Ανταλλακτικά από βαν της VW σε Bugatti Veyron;
O ιδιοκτήτης μιας Bugatti Veyron αξίας σχεδόν 1,6 εκατομμυρίων δολαρίων έμεινε άναυδος όταν το επίσημο κέντρο σέρβις του ζήτησε 11.000 ευρώ για να αντικαταστήσει έναν χαλασμένο διακόπτη του καθρέφτη. Τελικά έκανε την επισκευή σχεδόν τζάμπα!
Του Γιάννη Σκουφή
Είναι γνωστό ότι τα supercars και πολύ περισσότερο τα hypercars απαιτούν τεράστια ποσά για συντήρηση, ειδικά δε αν πρόκειται για μια Bugatti.
Κατά καιρούς ιδιοκτήτες των συγκεκριμένων αυτοκινήτων έχουν αναφέρει πόσο ακριβή είναι η συντήρησή τους.
Ένας 27χρονος για παράδειγμα δήλωσε πως για να αλλάξει κάθε χρόνο όλα τα υγρά της Bugatti Chiron Pur Sport Carbon του κοστίζει 23.000 ευρώ, ενώ ο επιχειρηματίας Manny Khoshbin λέει πως η συντήρηση της Veyron του μπορεί να κοστίσει έως και 117.000 ευρώ ετησίως.
Ωστόσο, κανείς δεν θα περίμενε ότι η αντικατάσταση μικρών σχετικά εξαρτημάτων μπορεί να είναι τόσο ακριβή. Ένας Βρετανός επιχειρηματίας έπαθε σοκ όταν η Bugatti του ζήτησε περίπου 11.000 ευρώ για την αντικατάσταση ενός απλού διακόπτη για τους καθρέφτες.
Ο Carl Hartley, γνωστός έμπορος πολυτελών αυτοκινήτων, μοιράστηκε την εμπειρία του σε ένα podcast, αναφέροντας ότι το κόστος συντήρησης μιας Bugatti Veyron μπορεί εύκολα να ξεπεράσει τις 100.000 λίρες, που είναι περίπου 117.000 ευρώ. Στο βίντεο, αναφέρει πώς το επίσημο σέρβις της Bugatti απαιτεί εξωφρενικά ποσά για εργασίες που μπορούν να γίνουν με πολύ χαμηλότερο κόστος από αξιόπιστα συνεργεία.
Κατά τη διάρκεια μιας συντήρησης, ο Hartley παρατήρησε ένα πρόβλημα στον διακόπτη του καθρέφτη και έλαβε προσφορά 11.000 ευρώ για την αντικατάστασή του.
Η Bugatti δικαιολόγησε το κόστος λέγοντας ότι χρειάζεται αντικατάσταση ολόκληρης της πόρτας και του καθρέφτη. Αντί να πληρώσει, ο Hartley απευθύνθηκε σε έναν φίλο του που έχει ειδικότητα σε τέτοιου είδους θέματα.
Όταν πήγε να παραλάβει το αυτοκίνητο, ο φίλος του ζήτησε μόνο ένα ποτήρι μπύρα ως αμοιβή. Έτσι, ο Hartley γλίτωσε… 10.997 δολάρια.
Πώς τα κατάφερε; Η Bugatti μοιράζεται πολλά εξαρτήματα με άλλα, σαφώς πιο φτηνά μοντέλα του ομίλου της Volkswagen. Έτσι ο διακόπτης της Veyron είναι ο ίδιος με αυτόν του VW Transporter. Αντίστοιχες ιστορίες έχουμε δει και σε άλλα πολυτελή αυτοκίνητα, όπως τη Rolls-Royce, που επιδιορθώθηκαν με εξαρτήματα BMW σε πολύ χαμηλότερο κόστος.