Άκαρπες οι έρευνες για τα συντρίμμια του χαμένου αεροσκάφους
Άκαρπες απέβησαν οι έρευνες που πραγματοποίησαν δύο βιετναμέζικα αεροσκάφη ύστερα από πληροφορίες που παρείχε κινεζικός δορυφόρος για τον εντοπισμό αντικειμένων που ενδεχομένως να προέρχονταν από το αγνοούμενο Μπόινγκ της Malaysian Airlines, δήλωσε σήμερα δημοσιογράφος του Reuters ο οποίος επέβαινε σε ένα από τα αεροσκάφη αυτά.
Τα αεροπλάνα, τα οποία επανειλημμένως ερεύνησαν την περιοχή πάνω από στη Θάλασσα της Νότιας Κίνας, δεν κατάφεραν να εντοπίσουν κάποια αντικείμενα, είπε ο δημοσιογράφος ο οποίος πέταξε με το εμπορικό αεροσκάφος τύπου Antonov 26 επί τρεις ώρες.
Βιετναμέζικα και μαλαισιανά αεροσκάφη πραγματοποιούν έρευνες στη θαλάσσια περιοχή όπου σύμφωνα με ιστοσελίδα υπηρεσίας της κινεζικής κυβέρνησης ένας δορυφόρος κατέγραψε την Κυριακή "τρία ύποπτα αντικείμενα να επιπλέουν".
Η περιοχή όπου εντοπίστηκαν αυτά είναι κοντά στο σημείο όπου το Μπόινγκ χάθηκε από το ραντάρ.
Παράλληλα σήμερα κατευθύνονται στην ίδια περιοχή πλοία έρευνας και διάσωσης από τις χώρες που συμμετέχουν στις επιχειρήσεις εντοπισμού του Μπόινγκ.
Στη δημοσιότητα είχαν δοθεί από δορυφορικές φωτογραφίες που απεικονίζουν αντικείμενα τα οποία θα μπορούσαν να αποτελούν συντρίμμια του αεροσκάφους της Malaysia Airlines, η τύχη του οποίου αγνοείται από το Σάββατο σε περιοχή στα βόρεια των στενών της Μάλακα.
Όπως ανέφερε το BBC, πρόκειται για τρεις φωτογραφίες που δείχνουν ένα μεγάλο αντικείμενο που επιπλέει στη Νότια Θάλασσα της Κίνας.
Σύμφωνα με το πρακτορείο Ειδήσεων της Κίνας, το μέγεθος των αντικειμένων φέρεται ότι είναι 13 επί 18 μέτρα, 14 επί 19 μέτρα και 24 επί 22 μέτρα.
Η λήψη των φωτογραφιών έγινε στις 9 Μαρτίου μια ημέρα μετά την εξαφάνιση του αεροσκάφους, όπως μετέδωσε το CNN.
Ο επικεφαλής της Πολιτικής Αεροπορίας της Κίνας δήλωσε πάντως ότι δεν υπάρχουν αποδείξεις ότι τα αντικείμενα που επιπλέουν στη Θάλασσα της Νότιας Κίνας συνδέονται με το αεροσκάφος της Malaysia Airlines.
«Οι κινεζικοί δορυφόροι έχουν εντοπίσει καπνό και ορισμένα αντικείμενα που επιπλέουν...Προς το παρόν δεν μπορούμε να επιβεβαιώσουμε ότι αυτά σχετίζονται με το χαμένο αεροσκάφος», είπε στους δημοσιογράφους ο Λι Ζιαξιάνγκ.
Ο ίδιος ανέφερε πως δεν υπάρχει κανένα αποδεικτικό στοιχείο ότι ο στρατός της Μαλαισίας απέκρυπτε πληροφορίες σχετικά με το χαμένο αεροσκάφος.
Βιετναμέζος αξιωματούχος δήλωσε ότι παρότι οι αρχές του Βιετνάμ έχουν ήδη ψάξει την περιοχή στην οποία οι κινεζικοί δορυφόροι εντόπισαν τα αντικείμενα, ένα αεροσκάφος έχει σταλεί ξανά στο σημείο.
«Είμαστε ενήμεροι και αποστείλαμε αεροπλάνα για να καλύψουν αυτή την περιοχή κατά τη διάρκεια των τελευταίων τριών ημερών», e;ipe στο Reuters ο υφυπουργός Μεταφορών, Φαμ Κιού Τιού. «Σήμερα ένα (στρατιωτικό) αεροπλάνο θα ψάξει ξανά την περιοχή», πρόσθεσε.
Στρατιωτικός αξιωματούχους δήλωσε ότι το Βιετνάμ περίμενε να δει τις φωτογραφίες που ελήφθησαν την Κυριακή από ένα κινέζικο δορυφόρο στα ύδατα βορειοανατολικά της Κουάλα Λουμπούρ και νότια του Βιετνάμ προκειμένου να εντοπιστεί η ακριβής τοποθεσία για περαιτέρω επιθεώρηση.
Η γιγαντιαία επιχείρηση αναζήτησης συνεχίζεται.
Ένα νέο πιθανό σενάριο, αναφορικά με τα αίτια εξαφάνισης του Boeing της Malaysia Airlines, εξετάζουν οι αρχές, που για πέμπτη ημέρα αναζητούν το αεροσκάφος «φάντασμα».
Σύμφωνα, λοιπόν, με μια νέα εκδοχή που θεωρείται αρκετά πιθανή και παρουσιάζεται από το βρετανικό δίκτυο Skynews, λίγη ώρα μετά την απογείωση, σημειώθηκε ξαφνική αποσυμπίεση στον θάλαμο του πιλοτηρίου.
Οι μάσκες έπεσαν, όπως συνηθίζεται σε αυτές τις περιπτώσεις, εντούτοις οι πιλότοι έκριναν ότι έπρεπε να επιστρέψουν άμεσα στο αεροδρόμιο της Κουάλα Λουμπούρ και προτίμησαν πριν τις φορέσουν, να ορίσουν τις συντεταγμένες. Η απόφαση αυτή αποδείχθηκε μοιραία - βάσει πάντα του συγκεκριμένου σεναρίου - καθώς έχασαν τις αισθήσεις του και το αεροσκάφος έμεινε ακυβέρνητο.
Αν αυτή η θεωρία, την οποία ανέλυσε σε δημοσιογράφο του Sky news ο κυβερνήτης, Άλιστερ Ρόζενσαϊν, αποδειχθεί αληθινή, τότε το αεροπλάνο θα έχει πέσει στον Ινδικό Ωκεανό.
Κι αυτό διότι από τη στιγμή που οι πιλότοι έχασαν τις αισθήσεις του και το αεροσκάφος έμεινε ακυβέρνητο, τα καύσιμα επαρκούσαν για περίπου 3.000 μίλια, μέχρι δηλαδή το αεροπλάνο να φτάσει στα μέσα του Ινδικού Ωκεανού.
Αξίζει, τέλος, να σημειωθεί ότι όπως τόνισε ο Ρόζενσαϊν, κάτι ανάλογο είχε συμβεί το 2005, στη μοιραία πτήση της εταιρίας «Ηλιος», όταν σημείωθηκε ξαφνική αποσυμπίεση στο πιλοτήριο και οι πιλότοι έχασαν τις αισθήσεις τους.
Τότε, μάλιστα, οι επιβάτες έζησαν εφιαλτικές στιγμές, καθώς χρησιμοποιώντας τις μάσκες οξυγόνου, διατήρησαν τις αισθήσεις τους για αρκετή ώρα, πριν τελικά το αεροσκάφος συντριβεί στην περιοχή του Γραμματικού.
Διαβάστε επίσης:
Το Βιετνάμ θα κάνει έρευνες στην περιοχή που βρέθηκαν τρία αντικείμενα
Το νέο πιθανό σενάριο για το Boeing «φάντασμα» (vid)
«Η αναζήτηση του Boeing μπορεί να διαρκέσει εβδομάδες»