για το πρόγραμμα Overtake που προσφέρει άμεσα τη μέγιστη διαθέσιμη ισχύ για έως και 10 δευτερόλεπτα. Μετά από μια διακοπή 30 δευτερολέπτων το Overtake είναι ξανά διαθέσιμο αλλά λιγότερο χρόνο. Για σπορ απόλαυση υπάρχουν δύο επιλογές ήχων που ονομάζονται Alternative και Alpine.
Οι Γάλλοι έδωσαν ιδιαίτερη βαρύτητα στη διατήρηση του βάρους σε χαμηλά επίπεδα και όντως η ένδειξη στη ζυγαριά δεν ξεπερνά τα 1.479 κιλά. Κάτι που οφείλεται τόσο στο κόμπακτ σύστημα πρόωσης όσο και στην μπαταρία των 52,0 kWh που προσφέρει αυτονομία έως και 380 χιλιομέτρων. Και αν σας φαίνεται λίγη, μην ξεχνάτε ότι μιλάμε για ένα hot-hatch.
Το A290 θα είναι διαθέσιμες σε τέσσερις προσθιοκίνητες εκδόσεις. Οι GT και GT Premium έχουν ένα ηλεκτρικό μοτέρ που αποδίδει 180 ίππους και εξασφαλίζει ένα 0-100 χλμ./ώρα σε 7,4 δεύτερα με μια τελική 160 χλμ./ώρα. Στα GT Performance και του GTS η ισχύς φτάνει τους 220 ίππους με τις τιμές των επιδόσεων να είναι αντίστοιχα 6,4 δεύτερα και 170 χλμ./ώρα.
Αυτά για το A290 το οποίο πιθανότατα θα γράψει ένα λαμπρό κεφάλαιο στην αυτοκινητοβιομηχανία ως το πρώτο ηλεκτρικό GTi. Για να δούμε αν αυτό θα ισχύσει και στην πράξη και όταν θα κυκλοφορήσει στις αρχές του 2025 με τιμές που θα ξεκινούν περίπου από τις 40.000 ευρώ.