Μαργαρίτης: Η παγκόσμια βιομηχανία κρουαζιέρας έλκεται από την Ελλάδα
Η κρουαζιέρα μπορεί να αποτελέσει μοχλό ανάπτυξης της οικονομίας, αρκεί να γίνουν οι απαραίτητες επενδύσεις και να αναληφθούν πρωτοβουλίες εξωστρέφειας και διεκδίκησης μεριδίου άλλων αγορών.
Του Κωνσταντίνου Μαργαρίτη
Την πρόθεσή της να υιοθετήσει ένα μοντέλο σύμπραξης δημόσιου-ιδιωτικού τομέα που θα συμβάλει στη βελτίωση των κρίσιμων θαλάσσιων και εναέριων υποδομών που απαιτούνται για να αξιοποιήσει η χώρα στο έπακρο το δυναμικό της ως προορισμός πρώτης επιλογής για παγκόσμιες εταιρείες και επιβάτες κρουαζιέρας, ανακοίνωσε η ελληνική κυβέρνηση.
Στην ομιλία του κατά τα επίσημα εγκαίνια του 4ου Posidonia Sea Tourism Forum, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Παναγιώτης Κουρουμπλής, δήλωσε ότι η κυβέρνηση είναι διατεθειμένη να δώσει κίνητρα στις διεθνείς εταιρείες κρουαζιέρας ώστε να επενδύσουν σε σχετικά έργα υποδομών στην Ελλάδα και είναι πρόθυμη να εξετάσει την αξιοποίηση λιμανιών κρουαζιέρας με συμβάσεις παραχώρησης.
Ο ίδιος πρόσθεσε ότι «μια τέτοιου είδους πρωτοβουλία θα προωθούσε τη συνεργασία των εταιρειών κρουαζιέρας με την ελληνική κυβέρνηση και θα επιτάχυνε την υλοποίηση μιας σειράς έργων που διαφορετικά θα απαιτούσαν πολύ μεγαλύτερο διάστημα μέχρι να ολοκληρωθούν».
Η πολιτική ηγεσία της ναυτιλίας στην Ελλάδα θα πρέπει να αρχίσει να σκέφτεται δημιουργικά και να προσπαθήσει να προάγει την αυθεντικότητα και να δει πέρα από τους εμβληματικούς, παραδοσιακούς προορισμούς. Έτσι θα δημιουργήσει νέα, εναλλακτικά προϊόντα, που θα προσφέρουν μια ευχάριστη και καινοτόμα εμπειρία, η οποία θα μένει ανεξίτηλη στη μνήμη των επιβατών κρουαζιερόπλοιων. Παράλληλα θα δημιουργήσει νέα έσοδα, με την αύξηση των επισκεπτών και τη κατασκευή των έργων υποδομής.
Η δέσμευση της ελληνικής κυβέρνησης στην ανάπτυξη του τομέα της κρουαζιέρας θα μπορούσε να λειτουργήσει καταλυτικά, προς την κατεύθυνση της δημιουργίας ενός οράματος που θα ενίσχυε το ποιοτικό τουρισμό της πατρίδας μας.
Η Ελλάδα έχει πολλούς προορισμούς και καλείται η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Τουρισμού να τους αναδείξει. Τα προβεβλημένα μέρη δεν αρκούν. Υπάρχουν πολλές μορφές τουρισμού, που αν αξιοποιηθούν σωστά, θα μιλάμε για μια τουριστική επανάσταση.
Μόλις το 2% του παγκόσμιου πληθυσμού έχει ζήσει την εμπειρία της κρουαζιέρας. Η Ελλάδα θα πρέπει να στραφεί προς την Κίνα και να προβληθεί συντονισμένα, με στόχο να διαφοροποιηθεί από τους υπόλοιπους γειτονικούς προορισμούς που αντιμετωπίζουν εντάσεις.
Επίσης, χρειάζεται να επενδύσει άμεσα στη βελτίωση των υφιστάμενων υποδομών για να είναι έτοιμη να υποδεχθεί την είσοδο στην αγορά των νέων πλοίων δυναμικότητας άνω των 4.000 επιβατών. Στην κατηγορία αυτή θα κατατάσσονται περισσότερα από τα μισά νεότευκτα πλοία την περίοδο 2020-2026, πρόσθετης δυναμικότητας 230.000 επιβατών.
Επιχειρησιακή αποτελεσματικότητα και συντονισμένες προσπάθειες θα φέρουν τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα.
Υπάρχουν προοπτικές και μπορεί η πατρίδα μας να πετύχει στη τουριστική και ναυτιλιακή πρόκληση. Η Ελλάδα προσφέρει μια πολύ κερδοφόρα επενδυτική ευκαιρία για την παγκόσμια βιομηχανία κρουαζιέρας. Σύμφωνα με τον κ. Θεόδωρο Κόντε, Πρόεδρο της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας, η Ελλάδα αναμένεται να καταγράψει μείωση 20% των προσεγγίσεων κρουαζιερόπλοιων και 15% λιγότερους επιβάτες σε σύγκριση με το 2016.
Οι άστοχες ενέργειες πρέπει να αποφευχθούν και οι μειώσεις να αντιμετωπιστούν με σωστό management.
Υπάρχουν ευκαιρίες και οφείλει η κυβέρνηση να τις αξιοποιήσει. Το τουριστικό μέλλον της Ελλάδας πρέπει να βασίζεται στη κρουαζιέρα. Νέες προοπτικές με σύγχρονα οράματα.