Ποιες είναι οι μάρκες που αναζητούνται περισσότερο μέσω του Google παγκοσμίως;
Oι πωλήσεις σαφώς δίνουν σαφή εικόνα για το πόσο δυναμική και δημοφιλής είναι μια μάρκα.
Του Γιάννη Σκουφή
Από την άλλη όμως το ίδιο δείχνει και η αναζήτηση μέσω του Google. Μάλιστα σε ότι αφορά τα δεδομένα που προκύπτουν από τα στοιχεία που συλλέγει το πιο δημοφιλές ψαχτήρι του internet μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι διαφορετικές προτιμήσεις των ανθρώπων στις ηπείρους του πλανήτη.
Ξεκινώντας από την Ευρώπη βλέπουμε πως η μάρκα με τις πιο πολλές αναζητήσεις δεν είναι άλλη από τα γερμανική BMW, ενώ ακολουθεί η επίσης γερμανική VW, ενώ στην 3η θέση βρίσκεται -έκπληξη;- η κορεάτικη Hyundai. H οποία έχει πλασαριστεί μπροστά από τις Renault, Peugeot, Volvo, Toyota, Mercedes κ.λπ. Βλέποντας το χάρτη η BMW, εκτός από τις χώρες της Κεντρικής Ευρώπης που σαρώνει στο search είναι πρώτη σε όλα τα Βαλκάνια. Φυσικά και στην Ελλάδα αλλά και την Πορτογαλία που ταλαιπωρούνται από την οικονομική κρίση, ενώ τα στατιστικά της Google αποδεικνύουν αυτό που βλέπουμε και στους δρόμους: ότι οι γείτονες Αλβανοί έχουν μια ιδιαίτερη αδυναμία στις Mercedes.
Γάλλοι και Ιταλοί στηρίζουν τις εθνικές τους αυτοκινητοβιομηχανίες, επιλέγοντας Renault και Fiat αντίστοιχα, κάτι που δεν κάνουν θεωρητικά οι Ισπανοί μιας και ψάχνουν για VW και όχι για Seat -η οποία βέβαια ανήκει στον όμιλο της Volkswagen.
Αξιοσημείωτη είναι η πρωτιά της Hyundai σε πολλές χώρες του πρώην Ανατολικού μπλοκ και στην Ιρλανδία, ενώ στη Δανία που έχει με διαφορά τους πιο υψηλούς δασμούς στην Ευρώπη η Peugeot φαίνεται πως έχει βρει τον τρόπο να κεντρίσει το ενδιαφέρον.
Αλλαγή σκηνικού στη Βόρεια Αμερική, μιας και εδώ κυριαρχούν η Toyota με τη Honda, με την πρώτη να έχει τα πρωτεία τόσο στη Νότιο Αμερική όσο και στην Αυστραλία με τη Νέα Ζηλανδία. Εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι και οι Κινέζοι αναζητούν μανιωδώς στο internet την ιαπωνική μάρκα. Στην Ιαπωνία πάντως ψάχνουν για BMW και στην Κορέα για Honda -γενικά η Honda εμφανίζεται ιδιαίτερα δημοφιλής- αλλά η Hyundai αντισταθμίζει το τελευταίο με το να είναι πρώτη στην πολυπληθή Ινδία.
Toyota ψάχνουν οι κάτοικοι και των πιο πολλών χωρών της Δυτικής και της Κεντρικής Αφρικής. Στο Βορρά της Ηπείρου Αιγύπτιοι και Λίβυοι δίνουν τα κλικ τους στη BMW, ενώ Τυνήσιοι και Μαροκινοί, ως κάτοικοι πρώην Γαλλικών αποικιών, στη Renault. Στον αντίποδα η Νότιος Αφρική προτιμά τη Mercedes, ενώ Toyota αναζητούν και οι πλούσιοι Σαουδάραβες.
Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο όμως είναι πως οι κάτοικοι της πάμφτωχης Υεμένης ψάχνουν για… Mini, επιβεβαιώνοντας πως η λαϊκή ρήση «η φτώχεια θέλει καλοπέραση» έχει καθολική και παγκόσμια ισχύ…