F1 Tazio Nuvolari: Ο πρώτος ήρωας των Grand Prix (Photos)
Ο Ferdinand Porsche τον είχε αποκαλέσει τον μεγαλύτερο οδηγό του παρελθόντος, του παρόντος και του μέλλοντος. Ο Enzo Ferrari είχε πει πως είναι ο καλύτερος οδηγός που έχει οδηγήσει για την ομάδα του. Σαν σήμερα 11 Αυγούστου του 1953 πέθανε ο Tazio Nuvolari σε ηλικία 61 ετών.
Κατέκτησε πενήντα τρεις νίκες σε Grand Prix (εντός και εκτός πρωταθλήματος) προ και μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Αν σας ακούγονται λίγες θυμηθείτε ότι ο Tazio Nuvolari, πάλευε (περισσότερο από ότι οδηγούσε) σε δύσκολες συνθήκες. Οι αγώνες τότε ήταν πολύ πιο επικίνδυνοι : Οι πίστες ήταν στο σύνολο τους δημόσιοι δρόμοι, με χώμα, σκόνη και ολισθηρό οδόστρωμα, τα μέτρα ασφαλείας ανύπαρκτα και τα αυτοκίνητα ήταν πρωτόγονα με τεράστια δύναμη.
Ο θρύλος του γιγαντώθηκε μετά από νίκη που κατέκτησε στο Γερμανικό Grand Prix του 1935 στην πίστα του Nurburgring των 22 χλμ. Τον αγώνα παρακολουθούσαν 300.000 θεατές. Κέρδισε οδηγώντας μια Alfa Romeo P3 που διέθετε κινητήρα με τουλάχιστον 100 ίππους λιγότερους από τα αντίστοιχα γερμανικά Auto Union και Mercedes Benz. Αφού έχασε πολύ έδαφος σε έναν ανεφοδιασμό, οδηγώντας σαν δαιμονισμένος ανέκαμπτε πολλά δευτερόλεπτα σε κάθε γύρο, προσπέρασε όλους τους αντιπάλους του και απέσπασε μια μεγαλειώδη νίκη.
Ο Nuvolari κατέκτησε νίκες σε αγώνες που όλοι ήθελαν: Mille Miglia (1930), Targa Florio στη Σικελία (1932, 1933), Tourist Trophy στο Isle of Man (1932, 1933), Monaco (1932), Eifel (1933), αλλά και στις 24 ώρες του LeMans (1933 – προσπερνώντας τον Luigi Chinetti στον τελευταίο γύρο), Nurburgring (1935), Vanderbilt Cup (κάτι σαν το Indy 500 το 1936) και στο Donington Park (1938).
Το πρώτο σχολείο, ωστόσο, του Nuvolari ήταν οι μοτοσυκλέτες, όπου υπήρξε επιτυχημένος.
Οι θρύλοι
- Στο 1932 στο Grand Prix του Μαυροβουνίου, ο θρύλος εξιστορεί ότι είχε ανακαλύψει μια εναλλακτική γραμμή μέσα από ένα... βενζινάδικο που του έδινε πλεονέκτημα καθώς περνούσε από εκεί με ταχύτητα. Περνούσε ακουμπώντας κάθε φορά ελαφρά με τις αντλίες βενζίνης...
- Στη Monza την ίδια χρονιά, κατάφερε να περάσει με ακρίβεια χιλιοστού με 180 περίπου χλμ./ώρα ανάμεσα από δύο φλεγόμενα αγωνιστικά που περιστρέφονταν...
- Στο Τορίνο και στον αγώνα Coppa Brezzi οδηγούσε μία Cisitalia D46, είχε σπάσει η στεφάνη του τιμονιού και κατάφερε να φέρει το αγωνιστικό του στα pits, μετά από ένα γύρο κρατώντας με το ένα χέρι τη σπασμένη στεφάνη και στρίβοντας με το άλλο χέρι την κολόνα του συστήματος διεύθυνσης...
Η υγεία του Nuvolari μετά τον δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο δεν ήταν καλή, υπέφερε από φυματίωση την οποία δυσχέραιναν τα καυσαέρια των αγωνιστικών αυτοκινήτων που εισέπνευσε, ήθελε όμως να επιστρέψει στην ενεργό δράση και να νικήσει ξανά. «Ferrari sono pronto»... «Φεράρι, είμαι έτοιμος» είπε στον Enzo Ferrari και αυτός του έδωσε μια 166 Spyder Corsa για το Mille Miglia.
Προηγήθηκε κατά πολύ για μεγάλο διάστημα του αγώνα, αλλά μια βλάβη στην αντλία βενζίνης τον οδήγησε σε εγκατάλειψη. «Την επόμενη φορά» τον παρηγόρησε ο Ferrari. «Enzo, τέτοιες ευκαιρίες δεν παρουσιάζονται ξανά» του απάντησε ο Nuvolari . Λίγους μήνες μετά πέθαινε..