ΝΕΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ F1: ΕΩΣ ΚΑΙ 900 ΑΛΟΓΑ ΑΠΟ 1.600 ΚΥΒΙΚΑ
Έτσι λοιπόν ενώ οι πάντες μιλούσαν για μέγιστη ιπποδύναμη με πλήρη ηλεκτρική υποστήριξη γύρω στους 750 ίππους τα τελευταία νέα κάνουν λόγο για 900 άλογα κατά τη διάρκεια των προκριματικών και για 800 τουλάχιστον στον αγώνα, δηλαδή +40 στα Γκραν Πρι σε σχέση με τους παλιούς πια V8 των 2.400 κυβικών που αποσύρθηκαν. Εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι η ροπή των τελευταίων ήταν γύρω στα 350 Nm, ενώ τώρα έχει ανέβει στα 600 κι όλα αυτά με κατανάλωση μειωμένη κατά το 1/3.
Επίσης η πλήρης ηλεκτρική υποστήριξη δεν θα διαρκεί πλέον μόνο 6 δεύτερα ανά γύρο, αλλά 34 με φουλ τους συσσωρευτές, ενώ πλέον δεν θα υπάρχει διακόπτης για την ενεργοποίηση της επιπλέον πρόωσης του Kers. Θα λειτουργεί με τη μορφή kickdown, με τον οδηγό απλά να παρά πιο βαθιά το γκάζι όταν χρειάζεται την επιπλέον ισχύ.
Μια διαφορά που θα γίνεται άμεσα αντιληπτή και από τους θεατές των Γκραν Πρι είναι ότι τα νέα μονοθέσια θα έχουν μια μόνο εξάτμιση αντί για τις μέχρι τώρα δύο, ενώ το ηχόχρωμά τους θα αλλάξει, όχι μόνο γιατί εδώ μιλάμε για 6 μόνο κυλίνδρους αντί για 8 αλλά και γιατί ο μέγιστος αριθμός στροφών θα περιοριστεί από τις 18.000 στις 15.000 σ.α.λ.
Φυσικά η έναρξη της νέας σαιζόν απέχει ακόμα αρκετά χρονικά και μέχρι την πρώτη καρό σημαία κάποια από αυτά τα στοιχεία ενδέχεται να μεταβληθούν, είτε προς τα πάνω (απόδοση) είτε προς τα κάτω (κατανάλωση), οπότε μείνετε συντονισμένοι.
Γιάννης Σκουφής
Πηγή: carzine.gr