Ουρανοξύστες με την υπογραφή εταιρειών αυτοκινήτων
Μία νέα τάση έχει αναδειχθεί στις μεγάλες πόλεις, όπως το Μαϊάμι και το Ντουμπάι, όπου πολυτελείς ουρανοξύστες με την υπογραφή γνωστών αυτοκινητοβιομηχανιών ξεπετάγονται σαν τα μανιτάρια. Αυστηρά και μόνο για εκατομμυριούχους
Του Γιάννη Σκουφή
Η αρχή έγινε με τον ουρανοξύστη της Porsche Design στο Μαϊάμι το 2017. Ο κυλινδρικός πύργος ύψους 195 μέτρων προσέφερε κάτι μοναδικό: το περίφημο «Dezervator», έναν ανελκυστήρα που μεταφέρει το αυτοκίνητο του ιδιοκτήτη κατευθείαν στο διαμέρισμά του.
Το εν λόγω χαρακτηριστικό έγινε μαγνήτης για πολλούς εκατομμυριούχους που θέλουν να βολεύουν και το supercar τους, και η Porsche δεν έμεινε μόνη.
Το 2021, η Aston Martin ολοκλήρωσε τον δικό της ουρανοξύστη στο κέντρο του Μαϊάμι, ύψους 249 μέτρων, ο οποίος είναι το πιο υψηλό κτίριο κατοικιών στην πόλη. Ο πύργος, με 391 διαμερίσματα και ειδική μαρίνα για γιοτ, εισάγει τη φιλοσοφία πολυτέλειας της Aston Martin στον κόσμο των ακινήτων. Στη συνέχεια, η Bentley και η Bugatti ακολούθησαν το παράδειγμα, με πύργους σε Μαϊάμι και Ντουμπάι.
Ο βασικός λόγος για αυτή την κίνηση των αυτοκινητοβιομηχανιών είναι το κέρδος. Κτίρια που φέρουν επώνυμα σήματα, όπως της Porsche ή της Bentley, αυξάνουν την αξία τους έως και 40% σε σχέση με αντίστοιχα μη επώνυμα. Η κίνηση αυτή όμως δεν είναι μόνο οικονομική. Επιτρέπει στις εταιρείες να επεκτείνουν την επιρροή τους πέρα από την αυτοκίνηση, προσφέροντας στους πελάτες τους την ευκαιρία να ζήσουν ένα ολοκληρωμένο «lifestyle» συνδεδεμένο με το brand τους.
Τα σχέδια των ουρανοξυστών αυτών είναι εμπνευσμένα από την αισθητική των πολυτελών αυτοκινήτων. Η Porsche και η Aston Martin επενδύουν στη μοναδικότητα του σχεδιασμού, κάνοντάς τα κτίρια να ξεχωρίζουν. Αυτές οι πολυτελείς κατοικίες προσελκύουν αγοραστές με τιμές που κυμαίνονται από 800.000 έως και πάνω από 50 εκατομμύρια ευρώ, ενώ στο Ντουμπάι, οι «Sky Mansions» της Bugatti ξεκινούν από περίπου 5,5 εκατομμύρια ευρώ.
Η τάση αυτή αναμένεται να συνεχιστεί, καθώς η ζήτηση για πολυτελή διαμερίσματα σε πόλεις όπως το Μαϊάμι και το Ντουμπάι αυξάνεται συνεχώς. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες φαίνεται πως έχουν βρει έναν νέο τρόπο να συνδυάσουν την πολυτέλεια των αυτοκινήτων με τον κόσμο των ακινήτων, δημιουργώντας έναν ολοκληρωμένο τρόπο ζωής για τους πελάτες τους.