GTCC 2014: Η κατάταξη του 2014
Μία ακόμη αγωνιστική χρονιά ολοκληρώθηκε. Η 9η συνεχόμενη χρονιά του Greek Track Championship of Clubs ήταν σίγουρα η πιο δύσκολη, η πιο απαιτητική αλλά και από τις πιο επιτυχημένες.
Με νέο κανονισμό στην αρχή της χρονιάς, χωρίς ενστάσεις από αγωνιζόμενους γι' αυτόν και με πλήρως ανταγωνιστικές κατηγορίες, το 2014 ήταν από τις καλύτερες χρονιές για το GTCC.
Τι είναι το GTCC;
To Έπαθλο GTCC είναι ένας θεσμός Τime Trial (χρονομετρημένων γύρων) που γίνεται σε οργανωμένες πίστες στην Ελλάδα, υπό την αιγίδα της Ομοσπονδίας Μηχανοκίνητου Αθλητισμού (ΟΜΑΕ). Στους αγώνες GTCC, οι διαγωνιζόμενοι οδηγούν όσο πιο γρήγορα μπορούν, κάνοντας ένα (1) γύρο προθέρμανσης και τρεις (3) χρονομετρημένους γύρους. Οι συμμετέχοντες χωρίζονται σε κατηγορίες σύμφωνα με τα τεχνικά χαρακτηριστικά και το επίπεδο προετοιμασίας του αυτοκινήτου τους, και νικητής της κάθε κατηγορίας αναδεικνύεται αυτός που πραγματοποίησε τους τρεις (3) χρονομετρημένους γύρους στον λιγότερο συνολικό χρόνο
Με παρουσία σε 5 διαφορετικές πίστες-διαδρομές, συνεργασία με 5 διαφορετικές λέσχες , με πάνω από 200 συμμετοχές από 120 αγωνιζόμενους και 37 πρωτοεμφανιζόμενους, η φετινή χρονιά μπορεί να ήταν «δύσκολη» αλλά ταυτόχρονα έδειξε και γιατί εδώ και 3 χρόνια το GTCC είναι επίσημο έπαθλο της ΟΜΑΕ.
Οι κατηγορίες στο GTCC είναι τέσσερις:
1. Tuning
Ο διαχωρισμός των κλάσεων στην Κατηγορία Tuning θα γίνεται ανάλογα με τον κυβισμό του αυτοκινήτου (4 κλάσεις).
2. Racing
Ο διαχωρισμός των κλάσεων στην Κατηγορία Special θα γίνεται ανάλογα με τον κυβισμό του αυτοκινήτου (4 κλάσεις).
3. Open
Στην Κατηγορία Open δεν υπάρχουν κλάσεις και υπάρχει μόνο γενική κατάταξη.
4. Saloon
Στην κατηγορία Salοon αγωνίζονται αυτοκίνητα που τηρούν τις προδιαγραφές ασφαλείας πιστοποιούνται από τον τεχνικό έφορο του εκάστοτε αγώνα και αγωνίζονται σε όλη την πίστα χωρίς να υπάρχει καμία παρέμβαση σε αυτήν.
Οι τελικές βαθμολογίες, έδειξαν τις «μάχες» που έδωσαν οι αγωνιζόμενοι μέσα στη χρονιά. Στην Tuning οι 4 κατηγορίες έγιναν 2, και έτσι είχαν ενδιαφέρον μέχρι και τον τελευταίο αγώνα στα Μέγαρα.
Στην Τ2-Τ1 ο Χαράλαμπος Μίλης (Peugeot 106 Rallye) πήρε τον τίτλο ευκολότερα από ότι υπολόγιζε μιας και ο Νίκος Μουτεσίδης (με ίδιο αυτοκίνητο) δεν είχε τη δυνατότητα να παραστεί στον τελευταίο αγώνα και περιορίστηκε στην δεύτερη θέση. Την τρίτη θέση παίρνει ο Ανδρέας Τζιαβάρας (Peugeot 106 Rallye)στην ισοβαθμία με τον Σπύρο Τσιώνη (Subaru Vivio) στους 49 βαθμούς. Αξιοσημείωτο ήταν ότι και ο Τσιώνης όπως και ο Γιώργος Κατσάνης (Daihatsu Copen) στην πέμπτη θέση πλασαρίστηκαν πολύ ψηλά με αυτοκίνητα που έχουν μικρούς κινητήρες (λιγότερα από 1000 κυβικά).
Στην ενοποιημένη κατηγορία Τ3-Τ4, θεωρητικά τα άνω των 2000 κυβικών αυτοκίνητα της Τ4 θα είχαν το πλεονέκτημα, όμως στην πράξη φάνηκε ότι στο μηχανοκίνητο αθλητισμό τίποτα δεν είναι εύκολο. Την πρώτη θέση θέση πήρε ο Βασίλης Γελαδάκης (VW Golf) έναντι του Σπύρου Φωτεινάτου (Alfa 75) μετά και την επικράτηση του στον τελευταίο αγώνα, ενώ η τρίτη θέση πήγε στον Παναγιώτη Κλούρα (Mitsubishi Lancer Evo 9) κυρίως λόγω της εκπληκτικής νίκης του στα Μέγαρα.
Η R2-R1 είναι η μόνη που δεν συμπλήρωσε (παρά τους 23 συμμετέχοντες) τριάδα, και δικαιωματικά η πρώτη θέση (και μόνο) θέση πάει στον Θανάση Φάσσα (Peugeot 106 Rallye).
Η R3 ήταν ιδιαίτερη ανταγωνιστική αλλά την παράσταση έκλεψαν οι πανέμορφες Alfa Romeo που πραγματικά κυριάρχησαν αλλά και ομόρφυναν την κατηγορία. Αναμενόμενα λοιπόν οι Μιχ. Γεωργιάκος, Χαραλ. Ροβάκης και Αποστ.Καραχάλιος μοιράζονται τις 3 πρώτες θέσεις της κατηγορίες με τις αγέραστες Alfa Romeo Veloce.
Στην R4 το σκόρ Χρ. Γαλάνης –Παν. Παρθένης ήταν 1-3, αλλά ο τίτλος θα πάει φέτος στον πρώτο, ο οποίος είχε σταθερή παρουσία όλη τη χρονιά. Η τρίτη θέση θα πάει στο έτερο Honda Civic του Φέγγου, που μαζί με τον Γαλάνη εκπροσώπησαν άξια το Καρπενήσι.
Η OPEN ήταν η κατηγορία που μπορούσαν να αντιπαρατεθούν αυτοκίνητα από διαφορετικές κατηγορίες. Φέτος λοιπόν η Ιαπωνία κέρδισε την Ιταλία μια το Honda Civic Type R Turbo του Γαλάνη επικράτησε των Alfa Romeo των Ροβάκη και Γεωργιάκο.
Τέλος η κατηγορία Πρωτοεμφανιζόμενοι είχε και φέτος πολλές και αξιόλογες συμμετοχές, και όλα δείχνανε ότι η παρέα από την «Ιταλία» θα είχε την απόλυτη κυριαρχία με 5 θέσεις στις 6 πρώτες. Ωστόσο ο Τζιαβάρας μετά την τρίτη θέση στην R2-R1 μπήκε και εδώ «σφήνα» και πήρε επίσης την τρίτη θέση με τους Γεωργιάκο και Ροβάκη στις 2 πρώτες.