Τέμπη: Πρώην διευθυντής ασφάλειας ΤΡΑΙΝΟΣΕ - «Είναι παραμύθια οι δικαιολογίες του σταθμάρχη»

O Χρήστος Ρετσινάς, πρώην διευθυντής ασφάλεια κυκλοφορίας αμαξοστοιχιών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, σχολίασε τους ηχογραφημένους διαλόγους το μοιραίο βράδυ του δυστυχήματος στα Τέμπη, που είδαν το φως της δημοσιότητας.
Intime news / Φωτογραφία αρχείου
7'

«Όταν κάνεις κυκλοφορία, είτε είσαι σταθμάρχης, είτε είσαι μηχανοδηγός, υπάρχουν δύο λέξεις κλειδιά “κανονικά και άνοδος” “αντίθετα και κάθοδος”. Κανένας δεν είπε αυτές τις λέξεις. Άρα δεν εφαρμόστηκε ο Γενικός Κανονισμός Κυκλοφορίας», τόνισε στην ΕΡΤ ο Χρήστος Ρετσινάς, πρώην διευθυντής ασφάλεια κυκλοφορίας αμαξοστοιχιών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, σχολιάζοντας τους ηχογραφημένους διαλόγους το μοιραίο βράδυ του δυστυχήματος στα Τέμπη, που είδαν το φως της δημοσιότητας.

Όσο για το κλίμα χαλαρότητας που διαφαίνεται σε αυτούς τους διαλόγους υπογράμμισε πως «αυτό είναι ευθύνη των εταιρειών. Ποτέ δεν υπήρχε πρωτόκολλο επικοινωνίας αλλά και να υπήρχε δεν θα το ακολουθούσαν».

«Το θέμα είναι να αυστηροποιηθούν οι εσωτερικοί κανονισμοί λειτουργίας των εταιρειών» σημείωσε «όταν έχουμε τέτοιες συμπεριφορές να πηγαίνουν απευθείας στο πειθαρχικό και να απολύονται».

Σχολιάζοντας το ότι ο μηχανοδηγός της επιβατικής αμαξοστοιχίας προσπαθούσε να επικοινωνήσει με το κινητό του τηλέφωνο με πιθανούς μηχανοδηγούς της εμπορικής, επισήμανε έλλειμα στη λειτουργία της εταιρείας καθώς όπως είπε «θα έπρεπε να υπάρχει η δυνατότητα στους μηχανοδηγούς της Hellenic Train να μπορούν να επικοινωνήσουν με τηλεφωνικό κέντρο δικό τους 24 ώρες το 24ωρο».

Όπως είπε χαρακτηριστικά «η ουσία είναι ότι αυτά τα πολυδιαφημισμένα τρένα που ήρθαν, δεν είναι συμβατά με το σύστημα».

Για τον έναν από τους δύο άλλους σταθμάρχες που φέρεται να έφυγε νωρίτερα και να μην παραμένει έως τις 23:00, στον σταθμό στη Λάρισας σημείωσε πως «δεν ήταν έμπειρος. Ήταν ένας από τους συμβασιούχους που είναι με μπλοκάκι και δεν πληρώνονται υπερωρίες. Κανονικά σχόλαγε στις 22:00».

Για τον δεύτερο όμως τον μόνιμο και έμπειρο σταθμάρχη σχολίασε πως «όφειλε να κάτσει μέχρι τις 23:00. Εγώ θα καθόμουν μία ώρα παραπάνω για να διώξω τα τρένα».

Ο κ. Ρετσινάς, για τον προφυλακισμένο σταθμάρχη επανέλαβε πως «δεν ήξερε να κάνει αυτόματη χάραξη δρομολογίου» και πως «είναι παραμύθια οι δικαιολογίες του για το κλειδί».

«Η έρευνα πρέπει να προχωρήσει σε βάθος. Φταίνε όλοι» συμπέρανε και είπε χαρακτηριστικά: «δέχομαι επιθέσεις επειδή μιλάω για τις δικλείδες ασφαλείας που αφαίρεσε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ».

Ανατριχίλα από τους διαλόγους μετά το δυστύχημα

Ανατριχίλα προκαλούν οι αποκαλύψεις των διαλόγων του σταθμάρχη με τους συναδέλφους του τη μοιραία νύχτα αλλά και οι διάλογοι που είχε ο σταθμάρχης με την Αστυνομία και την Πυροσβεστική μετά το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.

Οι απομαγνητοφωνημένες συνομιλίες του σταθμάρχη Λάρισας που έχουν δει το φως της δημοσιότητας, φέρνουν στο φως νέα στοιχεία για τα γεγονότα που οδήγησαν στην εθική τραγωδία.

Όταν ο 59χρονος σταθμάρχης ενημερώθηκε μέσω τηλεφώνου από την Πυροσβεστική αλλά και στη συνομιλία που είχε με τον ρυθμιστή κυκλοφορίας του ΟΣΕ Αθήνας φώναξε τουλάχιστον δύο φορές «Αμάν». Παράλληλα, όπως προκύπτει ο μοιραίος σταθμάρχης φέρεται ήδη να γνώριζε ότι κάτι δεν πάει καλά, γεγονός που επιβεβαιώνεται από τις συνεχόμενες προσπάθειές του να επικοινωνήσει με τους αδικοχαμένους μηχανοδηγούς και συνάδελφό του.

«Κάτι έχει γίνει τώρα και δεν μου αρέσει αυτό»

Στις 23.27, περίπου 6 λεπτά μετά το δυστύχημα, ο σταθμάρχης της Λάρισας προσπαθεί να επικοινωνήσει ο ίδιος με το Intercity (το 62).

Σταθμάρχης Λάρισας: Το 62 ακούει;

Ωστόσο, δεν παίρνει απάντηση γιατί έχει προηγηθεί το δυστύχημα με τα μοιραία αποτελέσματα και στην συνέχεια, καλεί την συνάδερφό του στους Νέους Πόρους, Ελένη Ζ.

Σταθμάρχης Λάρισας: Ελένη για φώναξε λίγο το 63503 (εμπορικό τρένο με το οποίο συγκρούστηκε το Intercity).

Ελένη Ζ: Το 63503; Το 63503 ακούει τους Νέους Πόρους; Τίποτα.

Σταθμάρχης Λάρισας: Πω, πω, κάτι έχει γίνει τώρα και δε μου αρέσει αυτό.

Ελένη Ζ: Βασίλη, ξέρεις τους μηχανοδηγούς.

Σταθμάρχης Λάρισας: Όχι, δεν ξέρω!

Ελένη Ζ: Πάρε λίγο τον Επιβατικό Θεσσαλονίκης να μάθουμε για την 63503 τουλάχιστον.

Σταθμάρχης Λάρισας: Μήπως τους ξέρει ο Δ.Χ.;

Ελένη Ζ: Μίλησα και μου είπε: Τι συμβαίνει, γιατί δεν έχει ρεύμα. Και μου το έκλεισε μετά.

Σταθμάρχης Λάρισας: Γιατί κι εδώ πέρα δεν έχει ρεύμα το προάστιο.

Ελένη Ζ: Ω ρε πού***! Δεν είναι καλό αυτό.

Σταθμάρχης Λάρισας: Ναι, το ξέρω, ναι.

Ο διάλογος με την Πυροσβεστική: «Έχουμε εκτροχιασμό τρένο» - «Αμάν!»

Από την Πυροσβεστική, καλούν τον σταθμάρχη Λάρισας για να τον ενημερώσουν για το δυστύχημα το οποίο στην αρχή, θεωρήθηκε εκτροχιασμός. Ο σταθμάρχης απαντάει με ξαφνιασμένος, λέγοντας «Αμάν!».

Σταθμάρχης Λάρισας: Ναι.

Πυροσβεστική: Ναι, γεια σας. Το γνωρίζετε; Έχουμε εκτροχιασμό τρένου κοντά στο μνημείο του ΠΑΟΚ.

Σταθμάρχης Λάρισας: Αμάν!

Πυροσβεστική: Ναι. Πρέπει να κλείσετε ρεύματα, οτιδήποτε, δεν ξέρω κι εσείς τι πρέπει να κάνετε, στέλνω δυνάμεις εγώ.

Σταθμάρχης Λάρισας: Έχει εκτροχιασμό τρένου εκεί;

Πυροσβεστική: Ναι.

Σταθμάρχης Λάρισας: Καλώς.

Πυροσβεστική: Είναι στο ρεύμα προς Θεσσαλονίκη και προς τη θάλασσα και λίγο, δείτε λίγο, δείτε τα δρομολόγια λίγο, εντάξει;

Σταθμάρχης Λάρισας: Ναι, ναι έγινε. Εντάξει.

«Έχει τρένο εκτροχιασμένο, πήρε φωτιά» - «Ωχ Παναγία μου!»

Ο σταθμάρχης Λάρισας επικοινωνεί ξανά με την συνάδελφό του στους Νέους Πόρους, Ελένη Ζ. και της ζητάει να προσπαθήσει κι εκείνη να μιλήσει με τους μηχανοδηγούς του μοιραίου τρένου.

Σταθμάρχης Λάρισας: Ελένη, φώναξε λίγο το 62.

Ελένη Ζ: 62 ακούει τους Νέους Πόρους; … Δεν είναι καλό αυτό να ξέρεις.

Σταθμάρχης Λάρισας: Ξέρω ναι. Γιατί με πήρε ο ρυθμιστής έλξης ότι κάτι πρόβλημα έχει εκεί και λέει ότι κάποιος πήρε, έχει εκτροχιασμένο…

Ελένη Ζ: Με παίρνει ο ρυθμιστής, κλείσε λίγο Βασίλη.

Σταθμάρχης Λάρισας: …ότι έχει τρένο εκτροχιασμένο και πήρε φωτιά.

Ελένη Ζ: Ωχ Παναγία μου! Περίμενε…

Σταθμάρχης Λάρισας: Κλείσε, κλείσε. Άντε, πάρε.

Η συνομιλία με την Αστυνομία - « Ό,τι και να σας πω δεν ξέρω»

Αστυνομία: Ναι, από το 100. Με ακούτε;

Σταθμάρχης Λάρισας: Ναι. Σας ακούω.

Αστυνομία: Έχετε εικόνα τι ακριβώς έχει συμβεί;

Σταθμάρχης Λάρισας: Δεν ξέρω. Ό,τι και να σας πω δεν ξέρω. Τώρα με πήρε η Πυροσβεστική τηλέφωνο ότι έγινε εκτροχιασμός. Τώρα ήταν ένα τρένο που ανέβαινε πάνω κι ένα που κατέβαινε. Τώρα ποιο από τα δύο δεν ξέρω κι εγώ τίποτα. Ούτε με ενημέρωσαν.

Αστυνομία: Δεν ξέρετε τι είναι;

Σταθμάρχης Λάρισας: Γιατί τους φωνάζουμε στο ραδιοτηλέφωνο και δεν ακούγονται. Και τώρα προσπαθούμε να μάθουμε τα τηλέφωνα από τους μηχανοδηγούς για να δούμε τι γίνεται.

Αστυνομία: Υπάρχει περίπτωση να είναι τρένο με τρένο δηλαδή;

Σταθμάρχης Λάρισας: Λογικά δεν ξ… Λογικά όχι.

Αστυνομία: Καλώς. Μόλις έχετε μια εικόνα πάρτε μας ένα τηλέφωνο.

«Έχει γίνει σύγκρουση»- «Αμάν!»

Ο Σταθμάρχης Λάρισας επικοινώνησε και με τον ρυθμιστή κυκλοφορίας στην Αθήνα, με τον τελευταιο να ρωτάει επανειλημμένα τον σταθμάρχη εάν έδιωξε το τρένο από την άνοδο ή την κάθοδο.

Ρυθμιστής κυκλοφορίας: Βασίλη το 62 από πού το έδιωξες;

Σταθμάρχης Λάρισας: Ε;

Ρυθμιστής κυκλοφορίας: Το 62 από πού το έδιωξες

Σταθμάρχης Λάρισας: Από τη γραμμή κα… ανόδου, κανονικά.

Ρυθμιστής κυκλοφορίας: Γιατί λένε ότι έχει γίνει εμπορικό με τέτοιο, ότι έχει γίνει σύγκρουση.

Σταθμάρχης Λάρισας: Αμάν!

Ρυθμιστής κυκλοφορίας: Πότε έγινε αυτό;

Σταθμάρχης Λάρισας: Καλώς, δεν ξέρω. Ό,τι και να σας πω…

Ρυθμιστής κυκλοφορίας: Άνοδο δεν έστειλες ρε;

Σταθμάρχης Λάρισας: Ναι

Σχετικές ειδήσεις

Τέμπη: Δέκα προσαγωγές και δύο συλλήψεις στο περιθώριο του συλλαλητηρίου στο Σύνταγμα

Τέμπη: Σουβλάκια, ερωτικές περιπέτειες και χοντροκομμένα αστεία μεταξύ σταθμαρχών στους διαλόγους

Τέμπη: Το χρυσάφι του κόσμου δεν ζυγίζεται με ανθρώπινη ζωή, λέει ο πατέρας του νεκρού μηχανοδηγού