Κινητοποίηση δορυφόρων για τον εντοπισμό του Boeing
Η αδυναμία των αρχών να εντοπίσουν το Boeing 777 της Malaysia Airlines, οδήγησε στην απόφαση να αξιοποιηθεί και ο παγκόσμιος στόλος δορυφόρων παρακολούθησης της Γης.
Η Κίνα, μέσω της μετεωρολογικής της υπηρεσίας, έθεσε σε ισχύ χθες Τρίτη τη Διεθνή Σύμβαση «Διάστημα και μεγάλες καταστροφές». Βάσει αυτής της συμφωνίας, σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης οι 15 χώρες που έχουν υπογράψει τη Σύμβαση μπορούν να θέσουν τους δορυφόρους τους στη διάθεση των διασωστών.
Στο μεταξύ οι επιχειρήσεις αναζήτησης του αεροσκάφους με 239 επιβαίνοντες έχουν επεκταθεί στη θάλασσα Ανταμάν, στις δυτικές ακτές της Μαλαισίας, μακριά από την πορεία που θα έπρεπε να έχει ακολουθήσει το αεροσκάφος που πραγματοποιούσε την πτήση Κουάλα Λουμπούρ- Πεκίνο.
Αν και στην αρχή οι έρευνες διεξάγονταν σε μια ακτίνα περίπου 200 χιλιομέτρων γύρω από το σημείο που ο πύργος ελέγχου έχασε την επικοινωνία με το Μπόινγκ μεταξύ των ανατολικών ακτών της Μαλαισίας και το νότιο Βιετνάμ, πλέον έχουν επεκταθεί πολύ μακριά από το σημείο προς τα δυτικά.
Πλέον καλύπτουν μια συνολική επιφάνεια μεγαλύτερη από 90.000 τετραγωνικά χιλιόμετρα, στο μέγεθος της Πορτογαλίας.
Δώδεκα χώρες, μεταξύ αυτών οι ΗΠΑ, η Κίνα και η Ιαπωνία συμμετέχουν στην επιχείρηση για την οποία έχουν κινητοποιηθεί 42 πλοία και 39 αεροπλάνα.
«Δεν αφήνουμε τίποτα στην τύχη. Ερευνούμε όλες τις πιθανότητες», δήλωσε ο επικεφαλής της πολιτικής αεροπορίας της Μαλαισίας Αζχαρουνντίν Αμπντούλ Ράχμαν.
Προσπαθώντας να δώσει εξηγήσεις στις αντικρουόμενες πληροφορίες σχετικά με την τύχη του αεροσκάφους, η Πολεμική Αεροπορία της Μαλαισίας διαβεβαίωσε ότι «δεν έχει αποκλείσει το ενδεχόμενο της στροφής εν πτήσει, πριν το αεροσκάφος χαθεί από το ραντάρ».
«Για τον λόγο αυτό οι επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης επεκτάθηκαν» στα παράκτια ύδατα δυτικά της χερσονήσου της Μαλαισίας, διευκρίνισε ο στρατηγός Ροντζαλί Νταούντ.
Ωστόσο διέψευσε τις πληροφορίες τοπικών μέσων τα οποία χθες, επικαλούμενα τον ίδιο, είχαν αναφέρει ότι ένα ραντάρ είχε εντοπίσει το αεροπλάνο πάνω από τα Στενά της Μάλακα, μεταξύ της μαλαϊκής χερσονήσου και του ινδονησιακού νησιού της Σουμάτρας.
«Την ελέγχουμε. Δεν λέμε ότι είναι η πτήση MH320. Είναι κάτι που δεν έχει επιβεβαιωθεί», είπε χαρακτηριστικά. Εξάλλου σύμφωνα με την πολιτική αεροπορίας τη Μαλαισίας, το τελευταίο μήνυμα που μετέδωσαν οι πιλότοι του Μπόινγκ προς τον πύργο ελέγχου ήταν «Λοιπόν, καληνύχτα».
Τις λέξεις αυτές είπε ένας πιλότος τη στιγμή που το αεροσκάφος εγκατέλειπε τον εναέριο χώρο της Μαλαισίας για να εισέλθει σε αυτόν του Βιετνάμ.