Ιερώνυμος: Απαράδεκτη και προκλητική η απόφαση της Κυβέρνησης για τις εκκλησίες

Απαράδεκτη και προκλητική χαρακτήρισε ο μητροπολίτης Λαρίσης Ιερώνυμος, την απόφαση της Κυβέρνησης να επιτρέψει την παρουσία μόνο εννέα ατόμων στους ναούς κατά την ημέρα των Χριστουγέννων και των Θεοφανίων.

Ιερώνυμος: Απαράδεκτη και προκλητική η απόφαση της Κυβέρνησης για τις εκκλησίες
7'

“Με ποιά κριτήρια θα επιλέξω εγώ αυτούς τους εκατόν εξήντα δυο που θα είναι οι τυχεροί που θα μπορέσουν να μπουν στις Εκκλησίες και να παρακολουθήσουν την ακολουθία”, ανέφερε σήμερα το πρωί από τη Λάρισα ο κ. Ιερώνυμος και πρόσθεσε πως “αυτό είναι αδιανόητο, είναι ανεφάρμοστο, είναι ουτοπικό και άδικο. Δεν γίνεται. Η Εκκλησία που από την αρχή με ευλάβεια τήρησε όλα τα μέτρα αντί να γίνει αντικείμενο σεβασμού και εμπιστοσύνης, γίνεται αντικείμενο εμπαιγμού και τιμωρίας”, αφού κατά τον κ. Ιερώνυμο αυτή η απόφαση είναι μια απόδειξη της εκμετάλλευσης που υφίσταται η Εκκλησία η οποία με την ευγένεια που την χαρακτηρίζει θεωρείται εύκολος στόχος και χειριστικός, “νομίζουν ότι έτσι μπορούν να μας κάνουν ότι θέλουν αφού δεν μπορούμε να αντιδράσουμε ούτε με εκβιαστικό, ούτε με βίαιο τρόπο. Ελπίζουμε να ανατραπεί αυτή η απόφαση έτσι ώστε να μην το εκλάβουμε ως τιμωρία έναντι της Εκκλησίας”.

Πηγαίνοντας ένα βήμα πιο πέρα, ο μητροπολίτης Λαρίσης ανακοίνωσε πως αν η Κυβέρνηση επιμείνει στο μετρό των εννέα ατόμων ανήμερα τα Χριστούγεννα και των Θεοφανίων, οι ναοί στην πόλη της Λάρισας με δική του απόφαση για λόγους δικαιοσύνης θα λειτουργήσουν αναγκαστικά χωρίς την παρουσία πιστών και θα ανοίξουν αμέσως μετά για να κοινωνήσει ο κόσμος, αφού όπως ανέφερε “δεν μπορούμε να τσακωθούμε με τους πιστούς στις πόρτες των Εκκλησιών ποιός θα μπει και ποιός θα βγει”, συμπληρώνοντας πως “δεν χρωστάνε τίποτα οι ιερείς, οι ψάλτες και οι επίτροποι να κάθονται να κάνουν τους τροχονόμους. Δεν επιτρέπεται ο ιερέας να εγκαταλείπει το θυσιαστήριο και να τρέχει στις πόρτες για να κάνει τον χωροφύλακα και να ρυθμίζει την σειρά προτεραιότητας”.

Θέλοντας για ακόμη μια φορά να υπενθυμίσει την υπεύθυνη στάση της Εκκλησίας, ο κ. Ιερώνυμος σημείωσε πως “μέσα σε αυτή την πανδημία η Εκκλησία ήταν η πρώτη στο σύνολό της που κήρυξε σθεναρά την τήρηση των μέτρων και την υπακοή στις υποδείξεις των ειδικών επιστημόνων”, αφού κατά τον ίδιο υπήρξαν μόνο κάποιοι θερμοκέφαλοι οι οποίοι ενδεχομένως παρασύρθηκαν είτε από κάποιο ζήλο είτε από κάποιες φωνές ειδικών επιστημόνων και δημιούργησαν μερικά θέματα. Έτσι κάποιοι βρήκαν την ευκαιρία να σπεύσουννα βρουν αυτούς τους οποίους δεν τήρησαν τα μέτρα και να τους υποδείξουν ως αφορμή, ως τρόπο μετάδοσης και εξάπλωσης της πανδημίας, “δεν είναι δυνατόν για τους ελάχιστους να κατηγορείται ολόκληρη η Εκκλησία. Δεν είναι δυνατόν να υπάρχουν τέτοιοι επικοινωνιακοί μηχανισμοί που να αναδεικνύουν αυτά τα μεμονωμένα περιστατικά και να θάβουν στην κυριολεξία το γενικότερο κλίμα που πραγματικά συμβαίνει και κατόρθωσε να πετύχει η Εκκλησία”.

