Ever Given: Έλληνας πλοίαρχος στο Newsbomb.gr - Θέλει μέρες για να ανοίξει η Διώρυγα του Σουέζ

Το Newsbomb.gr επικοινώνησε με Έλληνα πλοίαρχο που βρίσκεται μόλις 5 πλοία πίσω από το «μεγαθήριο» που έφερε... έμφραγμα στην παγκόσμια οικονομία.

Ever Given: Έλληνας πλοίαρχος στο Newsbomb.gr - Θέλει μέρες για να ανοίξει η Διώρυγα του Σουέζ
6'

Ο πλανήτης παρακολουθεί με κομμένη την ανάσα την προσπάθεια αποκόλλησης του πλοίου «Ever Given» από τη διώρυγα του Σουέζ, το οποίο έχει προκαλέσει... έμφραγμα στις θαλάσσιες συγκοινωνίες και στις μεταφορές εμπορευμάτων.

Η πρώτη... αχτίδα αισιοδοξίας ήρθε τα ξημερώματα της Δευτέρας (29/03) καθώς το πλοίο-μεγαθήριο αποκολλήθηκε σε πρώτη φάση από το σημείο στο οποίο είχε μείνει ωστόσο δεν μπορεί να μετακινηθεί αν δεν γίνει πρώτα έλεγχος του, αλλά και στη διώρυγα.

Ένα από τα δεκάδες πλοία που βρίσκεται στην αναμονή για να ξεκολλήσει το Ever Given, είναι και ένα ελληνικό πλοίο, εκείνο της Maran Tankers, με το Newsbomb.gr να επικοινωνεί με τον πλοίαρχο Κωνσταντίνο Αρλετή, ο οποίος μας εξήγησε τι ακριβώς συμβαίνει στη διώρυγα του Σουέζ από τις 23 Μαρτίου, δηλαδή την ημέρα που το τεράστιο cargo «κόλλησε».

«Αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε στο τελικό στάδιο. Από τα ξημερώματα το Ever Given, το οποίο είναι τεράστιο πραγματικά, έχει κουνηθεί σε μεγάλο βαθμό. Όμως δεν έχει μετακινηθεί τόσο ώστε να περάσουμε. Αν δεν γίνει πρώτα underwater έλεγχος δεν θα περάσει κανείς. Επίσης δεν ξέρουμε το πώς θα μετακινηθεί, δηλαδή αν θα συνεχίσει την πορεία του ή υπάρχουν φόβοι μήπως κολλήσει λίγο παραπέρα», μας είπε αρχικά ο κύριος Αρλετής.

Αρκετοί ρίχνουν τις ευθύνες προς τον καπετάνιο του τεράστιου πλοίου για το γεγονός πως κόλλησε, ωστόσο ο κύριος Αρλετής τόνισε πως δεν υπάρχει σφάλμα από τον καπετάνιο βάζοντας στη συζήτηση και το ενδεχόμενο της μηχανικής βλάβης: «Στο σημείο, όταν έγινε το περιστατικό, ήταν πάρα πολύ κακός ο καιρός. Ο καπετάνιος δεν φταίει σε καμία περίπτωση. Επίσης, δεν μπορεί να αποκλειστεί και το ενδεχόμενο μηχανικής βλάβης. Θα τα δουν οι εμπειρογνώμονες αυτά, αλλά συζητιέται πάρα πολύ έντονα εδώ».

Η επιχείρηση-κολοσσός για την αποκόλληση του Ever Given έφερε παγκόσμια συμμετοχή, με τα ολλανδικά ρυμουλκά να δίνουν τελικά τη λύση: «Αρχικά ξεκίνησαν μικρά ρυμουλκά της διώρυγας, ωστόσο δεν είχαν καμία τύχη. Την ίδια ώρα έσκαβαν κάτω από το Ever Given για να φύγει η μεγάλη ποσότητα άμμου, αλλά ούτε πάλι υπήρξε κάποια τύχη. Πριν λίγες ημέρες ήρθαν κάποια άλλα ρυμουλκά, ολλανδικά, τα οποία κατάφεραν να ξεκολλήσουν το cargo», τόνισε στο Newsbomb.gr ο κ. Αρλετής.

Μπορεί να δόθηκε λύση και το Ever Green να «ξεκόλλησε», ωστόσο οι πρώτες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για μια καθυστέρηση 2-3 ημερών, ώστε να μπορούν να γίνονται κανονικά οι διελεύσεις από τη διώρυγα του Σουέζ, κάτι που επιβεβαίωσε στο Newsbomb.gr και ο κύριος Αρλετής: «Ναι, δυστυχώς έτσι είναι. Το κανάλι δεν θα ανοίξει άμεσα γιατί πρέπει να γίνει επιθεώρηση του Ever Given και θα πάρει αρκετές ημέρες αλλά και της διώρυγας».

Οι οικονομικές ζημιές που έφερε αυτό το πρωτοφανές ναυτικό... εγκεφαλικό ήταν τεράστιες.

Ο κ. Αρλετής εξηγεί τι συμβαίνει με τα πλοία που βρίσκονται στο Σουέζ, καθώς το δικό του πλοίο ήταν μόλις 5 πλοία πίσω από το τεράστιο cargo: «Από οικονομικής απόψεως τα ναύλα εκτοξεύθηκαν. Τα περισσότερα φορτία των πλοίων δεν αντιμετωπίζουν κάποιο πρόβλημα αλλά τα ναύλα αυξήθηκαν πάρα πολύ. Η λύση να φύγουμε από εδώ και να πάμε τον γύρο της Αφρικής είναι πλήρως ασύμφορη γιατί το πετρέλαιο που θα χρειαστεί είναι τριπλάσιο. Σαν λύση συμφέρει μόνο τα πλοία τα οποία έρχονταν από τον Ινδικό Ωκεανό και ενημερώθηκαν εν πλω για την κατάσταση».

Κλείνοντας την επικοινωνία μας με τον κύριο Αρλετή, τον ρωτήσαμε αν υπάρχει κάποιο πρόβλημα στο ελληνικό πλοίο από πλευράς προμηθειών, ωστόσο ήταν ιδιαίτερα καθησυχαστικός τονίζοντας πως όλες οι προμήθειες είναι παραπάνω από επαρκείς.

Ever Given: Ο γίγαντας που προκάλεσε «έμφραγμα» στον πλανήτη

Με μήκος 400 μέτρα και πλάτος 59 μέτρα, το Ever Given είναι διπλάσιο σε μέγεθος από τον πύργο του Καΐρου και μισό από τον ουρανοξύστη Μπουρτζ Χαλίφα του Ντουμπάι, το ψηλότερο κτίριο στον κόσμο. Ένα απο τα μεγαλύτερα σε χωρητικότητα πλοία μεταφοράς κοντέινερ στον κόσμο, όταν πλέει στη θάλασσα είναι σαν...να κινούνται ταυτόχρονα 4 γήπεδα ποδοσφαίρου.

Η ιδιοκτήτρια εταιρεία του, είναι ιαπωνική και ονομάζεται Shoei Kisen Kaisha. Χθες απολογήθηκε για τις τεράστιες καθυστερήσεις που προκλήθηκαν από τον αποκλεισμό. Προς το παρόν το διαχειρίζεται λειτουργεί μια εταιρεία μεταφορών της Ταϊβάν (Evergreen Marine) με έδρα τον Παναμά. Σύμφωνα με πληροφορίες, είναι ασφαλισμένο για πάνω από 140 εκατομμύρια δολάρια.

Το πλοίο-μαμούθ κατασκευάστηκε το 2018 και έχει χωρητικότητα 20.000 εμπορευματοκιβωτίων. Η αξία του ανέρχεται στα 170 εκατομμύρια δολάρια. Ο ιδρυτής της Evergreen, Chang Yung-fa, διαφωνούσε με τη λογική πλοίων που μπορούν να μεταφέρουν περισσότερα από 8.000 εμπορευματοκιβώτια, σύμφωνα με την Telegraph. Αλλά μετά το θάνατό του το 2016, οι γιοι του - οι κληρονόμοι της ναυτιλιακής δυναστείας - στράφηκαν στα πλοία-μεγαθήρια όπως το Ever Given. Το 2019 η εταιρεία ανακοίνωσε σχέδια κατασκευής πλοίων με χωρητικότητα 23.000 κοντέινερ.

Το πλοίο αναχώρησε από την Γιαντιάν της Κίνας στις 7 Μαρτίου, και στη συνέχεια σταμάτησε για μια ημέρα στο λιμάνι του Tanjung Pelepas στη Μαλαισία, πριν προσαράξει στο λιμάνι του Σουέζ στην Αίγυπτο στις 22 Μαρτίου. Ο αρχικός στόχος ήταν να φθάσει στο Ρότερνταμ στις 31 Μαρτίου, σύμφωνα με το Vessel Finder.

Δεν είναι σαφές σε αυτό το σημείο τι ακριβώς μεταφέρει το πλοίο, αλλά οι ειδικοί της ναυτιλιακής εφοδιαστικής δήλωσαν στο NBC ότι «στα κοντέινερ του Ever Given υπάρχει οτιδήποτε βλέπετε στα καταστήματα». «Κάθε λιμάνι στη Δυτική Ευρώπη θα νιώσει τις επιπτώσεις», είπε στο Reuters ο Leon Willems, εκπρόσωπος του λιμανιού του Ρότερνταμ.

Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr.

Διαβάστε επίσης:

Κωδικός «άρση lockdown»: Με το βλέμμα στο Πάσχα - Οι ημερομηνίες για αγορά, εστίαση, μετακινήσεις

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή