Στη Τουρκία η Mercedes E-Class πωλείται με κινητήρα 1.500 κυβικών
Του Γιάννη Σκουφή
Κάθε αγορά έχει τις δικές της ανάγκες και απαιτήσεις. Για παράδειγμα, στην Τουρκία, η εισαγωγή αυτοκινήτων συνοδεύεται από υψηλούς φόρους. Η πρώτη κλίμακα για την πολυτελή φορολογία ξεκινά από τα 1.600 κυβικά.
Για αυτοκίνητα λοιπόν με κυβισμό έως 1,6 λίτρα και εισαγωγική τιμή άνω των 200.000 τουρκικών λιρών (περίπου 5.700 ευρώ), ο φορολογικός συντελεστής είναι 80%. Αυτή η ρύθμιση οδηγεί συχνά τους κατασκευαστές να δημιουργούν ειδικές εκδόσεις για την τουρκική αγορά.
Έτσι οι Τούρκοι μπορούν να παραγγείλουν την βασική έκδοση της Mercedes E-Class, με έναν τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.500 κυβικών. Ο οποίος αποδίδει 170 ίππους και έχει μέγιστη ροπή 250 Nm. Επιπλέον boost προσφέρει ένας ηλεκτροκινητήρας 17 kW του ήπια υβριδικού συστήματος.
Η μετάδοση στους πίσω τροχούς γίνεται μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου εννέα ταχυτήτων, με τα 0-100 χλμ./ώρα να έρχονται σε 8,9 δευτερόλεπτα και την τελική να φτάνει τα 225 χλμ./ώρα.
Η εν λόγω έκδοση πωλείται με τα λογότυπα E 180 και η βασική προ φόρων τιμή της είναι περίπου 59.000 ευρώ. Ωστόσο, με το φόρο πολυτελείας 80% και ένα τέλος ταξινόμησης η Mercedes E 180 φτάνει περίπου τις 128.000 ευρώ. Συγκριτικά, μία E 220 d 4Matic μπορεί να φτάσει έως και τις 183.000 ευρώ λόγω της φορολογίας του 150%.
Στη Γερμανία και για λόγους σύγκρισης, η γκάμα της E-Class ξεκινά με τον δίλιτρο τετρακύλινδρο κινητήρα της E 200, που αποδίδει 200 ίππους και διαθέτει ηλεκτρική υποστήριξη 17 kW, με τιμή από 61.999 ευρώ. Η E 220 d 4Matic κοστίζει στη Γερμανία από 67.057 ευρώ.