F1 Grand Prix Ουγγαρίας: Τα δεδομένα της Pirelli (photos)
Ο οδηγός της Ferrari, Sebastian Vettel πήρε τη δεύτερη φετινή του νίκη, σ’ ένα αγώνα με πολλά συμβάντα, ποινές και μια μακρά παρουσία του αυτοκινήτου ασφαλείας που μηδένισε τις διαφορές λίγο πριν το φινάλε καθιστώντας πιο σύνθετες τις επιλογές στρατηγικής.
Τα θεμέλια για τη νίκη του Vettel μπήκαν μετά την εξαιρετική εκκίνηση που έκανε από τη δεύτερη σειρά και κατάφερε να στρίψει πρώτος στην πρώτη στροφή. Χρειάστηκε όμως να δώσει μεγάλη μάχη για να διατηρηθεί εκεί καθώς το αυτοκίνητο ασφαλείας μηδένισε τις διαφορές. Η εμφάνισή του κρίθηκε απαραίτητη για να προστατευτούν τα μονοθέσια από συντρίμμια στην μεγάλη ευθεία. Όλα τα μονοθέσια ακολουθώντας το αυτοκίνητο ασφαλείας πέρασαν μερικές φορές από την ευθεία των pit και κάποιοι οδηγοί άδραξαν την ευκαιρία για ν’ αλλάξουν ελαστικά.
Η παρουσία του αυτοκινήτου ασφαλείας περιέπλεξε τις στρατηγικές. Παραταύτα ο Vettel έχασε μόνο πρόσκαιρα το προβάδισμα από την άλλη Ferrari του Kimi Raikkonen αλλά σύντομα την ανέκτησε και παρέμεινε επικεφαλής ως το τέλος. Η στρατηγική του ήταν άψογη στο σύνολο των 70 γύρων. Ο Vettel εκκίνησε τον αγώνα με την μαλακή γόμα, την διατήρησε στην πρώτη αλλαγή και στο φινάλε χρησιμοποίησε τη μέση γόμα. Αυτή ακριβώς ήταν και η πρόβλεψή μας για τον αγώνα.
Ο οδηγός της Mercedes, Nico Rosberg ακολούθησε μια εναλλακτική στρατηγική καθώς χρησιμοποίησε τη μαλακή γόμα μόνο στο πρώτο μέρος. Μετά έβαλε τη μέση γόμα και έχασε μια σίγουρη δεύτερη θέση στο φινάλε καθώς μια επαφή με το Ricciardo είχε ως αποτέλεσμα ένα κλατάρισμα
Ο Ricciardo επεισοδιακά μεν κατάφερε τελικά να τερματίσει τρίτος τη στιγμή που ο άλλος οδηγός της Red Bull, Daniil Kvyat ανέβηκε για πρώτη φορά στο δεύτερο σκαλί του βάθρου (σ.σ: παρά την ποινή των 10 δευτερολέπτων). Ήταν μια επιβεβαίωση του ρυθμού που είχαν οι Red Bull στις ελεύθερες και κατατακτήριες δοκιμές του Ουγγρικού GP. Επιπλέον ο Max Verstappen πέτυχε το καλύτερο αποτέλεσμα της καριέρας του τερματίζοντας τέταρτος.
Όλοι οι οδηγοί εκτός από τον Pastor Maldonado εκκίνησαν με τη μαλακή γόμα όμως μετέπειτα είδαμε ένα ευρύ φάσμα στρατηγικών επιλογών. Σ’ αυτό έπαιξε ρόλο και η θερμοκρασία οδοστρώματος που ανέβηκε σημαντικά κατά τη διάρκεια του αγώνα παρότι στην εκκίνηση ήταν σχετικά χαμηλά στους 38 βαθμούς Κελσίου.
Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Paul Hembery σχολίασε: «Συγχαρητήρια στο Sebastian Vettel που κέρδισε σ’ έναν από τους ελάχιστους αγώνες που δεν τα είχε καταφέρει μέχρι σήμερα. Επίσης στον Daniil Kvyat για το παρθενικό του βάθρο. Η Ουγγαρία ήταν ένας από τους πιο δραματικούς αγώνες που έχουμε δει εδώ και καιρό. Η παρουσία του αυτοκινήτου ασφαλείας περιέπλεξε ακόμη περισσότερο τις επιλογές στρατηγικής. Επίσης ρόλο έπαιξε πως η θερμοκρασία οδοστρώματος ήταν σχετικά χαμηλή στην εκκίνηση σε σύγκριση με τις προηγούμενες μέρες αλλά ανέβηκε σημαντικά μετέπειτα. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να δούμε μερικές πολύ εντυπωσιακές αποδόσεις με τους οδηγούς να εκμεταλλεύονται στο έπακρο τις ευκαιρίες που τους δόθηκαν χάρη στις σωστές αποφάσεις από τα pit. Οι οπαδοί απόλαυσαν ένα συγκλονιστικό θέαμα με όλο το δράμα που μπορεί να κρύβει το συναρπαστικό μας άθλημα».
Περισσότεροι γύροι ανά γόμα
- Μαλακή: Stevens (26 γύροι)
- Μέση: Maldonado (25 γύροι)
Η Pirelli προέβλεψε πως το σενάριο των δυο αλλαγών ελαστικών θα ήταν αυτό που θα έδινε τη νίκη στον αγώνα των 70 γύρων. Αυτό ακριβώς επέλεξε ο Vettel , σταμάτησε στους γύρους 21 και 43.