Παίρνοντας αφορμή από την εξάπλωση του κορονοϊού στην Βόρειο Ελλάδα, ο μητροπολίτης Λαρίσης τόνισε πως “γιατί δεν αναφέρονται τα όσα συνέβαιναν τις μεταμεσονύκτιες ώρες σε διάφορες συγκεντρώσεις διασκέδασης και σε διάφορους χώρους αθλητικού ενδιαφέροντος; Γιατί δεν αναφέρονται τα όσα συνέβαιναν σε διάφορες πολιτικές εκδηλώσεις; Για εκεί μάλλον δεν επιτρέπεται να πούμε τίποτα ούτε να κάνουμε συγκρίσεις γιατί εκεί έχουμε να κάνουμε με ιερές αγελάδες. Εκεί έχουμε να κάνουμε με πράγματα τα οποία θεωρείται “αμαρτία” στην πολιτική ακόμη και να τα αναφέρεις”, διευκρινίζοντας ταυτόχρονα πως “αντί να κάνουμε μια ουσιαστική συζήτηση για το που αστοχήσαμε ώστε να βελτιώσουμε την κατάσταση, ακόμη και στα πολιτικά μας αρθρώνεται ένας ανόητος ξύλινος λόγος. Τον πολίτη στην καθημερινότητά του δεν τον ενδιαφέρει άμεσα ούτε η ποδηλατάδα του Πρωθυπουργού, ούτε το σπίτι του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης στο Σούνιο. Το σπουδαιότερο το οποίο μας αφορά είναι η τρέχουσα πραγματικότητα και η συνάρτησή της για εμάς τους χριστιανούς ως πρόκληση για την αιωνιότητα”.

Θέλοντας για ακόμη μια φορά να υπενθυμίσει την υπεύθυνη στάση της Εκκλησίας, ο κ. Ιερώνυμος σημείωσε πως “μέσα σε αυτή την πανδημία η Εκκλησία ήταν η πρώτη στο σύνολό της που κήρυξε σθεναρά την τήρηση των μέτρων και την υπακοή στις υποδείξεις των ειδικών επιστημόνων”, αφού κατά τον ίδιο υπήρξαν μόνο κάποιοι θερμοκέφαλοι οι οποίοι ενδεχομένως παρασύρθηκαν είτε από κάποιο ζήλο είτε από κάποιες φωνές ειδικών επιστημόνων και δημιούργησαν μερικά θέματα. Έτσι κάποιοι βρήκαν την ευκαιρία να σπεύσουννα βρουν αυτούς τους οποίους δεν τήρησαν τα μέτρα και να τους υποδείξουν ως αφορμή, ως τρόπο μετάδοσης και εξάπλωσης της πανδημίας, “δεν είναι δυνατόν για τους ελάχιστους να κατηγορείται ολόκληρη η Εκκλησία. Δεν είναι δυνατόν να υπάρχουν τέτοιοι επικοινωνιακοί μηχανισμοί που να αναδεικνύουν αυτά τα μεμονωμένα περιστατικά και να θάβουν στην κυριολεξία το γενικότερο κλίμα που πραγματικά συμβαίνει και κατόρθωσε να πετύχει η Εκκλησία”.

Παίρνοντας αφορμή από την εξάπλωση του κορονοϊού στην Βόρειο Ελλάδα, ο μητροπολίτης Λαρίσης τόνισε πως “γιατί δεν αναφέρονται τα όσα συνέβαιναν τις μεταμεσονύκτιες ώρες σε διάφορες συγκεντρώσεις διασκέδασης και σε διάφορους χώρους αθλητικού ενδιαφέροντος; Γιατί δεν αναφέρονται τα όσα συνέβαιναν σε διάφορες πολιτικές εκδηλώσεις; Για εκεί μάλλον δεν επιτρέπεται να πούμε τίποτα ούτε να κάνουμε συγκρίσεις γιατί εκεί έχουμε να κάνουμε με ιερές αγελάδες. Εκεί έχουμε να κάνουμε με πράγματα τα οποία θεωρείται “αμαρτία” στην πολιτική ακόμη και να τα αναφέρεις”, διευκρινίζοντας ταυτόχρονα πως “αντί να κάνουμε μια ουσιαστική συζήτηση για το που αστοχήσαμε ώστε να βελτιώσουμε την κατάσταση, ακόμη και στα πολιτικά μας αρθρώνεται ένας ανόητος ξύλινος λόγος. Τον πολίτη στην καθημερινότητά του δεν τον ενδιαφέρει άμεσα ούτε η ποδηλατάδα του Πρωθυπουργού, ούτε το σπίτι του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης στο Σούνιο. Το σπουδαιότερο το οποίο μας αφορά είναι η τρέχουσα πραγματικότητα και η συνάρτησή της για εμάς τους χριστιανούς ως πρόκληση για την αιωνιότητα”.

Επιδιώκοντας να σκιαγραφήσει όλους εκείνους που έχουν παρατήσει το Χριστό και ασχολούνται με τον αντίχριστο, ο μητροπολίτης Λαρίσης σημείωσε πως “αντί να προσδοκούν την ένδοξη βασιλεία και την δεύτερη έλευση του υιού του Θεού και την ένδοξη εμφάνισή του σε όλους εμάς, φοβούνται και καλλιεργούν ένα κλίμα τρόμου και τρομολαγνείας. Κάνουν τους Χριστιανούς και όσους προσπαθούν να πλησιάσουν την Ορθόδοξη Εκκλησία, να αισθάνονται ότι είναι κάτι το αποτροπιαστικό και κάτι το τραγικό αυτή η Εκκλησία”, επισημαίνοντας ταυτόχρονα πως “διάφορες ακόμη ιστοσελίδες και διάφοροι ιστότοποι μεταφέρουν γεγονότα σε σχέση με τα έσχατα δημιουργώντας έτσι ένα κλίμα φόβου και μια τραγικότητα και γίνονται η αιτία που πολλοί άνθρωποι φεύγουν από την Εκκλησία. Δεν μπορούν να αντέξουν όλο αυτό και δεν μπορούν να πιστέψουν κάτι το οποίο είναι τόσο ζοφερό και τόσο αποκρουστικό, αφού έτσι όπως παρουσιάζεται αποδεικνύει το Θεό άδικο”.

Κλείνοντας, ο κ. Ιερώνυμος αφού ξεκαθάρισε ότι η Εκκλησία ποτέ δεν ζήτησε κάποια προνομιακή μεταχείριση, απλά αυτό που ζητά είναι να έχουμε όλοι μας επαφή και αίσθηση με την πραγματικότητα, κατέληξε λέγοντας πως “το γεγονός ότι υπάρχει αυτή η δυσαναλογία των χώρων των ναών με τους πιστούς που προτείνεται να εισέλθουν τα Χριστούγεννα και τα Θεοφάνια, σημασιοδοτεί ευθεία προσβολή των συνταγματικά κατοχυρωμένων δικαιωμάτων, όχι μόνο του δικαιώματος στη λατρεία αλλά και της αρχής της αναλογικότητας”

Πηγή: ORTHODOXIA.INFO – Αναστάσιος Βόπης

Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr.

Διαβάστε επίσης:

Ρεπορτάζ Newsbomb.gr - Click away: Σήκωσαν ρολά τα καταστήματα – «Μουδιασμένος» ο κόσμος

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή