ΤΙ ΛΕΝΕ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΙ ΤΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΥ - ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΥΝΔΙΚΑΤΩΝ

Ρεπορτάζ Newsbomb.gr: Πότε μπορεί να ξαναμπεί στις ράγες ο σιδηρόδρομος - Διαφωνούν οι ειδικοί

Τέμπη: Σοκαριστικές είναι οι λεπτομέρειες που βγαίνουν στην επιφάνεια και ρίχνουν φως στο τρομακτικό δυστύχημα με τη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη – Τι λένε στο Newsbomb.gr εργαζόμενοι στους ελληνικούς σιδηροδρόμους – Το παράδειγμα του ολλανδικού μας εξηγεί ο πρώην υπεύθυνος Έκτακτων Αναγκών του Ολλανδικού Σιδηροδρόμου, κ. Χρήστος Κουσουνής

Ρεπορτάζ Newsbomb.gr: Πότε μπορεί να ξαναμπεί στις ράγες ο σιδηρόδρομος - Διαφωνούν οι ειδικοί
Η επόμενη ημέρα της τραγωδίας των Τεμπών.
Eurokinissi
5'

Μια αλληλουχία λαθών, την 28η Φεβρουαρίου, σε διαφορετικά σημεία του σιδηροδρομικού δικτύου, συνθέτουν μεταξύ άλλων τις συνθήκες που επικρατούσαν προτού σημειωθεί το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη.

Δεκατέσσερις ημέρες μετά κάποια από τα ερωτήματα που παραμένουν αναπάντητα είναι αν μπορεί να λειτουργήσει ξανά ο ελληνικός σιδηρόδρομος, που εντοπίζονται οι ευθύνες και πόσο συνετό ήταν μέσα από μια συχνότητα που λειτουργεί για την ασφάλεια των μεταφορών μπορούν να γίνονται διάλογοι σαν και αυτούς που είδαν το φως της δημοσιότητας.

Το Newsbomb.gr επικοινώνησε με εκπροσώπους των εργαζομένων του ελληνικού σιδηροδρόμου οι οποίο κατέθεσαν τις απόψεις τους και μίλησαν για την επόμενη μέρα της τραγωδίας που στοίχισε τη ζωή σε 57 συνανθρώπους μας βυθίζοντας στο πένθος τη χώρα.

Οι προτάσεις των συνδικάτων

Σύμφωνα με τον κ. Νίκο Κιουτσούκη, υπάλληλο της Hellenic Train και γ.γ. της ΓΣΕΕ: «Οι σιδηρόδρομοι μπορεί να ανοίξουν άμεσα και με ασφάλεια αν γίνουν δεκτές οι προτάσεις των συνδικάτων τις οποίες καταθέσαμε χθες στον υπουργό Επικρατείας Γ. Γεραπετρίτη. Οι σιδηρόδρομοι θα πρέπει να λειτουργήσουν γιατί αν δεν συμβεί αυτό, με τις κλοπές που γίνονται στα καλώδια, θα αφανιστούν.

Τα βασικά σημεία των προτάσεων μας στον υπουργό έχουν ως εξής:

  • Οι κεντρικοί σταθμοί όπως αυτός της Λάρισας θα πρέπει να λειτουργούν μόνο με έμπειρους σταθμάρχες
  • Στις βάρδιες θα πρέπει να υπάρχουν πάντα δύο σταθμάρχες
  • Τα εμπορικά τρένα θα πρέπει να κυκλοφορούν μετά τις 12 τα μεσάνυχτα που δεν κυκλοφορούν επιβατικές αμαξοστοιχίες (ανάλογο μέτρο με τα φορτηγά στις εθνικές οδούς)
  • Να υπάρξει παρέμβαση στο θέμα των έργων για την τηλεδιοίκησης ώστε να προχωρήσουν άμεσα τα έργα.

Αν τηρηθούν όλα τα παραπάνω οι σιδηρόδρομοι μπορεί να λειτουργήσουν με ασφάλεια και είναι κάτι παραπάνω από σίγουρο ότι δεν θα έχουμε ποτέ ξανά στο μέλλον μια ανάλογη τραγωδία».

«Οι απαράδεκτοι διάλογοι»

Και πρόσθεσε: «σε ότι αφορά στους διαλόγους που είδαν το φως της δημοσιότητας θα πρέπει να πούμε ότι είναι απαράδεκτοι. Δεν είναι δυνατόν μέσα από μια συχνότητα που πρέπει να χρησιμοποιείται για την ασφάλεια των τρένων να ακούγονται τέτοια πράγματα. Δεν έχει να κάνει με φιλίες που υπάρχουν μεταξύ των εργαζομένων. Αυτά που ακούσαμε θα έπρεπε να λέγονται από τα προσωπικά κινητά τηλέφωνα τους και όχι από τη συχνότητα αυτή».

