Τέμπη: «Η τηλεδιοίκηση ήταν έτοιμη από τον Δεκέμβριο του 2016», λέει ο δημιουργός του συστήματος

Τέμπη: Αδικαιολόγητη καθυστέρηση στην εγκατάσταση του σύγχρονου συστήματος τηλεδιοίκησης στον ελληνικό σιδηρόδρομο καταγγέλει ο δημιουργός του, με το έργο να έχει ολοκληρωθεί από τα τέλη του 2016 - Αποκαλύψεις «φωτιά» από την επιστολή που έστειλε στην κυβέρνηση

Τέμπη: «Η τηλεδιοίκηση ήταν έτοιμη από τον Δεκέμβριο του 2016», λέει ο δημιουργός του συστήματος
3'

Στην αποκάλυψη ότι το σύστημα τηλεδιοίκησης ήταν έτοιμο για να εγκατασταθεί και έπειτα να τεθεί σε λειτουργία στους σιδηρόδρομους από τον Δεκέμβριο του 2016, προχώρησε ο ίδιος ο δημιουργός του συστήματος της ΕΡΓΟΣΕ Γρηγόρης Λάμπρου, μέσω επιστολής που έστειλε στον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και τον υπουργό Ανάπτυξης Άδωνι Γεωργιάδη.

Συγκεκριμένα στην επιστολή που φέρνει στο φως της δημοσιότητας η εφημερίδα Real, ο κ. Λάμπρου αναφέρει ότι η πολύνεκρη τραγωδία στα Τέμπη δεν θα συνέβαινε ποτέ εάν δεν υπήρχε αυτή η καθυστέρηση: «Στα τέλη Μαρτίου 2015 μου ανατέθηκε ο σχεδιασμός, η ολοκλήρωση και θέση σε λειτουργία του συστήματος τηλεδιοίκησης για το τμήμα του έργου Αθήνα – Λάρισα. Αυτό το σύστημα είχε ολοκληρωθεί επιτυχώς από τον Δεκέμβριου του 2016 και, εάν είχε τεθεί σε λειτουργία όπως έπρεπε και χωρίς την αδικαιολόγητη καθυστέρησή του, δεν θα γινόταν το δυστύχημα στα Τέμπη», έγραψε ο Γρηγόρης Λάμπρου στην επιστολή του.

Ο δημιουργός της τηλεδιοίκησης επισημαίνει ότι το σύστημα θα μπορούσε να επεκταθεί με τον κατάλληλο προγραμματισμό σε όλο το δίκτυο της ΕΡΓΟΣΕ μέσα στο 2017, ωστόσο κάτι τέτοιο ποτέ δεν έγινε. «Φυσικά αυτό το συμβάν στα Τέμπη, ούτε αυτό στο Άδενδρο θα συνέβαιναν, εάν το ολοκληρωμένο σύστημα είχε τεθεί σε λειτουργία από το 2016», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Έκανε λόγο για μια απόφαση ακατανόητη η οποία όπως τονίζει είχε οικονομικά κίνητρα, ωστόσο, εν τέλει το κόστος ολοκλήρωσης του έργου «εκτοξεύτηκε»: «Αυτή η βιαστική και ανεξήγητη σε εμάς τότε άρνηση ολοκλήρωσης και θέσης σε λειτουργία του συστήματος τηλεδιοίκησης απεδείχθη πέραν πάσης αμφιβολίας και ότι είχε ως κύριο στόχο του αναδόχου την καθυστέρηση στης σύμβασης 717, με σημαντικές αναθεωρήσεις και παρατάσεις του έργου, αντί της άμεσης εγκατάστασης και ολοκλήρωσής του. Αυτές οι συνεχείς παρατάσεις και αναθεωρήσεις οδήγησαν στον πλήρη εκτροχιασμό του κόστους της σύμβασης, με αποτέλεσμα τον Οκτώβριο του 2018 το τίμημα να αγγίξει πλέον τα 83.059.865 ευρώ και το τελικό τίμημα έως σήμερα τα 87 εκατ. ευρώ, αντί του αρχικού 41,3 εκατ. ευρώ», σημειώνεται στην επιστολή.

Όσο για το μοιραίο βράδυ που σημειώθηκε το σιδηροδρομικό δυστύχημα σε συνδυασμό με τους λανθασμένους χειρισμούς του παρελθόντος, ο κ. Λάμπρου καταλογίζει σοβαρές και συγκεκριμένες ευθύνες: «Αυτά συνέβησαν από τον Δεκέμβριο του 2016 και μετά, με την ανοχή του τότε υπουργείου Μεταφορών και των διοικήσεων ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ και θεωρώ ότι το βάρος της ευθύνης για τα Τέμπη πέφτει κατά ένα μεγάλο ποσοστό εάν όχι όλο, σε εκείνους, σύμφωνα με τα στοιχεία μας».

Όπως αναφέρεται στην εφημερίδα Real, τo κρίσιμο έργο θα ήταν δυνατό να ολοκληρωθεί αλλά αντί αυτού, ο κ. Λάμπρου καταγγέλει ότι τα πάντα «πάγωσαν» με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν ευκαιρίες για επιπλέον οικονομικές απολαβές:«Όλα αυτά, πέραν της ζημιάς και καθυστέρησης στο έργο, προσέφεραν σε όλους τους εμπλεκόμενους ευκαιρίες για πρόσθετες οικονομικές απαιτήσεις ή δήθεν αποζημιώσεις και δικαιολογίες για αναβολές εργασιών».

Σχετικές ειδήσεις

Τέμπη: Συγκλονίζει πατέρας θύματος – «Νιώθω το ουρλιαχτό του όταν πέθαινε»

Τέμπη: Μνημόσυνο για τα θύματα της τραγωδίας και ρίγη συγκίνησης

«Σε καθυστέρηση ενημερώνεται ο ρυθμιστής κυκλοφορίας των Αθηνών» - Ξεσπά ο σταθμάρχης Παλαιοφαρσάλου

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή