Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Τελεσίγραφο Σκέρτσου στις εταιρείες – «Ρίξτε τώρα τις τιμές»
Στη συνάντηση που θα έχει ο Άκης Σκέρτσος με τον εκπρόσωπο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Σπύρο Πασχάλη, αναμένεται να δώσει τελεσίγραφο με το οποίο θα ζητά άμεση μείωση των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια κατά 30%.
Άμεσα μέτρα για την κατακόρυφη αύξηση τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια λαμβάνει η κυβέρνηση. Όπως είχε γνωστοποιηθεί, το πρωί της Τρίτης (11/7) πραγματοποιήθηκε έκτακτη ευρεία σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου, παρουσία στενών συνεργατών του πρωθυπουργού και των αρμόδιων υπουργών, Ναυτιλίας και Ανάπτυξης. Στη σύσκεψη έδωσαν το «παρών» οι Άκης Σκέρτσος, Σταύρος Παπασταύρου, Γιάννης Μπρατάκος, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης και Κώστας Σκρέκας.
Ο κ. Βαρβιτσιώτης ανέλυσε το τι συμβαίνει στην ακτοπλοΐα και το απόγευμα της ίδιας ημέρας, στις 16:00 σύμφωνα με πληροφορίες, ο Άκης Σκέρτσος αναμένεται να έχει συνάντηση με τον πρόεδρο του Συνδέσμου Επιβατηγού Ναυτιλίας, Σπύρο Πασχάλη. Σε αυτή τη συνάντηση, αναμένεται να… επιδώσει το «τελεσίγραφο» της κυβέρνησης προς τους ακτοπλόους. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, η κυβέρνηση θα ζητήσει να μειωθούν εδώ και τώρα τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια καθώς έχει διαπιστωθεί ότι υπάρχει περιθώριο ακόμα και για μείωση της τάξης του 30%.
Είναι δεδομένο ότι η κυβέρνηση δεν πρόκειται να κάνει πίσω σε αυτή τη στάση και θα πιέσει τους ακτοπλόους όσο γίνεται περισσότερο έτσι ώστε να προχωρήσουν άμεσα σε μειώσεις τιμών.
Πάντως οι ακτοπλόοι υποστηρίζουν, σύμφωνα με πληροφορίες και με τα όσα διαρρέονται στον Τύπο, ότι τα εισιτήρια είναι πάρα πολύ αυξημένα διότι αυξημένο είναι και το μισθολογικό κόστος κατά 8%. Επίσης, υποστηρίζουν ότι υπάρχει άνοδος 18% σε ό,τι αφορά τα κόστη επισκευής και ανταλλακτικών ενώ λένε πως και τα ασφάλιστρα εμφανίζονται αυξημένα κατά 29% ενώ υπάρχουν αρνητικές επιπτώσεις και από την άνοδο των επιτοκίων.
Φαίνεται ξεκάθαρα ότι πάμε σε ένα «μπρα ντε φερ» κυβέρνησης - ακτοπλόοων για τις τιμές των εισιτηρίων και ο Άκης Σκέρτσος θα δώσει τελεσίγραφο να ρίξουν τις τιμές.
Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Γιατί εκτινάχθηκαν ως και 40% οι τιμές μέσα σε τρία χρόνια
Οι ακτοπλοϊκές εταιρίες έκαναν σε λίγους μήνες 3 διαδοχικές αυξήσεις στα εισιτήρια με πρόσχημα την αύξηση των καυσίμων, όμως εδώ και 3 μήνες αν και η τιμή τους έχει υποχωρήσει κατά 45%, οι εταιρίες συνεχίζουν να πωλούν πανάκριβα τα ναύλα.
Ένας μισθός για το ταξίδι των διακοπών στα ελληνικά νησιά. Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια έχουν πάρει φωτιά, και η κυβέρνηση ετοιμάζεται να παρέμβει, όπως αναφέρει το Mega.
«Η κυβέρνηση έχει αποδείξει ότι δεν αφήνει κανένα τέτοιο ζήτημα όπως αυτό -που είναι πολύ σημαντικό- στην τύχη του, με άμεσες παρεμβάσεις είτε σαν αυτές που έγιναν στην ενέργεια και καλύφθηκαν οι αυξήσεις, είτε στην ακρίβεια τροφίμων. Ναι το παρακολουθούμε το ζήτημα αυτό και θα ενημερωθείτε άμεσα για νεότερα από την κυβέρνηση», ανέφερε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης.
Το ταξίδι Πειραιάς – Σύρος μετ’ επιστροφής για ένα ζευγάρι με δύο παιδιά (το ένα έως 10 ετών) με ΙΧ στην οικονομική θέση καλείται να πληρώσει συνολικά 523 ευρώ. Ενώ για το ταξίδι Πειραιάς με Ρόδος μετ’ επιστροφής, πάλι για ένα ζευγάρι με δύο παιδιά (το ένα έως 10 ετών) με ΙΧ θα της κοστίσει συνολικά 768€.
Στο βορειανατολικό αιγαίο το κόστος είναι σχεδόν απαγορευτικό. Η ίδια οικογένεια για το Πειραιά – Χίο ( μετ’ επιστροφής) το κόστος θα φθάσει στα 546 €. Το ίδιο ισχύει περίπου και για το ταξίδι Πειραιάς – Λέσβος ( μετ’ επιστροφής), να καλείται να πληρώσει η οικογένεια 615 €.
Πιο οικονομικά αλλά εξίσου ακριβά τα εισιτήρια για την Κρήτη, παράδειγμα Πειραιάς – Ηράκλειο ( μετ’ επιστροφής) θα κοστίσει στην αντίστοιχη οικογένεια 368 €.
Αυξήσεις σε… τρεις δόσεις
Η πανδημία του Covid, o πόλεμος στην Ουκρανία, τα υψηλά κόστη των καυσίμων ήταν οι λόγοι που επικαλέστηκαν πέρυσι οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις και προέβησαν σε τρεις διαδοχικές ανατιμήσεις των ναύλων.
Η πρώτη έγινε τον Απρίλιο του 2022 με τις αυξήσεις να φθάνουν το 12%, η δεύτερη τον Ιούνιο του 2022 με τις αυξήσεις να φθάνουν το 10%. Και η τρίτη έγινε τον Ιούλιο του 2022, με τις αυξήσεις να φθάνουν ακόμα και το 8%.
Συνολικά η αύξηση σε κάποιες περιπτώσεις αγγίζει το 40%. Ωστόσο, τα ναυτιλιακά καύσιμα έχουν υποχωρήσει εδώ και περίπου τρεις μήνες έως και 45%.