Πόσο εφικτό είναι ένα αυτοκίνητο που δεν θα εμπλέκεται σε ατυχήματα;

Η εξάλειψη των τροχαίων και των συνεπειών τους είναι ένα όραμα που με τη βοήθεια της τεχνολογίας μπορεί να γίνει πραγματικότητα. Έστω σε μεγάλο βαθμό.

Του Γιάννη Σκουφή

Τα τροχαία είναι μια μεγάλη μάστιγα, καθώς οι συνέπειές τους είναι πολλαπλές και κάποιες φορές περιλαμβάνουν δυστυχώς και την απώλεια ανθρώπινων ζωών. Ή σοβαρότατους τραυματισμούς που ταλαιπωρούν τόσο τους ίδιους τους τραυματίες όσο και τους οικείους του.

Η εξάλειψη των τροχαίων θα ήταν φυσικά μια ιδανική κατάσταση και η αυτοκινητοβιομηχανία στοχεύει σε αυτήν. Η Volvo ήταν η πρώτη εταιρεία που ανακοίνωσε πως θέλει τα αυτοκίνητά της έως το 2020 να μην εμπλέκονται σε θανατηφόρα τροχαία, ενώ η Mercedes έχει ανάλογες βλέψεις για το πρωτότυπο ESF που θα παρουσιάσει στη Γενεύη. Συνεχίζοντας μια παράδοση που ξεκίνησε πριν από 45 και πλέον χρόνια.

Για το ESF, που θα βασίζεται στην κορυφαία λιμουζίνα της μάρκας, την S-Class ο απώτερος στόχος είναι η πλήρης αποφυγή των ατυχημάτων. Κάτι που θα γίνει με την υποβοήθηση του οδηγού ή και με τη μεταφορά κάποιων αρμοδιοτήτων του στα ηλεκτρονικά συστήματα μέχρι βέβαια να έρθει η πλήρως αυτόνομη οδήγηση.

Η προσέγγιση αυτή βασίζεται στο δεδομένο πως το καθολικό ποσοστό των τροχαίων ατυχημάτων οφείλεται σε ανθρώπινο σφάλμα, ενώ η λειτουργία όλων των συστημάτων με το οποίο θα εξοπλίζεται το ESF -περισσότερα θα μάθουμε στην επίσημη παρουσίασή του στις αρχές Μαρτίου- θα βασίζεται στην τεχνητή νοημοσύνη με δυνατότητα εκμάθησης και στο cloud computing.

Σχετικές ειδήσεις