BMW: Η νέα S 1000 XR
Σε συνέχεια των S 1000 RR και HP4 superbikes και της S 1000 R roadster, η BMW Motorrad αποκαλύπτει τώρα το τέταρτο μέλος της οικογένειας μοτοσυκλετών υψηλής ιπποδύναμης με κινητήρες straight-four και ιδιαίτερο, σπορ χαρακτήρα.
Βασισμένο στον ακαταμάχητο και μοναδικό συνδυασμό καινοτόμου τεχνολογίας, επιδόσεων και ασφάλειας που προσδιορίζει τα μοντέλα της σειράς, η BMW Motorrad έκανε το επόμενο βήμα με την S 1000 XR, η οποία χαρακτηρίζεται ως «adventure sport». Αυτό περιλαμβάνει δυναμικά τουριστικά χαρακτηριστικά, σπορ επιδόσεις, υψηλά επίπεδα άνεσης καθώς και καθημερινή χρηστικότητα.
Straight - four τετρακύλινδρος κινητήρας (σε σειρά) για δυναμικές επιδόσεις.
Ο straight-four κινητήρας της νέας BMW S 1000 XR προέρχεται από την S 1000 R roadster και αποδίδει 160 ίππους. Αυτή η κινητήρια μονάδα προσφέρει επίσης πλούσια ροπή που μεταφράζεται σε δυναμική απόκριση στις χαμηλές και μεσαίες στροφές υποστηρίζοντας τους αναβάτες σε επαρχιακούς δρόμους ή κατά τη μεταφορά συνεπιβάτη.
Η straight-four μονάδα συνδυάζει εκπληκτική ελκτική ισχύ και συναρπαστική επιτάχυνση και υψηλή μέγιστη ισχύ, κάτι που την κάνει ιδανική και άκρως απολαυστική σε επαρχιακούς δρόμους με στροφές ή στις διακοπές με συνεπιβάτη και αποσκευές.
Για άριστη και αποτελεσματική προσαρμογή των χαρακτηριστικών οδήγησης στις επικρατούσες οδικές συνθήκες, η νέα S 1000 XR ήδη προσφέρεται με τα προγράμματα «Rain» (βροχής) και «Road» (δρόμου) στάνταρ. Το Automatic Stability Control (ASC) – επίσης στάνταρ - διασφαλίζει υψηλά πρότυπα οδηγικής ασφάλειας με βελτιστοποίηση της πρόσφυσης. Η νέα S 1000 XR μπορεί να εφοδιάζεται από το εργοστάσιο με την επιλογή Pro riding modes, που περιλαμβάνει τα πρόσθετα προγράμματα «Dynamic» και «Dynamic Pro» μαζί με Dynamic Traction Control (DTC) και ABS Pro.
Το σώμα (πλαίσιο) της νέας μοτοσυκλέτας S 1000 XR adventure sport bike είναι εξίσου εντυπωσιακό με τη θηριώδη ισχύ του εν σειρά τετρακύλινδρου κινητήρα. Βασισμένο στη σχεδιαστική φιλοσοφία της οικογένειας, χρησιμοποιεί περιμετρικό πλαίσιο από κράμα αλουμινίου στο οποίο ο κινητήρας αποτελεί τμήμα της φέρουσας δομής.
Η ανάρτηση του τροχού μπροστά και πίσω περιλαμβάνει ένα ρυθμιζόμενο ανάποδο πιρούνι σε συνδυασμό ένα ψαλίδι με ρυθμιζόμενο κεντρικό γόνατο ελατηρίου. Η γεωμετρία του πλαισίου έχει αναθεωρηθεί πλήρως για να ανταποκριθεί στις συγκεκριμένες ανάγκες της XR. Όταν εφοδιάζεται με το προαιρετικό, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα ανάρτησης BMW Motorrad Dynamic ESA (Electronic Suspension Adjustment), η νέα S 1000 XR ανεβάζει τον πήχη στον τομέα της ασφάλειας, των επιδόσεων και της άνεσης, και ταυτόχρονα υπόσχεται κορυφαίες συγκινήσεις adventure sport.
Ενώ τα στάνταρ συστήματα ABS της BMW Motorrad μέχρι σήμερα διασφαλίζουν ένα εξαιρετικό πρότυπο ασφάλειας στο φρενάρισμα στην ευθεία, το προαιρετικό ABS Pro προχωρά κατά ένα βήμα και κάνει το φρενάρισμα ασφαλέστερο υπό κλίση. Σε τέτοιες καταστάσεις, το ABS Pro εμποδίζει το μπλοκάρισμα των τροχών ακόμα και στο απότομο φρενάρισμα. Σαν αποτέλεσμα, μειώνονται οι απότομες αλλαγές κατευθυντικότητας κυρίως στα φρεναρίσματα πανικού και περιορίζονται οι όποιες ανεπιθύμητες αντιδράσεις της μοτοσυκλέτας. Το ABS Pro προσφέρει στους αναβάτες το όφελος της αυξημένης ευστάθειας στο φρενάρισμα σε συνδυασμό με βέλτιστη ισχύ ακινητοποίησης, ακόμα και σε στροφές.
Η νέα BMW S 1000 XR συνδυάζει τα χαρακτηριστικά και τα πλεονεκτήματα των μοντέλων BMW Motorrad GS, Touring και Sport σε οπτικό επίπεδο και δημιουργεί ένα νέο είδος μοτοσυκλετών με την ονομασία «adventure sport». Αυτό φαίνεται σε όλα τα σχεδιαστικά στοιχεία και συνδυάζεται με άψογη εργονομία, ευφυή προστασία από τον αέρα και τις καιρικές συνθήκες, την κατά 20–30 mm αύξηση στη διαδρομή του ελατηρίου και τη μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος. Είτε πρόκειται για ορεινά περάσματα, βόλτες στην εξοχή, οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο ή ακόμα και σε ανώμαλα κομμάτια του δρόμου – η νέα S 1000 XR διαχειρίζεται τα πάντα με εντυπωσιακή άνεση.
Τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά της νέας BMW S 1000 XR
- Εν σειρά τετρακύλινδρος κινητήρας με κυβισμό 999 κ.εκ.. Ισχύς 160 ίπποι.
- Δυναμική, καινοτόμος σχεδίαση με ανάγλυφες επιφάνειες.
- BMW Motorrad ABS στάνταρ (ημι-συνδεδεμένο, με δυνατότητα απενεργοποίησης).
- ABS Pro για ακόμα μεγαλύτερη ασφάλεια στο φρενάρισμα υπό κλίση (τμήμα της προαιρετικής επιλογής Pro riding modes).
- Automatic Stability Control (ASC) στάνταρ για επιτάχυνση με ασφάλεια ακόμα και συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης.
- Dynamic Traction Control (DTC) με αισθητήρα κλίσης για εξαιρετικές επιδόσεις και ενεργητική ασφάλεια κατά την επιτάχυνση (τμήμα της προαιρετικής επιλογής Pro riding modes).
- Δύο προγράμματα οδήγησης (riding modes) που επιλέγονται από τον αναβάτη από ένα μπουτόν στάνταρ («Rain» και «Road»).
- Διατίθενται δύο πρόσθετα προγράμματα οδήγησης, «Dynamic» και «Dynamic Pro» (τμήμα της προαιρετικής επιλογής Pro riding modes).
- Ελατήρια με μεγάλη διαδρομή για άριστη ευελιξία και υψηλά αποθέματα αποσβέσεων.
- Ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα ανάρτησης, Dynamic ESA (Electronic Suspension Adjustment) για βέλτιστη προσαρμογή στις επικρατούσες συνθήκες, προαιρετικό.
- Ευελιξία και υπερυψωμένη θέση σέλας.
- Πίνακας οργάνων πολλαπλών λειτουργιών με πλήθος χαρακτηριστικών.
- Πλούσιος εξοπλισμός και εκτενής γκάμα αξεσουάρ που πληρούν τα γνωστά υψηλά πρότυπα της BMW Motorrad.