Οι ευθύνες

Σε σχέση με τις ευθύνες ο κ. Κιουτσούκης ανέφερε στο Newsbomb.gr: «σήμερα στη φυλακή είναι ένας σταθμάρχης. Όσο δεν βλέπω στη φυλακή αυτούς που πραγματικά ευθύνονται ανησυχώ. Οι αρμόδιες αρχές θα πρέπει να δώσουν με ονοματεπώνυμο τους εκπροσώπους των εταιρειών που καθυστέρησαν τα έργα για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων. Το τραγικό δυστύχημα που στοίχησε τη ζωή 57 συνανθρώπων μας είναι αποτέλεσμα των ευθυνών που έχουν όλοι οι υπουργοί Μεταφορών των τελευταίων ετών. Όσοι αποποιούνται την ευθύνη είναι το ίδιο υπεύθυνοι με αυτούς που την ανέλαβαν».

«Να ακούσουμε ολόκληρους τους διαλόγους»

Από την πλευρά του ο κ. Γιώργος Μανώλης, μηχανοδηγός - μέλος του ΔΣ της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης: «Το υπουργείο Μεταφορών θα πρέπει να μας δώσει τις προτάσεις του για το τι θα γίνει ακριβώς από εδώ και στο εξής. Όταν θα ξέρουμε ακριβώς το στίγμα, δηλαδή με πόσους σταθμούς, πόσους σταθμάρχες κ.α. θα ανοίξουν θα ήμαστε και εμείς σε θέση να πούμε αν μπορεί να λειτουργήσουν με ασφάλεια οι σιδηρόδρομοι.

Όσον αφορά στους διαλόγους που είδαν το φως της δημοσιότητας με τον σταθμάρχη και τους μηχανοδηγούς τους διερευνά η δικαιοσύνη. Αυτό που μπορώ να πω είναι ότι η κυκλοφορία είναι ευθύνη του σταθμάρχη, όμως και οι μηχανοδηγοί θα πρέπει να τσεκάρουν τις οδηγίες τους από επαγγελματισμό. Επιπλέον, για να σχολιάσω τα όσα ακούσαμε στους διαλόγους θα πρέπει να έχουμε τους διαλόγους ολόκληρους και με μια ροή και όχι αποσπασματικά όπως τώρα».

Και συμπληρώνει: «σε σχέση με τις ευθύνες από την αρχή έχουμε πει ότι σαν Ένωση δεν αποδεχόμαστε τη θεωρεία του ανθρώπινου λάθους. Σίγουρα ήταν ένα τραγικό λάθος το οποίο όμως θα μπορούσε να έχει αποφευχθεί αν λειτουργούσαν τα συστήματα ασφαλείας».

Είμαστε 30 – 35 χρόνια πίσω από την Ολλανδία

Τέλος το Newsbomb.gr μίλησε ο επί 13 χρόνια υπεύθυνος Έκτακτων Αναγκών του Ολλανδικού Σιδηροδρόμου, κ. Χρήστος Κουσουνής. Σύμφωνα με τον ίδιο, ο ελληνικός σιδηρόδρομος είναι 30 – 35 χρόνια πίσω σε σχέση με τη χώρα που εργάζεται και για τον λόγο αυτό πιστεύει ότι δεν είναι εφικτό να λειτουργήσει άμεσα μετά την τραγωδία.

«Σίγουρα για ότι συνέβη ευθύνεται το ανθρώπινο λάθος όμως δεν είναι μόνο αυτό. Ευθύνες υπάρχουν τόσο στις κυβερνήσεις όσο και στην εταιρεία. Για παράδειγμα ο σταθμάρχης που τοποθετήθηκε σε αυτή τη θέση είχε τα προσόντα; Χαρακτηριστικά σας αναφέρω ότι στην Ολλανδία για μια αντίστοιχη θέση – αν και δεν υπάρχουν σταθμάρχες, αλλά ένας πύργος ελέγχου που ελέγχεται με ηλεκτρονικά μέσα η κυκλοφορία – απαιτεί πολύχρονη εκπαίδευση και στη συνέχεια πρακτική άσκηση. Το πότε ο εκπαιδευόμενος θα κριθεί έτοιμος να εργαστεί έχει να κάνει με τον άνθρωπο που τον ελέγχει στην εκπαίδευση».

Σχετικές ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή