Τέμπη: Τα «πάθη» του ελληνικού σιδηρόδρομου - Οι δεσμεύσεις Γεραπετρίτη για αλλαγές

Τέμπη: Τίποτα δεν λειτουργούσε σωστά στον ελληνικό σιδηρόδρομο τα τελευταία χρόνια - Παρατημένα τρένα, καθιζήσεις και τραγικές παραλείψεις από τους υπεύθυνους.

Τέμπη: Τα «πάθη» του ελληνικού σιδηρόδρομου - Οι δεσμεύσεις Γεραπετρίτη για αλλαγές
4'

Την ώρα που η πολιτεία αναζητά τις ευθύνες για το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη, πληθαίνουν οι αποκαλύψεις για την τραγική κατάσταση στην οποία βρίσκεται εδώ και πολλά χρόνια το ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο.

Όπως αναφέρουν και σχετικά ρεπορτάζ σε τηλεοπτικά και έντυπα μέσα ενημέρωσης, τα προβλήματα στο σιδηρόδρομο διαδέχονταν το ένα το άλλο, αφήνοντας κυριολεκτικά το δίκτου στο έλεος του θεού

Χαρακτηριστικό είναι το έγγραφο που έφερε στη δημοσιότητα το OPEN, το οποίο αφορά στο δελτίο περιορισμού της ταχύτητας μόλις 18 μέρες πριν από την τραγωδία στα Τέμπη.

Σε αυτό, σταθμάρχης και μηχανοδηγός από τη Βόρεια Ελλάδα, είχαν καταγγείλει τις διαλυμένες γραμμές κυκλοφορίας.

Στο έγγραφο περιγράφεται πόσο διαλυμένη είναι η γραμμή από τη Θεσσαλονίκη μέχρι την Ειδομένη. Πιο αναλυτικά, οι δύο σιδηροδρομικοί, κατήγγειλαν:

  • Παρατημένα τρένα
  • Δίκτυο με αρπαγές (δηλαδή, σημεία όπου δε λειτουργούν τα κλειδιά)
  • Καθίζηση σε πολλά σημεία
  • Φθορά των στρωτήρων (τα αντικείμενα που συνδέουν τις ράγες)
  • Φωτοσήματα που αναβοσβήνουν
  • Φωτοσήματα που δεν λειτουργούν

Αλλά ταυτόχρονα δεκάδες οι βλάβες στα τρένα τους τελευταίους 4 μήνες, αποκαλύπτουν τα τηλεγραφήματα και τα SMS της Hellenic Train, τα οποία φέρνει στο φως η εφημερίδα «Τα Νέα».

Μόνο στο διάστημα από τις αρχές του περασμένου Νοεμβρίου έως την παραμονή του δυστυχήματος των Τεμπών (περίπου 4 μήνες) καταγράφηκαν τουλάχιστον 70 περιστατικά, μέσω των οποίων περιγράφεται με ανάγλυφο τρόπο η διάλυση και πλήρης απαξίωση του ελληνικού σιδηροδρόμου.

Τρένα με συχνές βλάβες που οφείλονταν στην έλλειψη συντήρησης, σιδηροδρομικό δίκτυο με επικίνδυνες ελλείψεις, αστοχίες, χωρίς επαρκή συντήρηση και προστασία από φυσικές καταστροφές, ηλεκτροδότηση χωρίς φύλαξη, κυκλοφορία ζώων και εκδήλωση πυρκαγιών μέσα στις γραμμές (!) συνθέτουν την εικόνα ενός πρωτοφανούς «ξεχαρβαλώματος» των ελληνικών σιδηροδρόμων.

Όλα τα παραπάνω οδηγούν στο συμπέρασμα ότι πρέπει να αναζητηθούν βαθύτερα οι ευθύνες για το χειρότερο σιδηροδρομικό δυστύχημα στην ιστορία της χώρας.

Γεραπετρίτης για Τέμπη: «Μέχρι τέλους η διερεύνηση»

Μιλώντας για τα αίτια του δυστυχήματος στα Τέμπη, ο Γιώργος Γεραπετρίτης παρέθεσε από το βήμα της Βουλής τη δέσμευση της ελληνικής κυβέρνησης πως η έρευνα θα φτάσει «μέχρι τέλους» .

Ο νέος υπουργός μεταφορών αναφέρθηκε στην πολύνεκρη τραγωδία και στις αλλαγές που πρέπει να γίνουν στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, μιλώντας στην Επιτροπή παραγωγής και εμπορίου της Βουλής.

Στην Επιτροπή παραγωγής και εμπορίου της Βουλής μίλησε ο υπουργός Γιώργος Γεραπετρίτης για την τραγωδία στα Τέμπη και τις αλλαγές που πρέπει να γίνουν στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας.

Ο κ. Γεραπετρίτης ξεκινώντας την τοποθέτησή του είπε ότι θα ήταν προσβολή στη μνήμη των νεκρών να υπάρξει πολιτική αντιπαράθεση. Ξεκαθάρισε, δε, ότι η διερεύνηση θα φτάσει μέχρι τέλους σε όλα τα επίπεδα και δεν θα μείνει καμία σκιά.

Όπως επεσήμανε σε έναν μήνα από τώρα θα είναι έτοιμο το πόρισμα της επιτροπής των εμπειρογνωμόνων, ενώ μέσα στην εβδομάδα αναμένεται να προκηρυχθεί διεθνής πρόσκληση ενδιαφέροντος για να στελεχωθεί σε ανώτατο επίπεδο ο ΟΣΕ.

Σχετικά με τις συμβάσεις και το σύστημα τηλεδιοίκησης ο υπουργός τόνισε ότι θα ολοκληρωθούν μέσα στο 2023 και μάλιστα για το βόρειο κομμάτι θα είναι έτοιμο έως τέλος Ιουνίου, ενώ για το νότιο θα ολοκληρωθούν οι εργασίες μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου.

Μιλώντας για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, ο κ. Γεραπετρίτης είπε ότι «ήταν το αποτέλεσμα μιας αλληλουχίας λαθών. Μολονότι ήταν σε πλήρη λειτουργία η τηλεδιοίκηση στο σημείο. Ήταν υποχρέωση των σταθμαρχών να χαράσσουν αυτόματη πορεία στον πίνακα αυτό δεν συνέβη. Έγινε χειροκίνητα. Τοποθετήθηκαν λάθος τα κλειδιά και δεν υπήρξε μετέπειτα παρακολούθηση του πίνακα αλλά επίσης δεν υπήρξε και καμία ενημέρωση από την αμαξοστοιχία ότι μπαίνει σε άλλη γραμμή».

Παράλληλα, σημείωσε πως «κανένα ανθρώπινο λάθος δεν μπορεί να γίνει άλλοθι για τις καθυστερήσεις και τα λάθη. Είναι χρέος μας να τα αναδείξουμε. Υπήρξε ανάληψη ευθύνης. Μια συγγνώμη δεν υποκαθιστά το αδιανόητο που συνέβη αλλά είναι μια ελάχιστη υποχρέωση» και ανέφερε ότι «ενεργοποιήθηκε το πρωτόκολλο μαζικών καταστροφών για να συντονιστούν όλες οι κρατικές δομές».

Σχετικές ειδήσεις:

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή