Απίστευτη καταγγελία γενικού γραμματέα της ΠΟΜΙΔΑ: Παίρνουν νωρίς νούμερα και τα πουλάνε

Σε μια απίστευτη καταγγελία προχώρησε ο Τάσος Βόππας για το τι συμβαίνει με τις ουρές στο Κτηματολόγιο

Απίστευτη καταγγελία γενικού γραμματέα της ΠΟΜΙΔΑ: Παίρνουν νωρίς νούμερα και τα πουλάνε
11'

Εκμεταλλευόμενοι την συγκυρία με τις ουρές πολιτών που σχηματίζονται έξω από το Κτηματολόγιο της Αθήνας από την προηγούμενη ημέρα για να εξυπηρετηθούν την επομένη, επιτήδειοι βρίσκουν την ευκαιρία να βγάλουν χρήματα.

Μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα και στην εκπομπή «Πρωινή Παρέα» με την Κατερίνα Σερέτη και τον Διονύση Χατζημιχάλη, ο Γενικός Γραμματέας της ΠΟΜΙΔΑ (Πανελλήνια Ομοσπονδία Ιδιοκτητών Ακινήτων), Τάσος Βόππας, αποκάλυψε ότι «βρίσκουν την ευκαιρία πάρα πολλοί να πηγαίνουν και να παίρνουν νούμερα από νωρίς, γράφουν το όνομά τους και στη συνέχεια πουλάνε τα νούμερα ακόμα σε αυτούς οι οποίοι έρχονται αργότερα ή αναλαμβάνουν διάφοροι διεκπεραιωτές έναντι αμοιβής, να περιμένουν στην ουρά».

Από τότε που τέθηκε σε λειτουργία το Κτηματολόγιο της Αθήνας, πριν από 2-3 μήνες, η εικόνα χειροτερεύει μέρα με την ημέρα, υποστήριξε ο κ. Βόππας, ενώ σημείωσε πως πρόκειται για το αποτέλεσμα μιας «τεράστιας γραφειοκρατίας» και της περιπλοκότητας των συμβολαίων όπως έχουν διαμορφωθεί σε συνδυασμό με τον περιορισμό του προσωπικού του Υποθηκοφυλακείου της Αθήνας, το οποίο μόλις εντάχθηκε ουσιαστικά στο φορέα του Εθνικού Κτηματολογίου.

«Ένα μεγάλο μέρος των υπαλλήλων επέλεξαν αντί να ανήκουν στο Εθνικό Κτηματολόγιο, να απορροφηθούν σε άλλους τομείς του υπουργείου Δικαιοσύνης, οι οποίοι είχαν μικρότερη συναναστροφή με το κοινό και ενδεχομένως λιγότερη πίεση» προσέθεσε.

«Και προφανώς, πρέπει ακόμα περισσότερα πράγματα να μπορέσουν να γίνονται με έναν τρόπο ηλεκτρονικό» επισήμανε ο κ. Βόππας, σημειώνοντας υπάρχει ένας σημαντικός όγκος πιστοποιητικών που δεν μπορεί να εκδοθεί ηλεκτρονικά, ενώ παράλληλα, παρότι σε ορισμένα κτηματολογικά γραφεία υπάρχει πλήρης ψηφιοποίηση, σε κάποια άλλα και η Αθήνα είναι ένα από αυτά, γιατί είναι από τα τελευταία που τέθηκαν σε λειτουργία, δεν παρέχονται ακόμα όλες οι υπηρεσίες ηλεκτρονικά, γι’ αυτό και η Αθήνα εμφανίζει αυτή την εικόνα.

«Έχει μεγαλύτερο όγκο συμβολαίων και αυτή την εποχή η αγοραστική κίνηση και συμβόλαια που είναι να μεταγραφούν, ο κύριος όγκος εντοπίζεται στην Αθήνα» συμπλήρωσε.

Ερωτηθείς πώς μπορούν να αποφύγουν την ταλαιπωρία της αναμονής, ο κ. Βόππας δήλωσε «πολύ φοβάμαι ότι δεν μπορούν να κάνουν και πολλά πράγματα» πέρα από το να έχουν μια καλή συνεργασία με το δικηγόρο ή τον συμβολαιογράφο τους, ώστε πολλά πράγματα να διεκπεραιωθούν από αυτούς με ηλεκτρονικό τρόπο.

«Γιατί πράγματι, οι πολίτες δεν έχουν την άνεση και την ευχέρεια να χρησιμοποιήσουν πολλές από τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες. Επομένως, πρέπει να είναι σε μια επαφή με το δικηγόρο και τον συμβολαιογράφο τους, με τους οποίους συνεργάστηκαν ούτως ή άλλως για τη διεκπεραίωση του συμβολαίου, προκειμένου να ολοκληρωθούν κάποιες διαδικασίες. Και εν πάση περιπτώσει, έχει ανακοινωθεί ότι θα υπάρξει ένας ηλεκτρονικός τρόπος προτεραιότητας που θα εφαρμοστεί το επόμενο χρονικό διάστημα, ώστε να αποφεύγονται οι ουρές» ανέφερε.

«Να σημειώσουμε ότι κατά τη διάρκεια του των μέτρων για την αποφυγή εξάπλωσης του κορονοϊού, το Υποθηκοφυλακείο της Αθήνας είχε εφαρμόσει ένα αρκετά ανορθόδοξο μεν, αλλά αποτελεσματικό σύστημα που έκλεινες τα ραντεβού σου ηλεκτρονικά και μπορούσες να πας την επόμενη μέρα να κάνεις τη δουλειά σου. Το πρόβλημα που υπήρχε, είναι ότι τα ραντεβού αυτά έπρεπε να κλείσεις πάρα πολύ νωρίς το πρωί, δηλαδή στις οκτώ η ώρα, οκτώμισι που άνοιγε το σύστημα, σε δέκα λεπτά είχαν εξαντληθεί όλοι οι αριθμοί προτεραιότητας για την επόμενη μέρα. Εν πάση περιπτώσει όμως, με αυτό τον τρόπο μπορούσε να γίνει δουλειά. Εμείς όσες φορές χρειάστηκε να το κάνουμε, δεν είχαμε πρόβλημα να πάρουμε έναν αριθμό προτεραιότητας για την επόμενη μέρα. Σίγουρα όμως, δεν είχαμε αυτή την εικόνα που έχουμε τώρα, με ανθρώπους να περιμένουν από τα ξημερώματα της προηγούμενης μέρας και να γίνεται όλο αυτό» τόνισε ο κ. Βόππας.

«Το χάος με τα χαρτάκια και τις χειρόγραφες λίστες στα Κτηματολόγια καταργείται στις 28 Αυγούστου»

«Το χάος με τα χαρτάκια και τις χειρόγραφες λίστες στα Κτηματολόγια καταργείται στις 28 Αυγούστου»

Μετά τις εικόνες των ατελείωτων ουρών και της πολύωρης αναμονής, ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κώστας Κυρανάκης πραγματοποίησε το κτηματολόγιο Αθηνών. «Ηρθαμε στο πρόβλημα για να το λύσουμε» τόνισε ο κ. Κυρανάκης.

Υπενθύμισε πως από τις 25 Ιουλίου υπάρχει η δυνατότητα ψηφιακής υποβολής συμβολαίων από τους ίδιους τους πολίτες, μέσω του ktimatologio.gov.gr.

Σημείωσε πως 7 στους 10 πολίτες στις ουρές έχουν έρθει να κάνουν κατάθεση συμβολαίων, προσθέτοντας πως αυτό δεν χρειάζεται να το κάνουν περιμένοντας στην ουρά. Μπορούν να το κάνουν ψηφιακά από το σπίτι τους, επισήμανε.

Σε ό,τι αφορά τις υπόλοιπες πράξεις και για όσους πρέπει να εξυπηρετηθούν διά ζώσης, υπογράμμισε πως από 28 Αυγούστου θα λειτουργεί πλατφόρμα που θα δίνει ψηφιακά αριθμό προτεραιότητας. «Άρα, το χάος με τα χαρτάκια και τις χειρόγραφες λίστες καταργείται και δεν θα είναι σε ισχύ» διαμήνυσε ο υφυπουργός.

Επισήμανε πως άνω του 70% των πράξεων καταχώρισης αφορούν σε συμβόλαια, με τη σωστή συνεργασία των Δικηγορικών και Συμβολαιογραφικών Συλλόγων, η διευκόλυνση για πολίτες και επαγγελματίες, θα είναι πολύ σημαντική.

«Εδώ και ένα μήνα, από την πρώτη μέρα που πήγαμε στο υπουργείο μαζί με τον Δημήτρη Παπαστεργίου, το πρόβλημα των μεγάλων ουρών στο Κτηματολογικό Γραφείο Αθηνών ήταν ορατό με τάση να διογκώνεται» αναφέρει σε ανάρτησή στο Facebook σήμερα το πρωί ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κωνσταντίνος Κυρανάκης σχετικά με το Κτηματολόγιο. Συγκεκριμένα σημειώνει ότι:

«Ξεκινήσαμε άμεσα ενέργειες για να λυθεί το πρόβλημα:

1) Στις 25 Ιουλίου ανακοινώσαμε την πλατφόρμα ψηφιακής υποβολής συμβολαίων από το https://ktimatologio.gov.gr/ την οποία παρουσιάσαμε στον Δικηγορικό Σύλλογο Αθηνών και στην Ένωση Συμβολαιογράφων, οι εκπρόσωποι των οποίων συμφώνησαν να βοηθήσουν στην διευρυμένη χρήση του νέου εργαλείου ώστε να διευκολυνθούν οι πολίτες.

2) Βρισκόμαστε ήδη σε στάδιο τελικών δοκιμών για την ψηφιακή εφαρμογή αριθμού προτεραιότητας για όσους επιθυμούν να εξυπηρετηθούν δια ζώσης. Οι πολίτες, από τη Δευτέρα 28 Αυγούστου σε Αθήνα και Πειραιά (στη συνέχεια και αλλού) θα μπορούν να λαμβάνουν αριθμό προτεραιότητας ψηφιακά και να παρακολουθούν την εξέλιξη ζωντανά στο κινητό τους, χωρίς να χρειάζεται να περιμένουν στην ουρά.

3) Μετά από θεσμικές συναντήσεις και τεκμηριωμένη ενημέρωση που λάβαμε από τους εργαζόμενους των υπηρεσιών του Κτηματολογίου που γνωρίζουν καλύτερα από τον καθένα την κατάσταση αφού τη βιώνουν καθημερινά, εκκινήσαμε τις διαδικασίες για στοχευμένη ενίσχυση του προσωπικού και των δικηγόρων που κάνουν νομικό έλεγχο ώστε να μηδενιστούν οι εκκρεμότητες των αιτήσεων».

Ο κ. Κυρανάκης καταλήγει ότι «δεν θα μείνουμε σε αυτά, έχουμε πέσει πάνω από το πρόβλημα και εργαζόμαστε μέρα και νύχτα για να το λύσουμε οριστικά και ψηφιακά. Δεν ξεκινήσαμε από το μηδέν, η ψηφιοποίηση στο Κτηματολόγιο από Κυριάκο Πιερρακάκη και Θοδωρή Λιβάνιο είχε προχωρήσει πάρα πολύ, και εμείς συνεχίζουμε στο ίδιο πνεύμα και με την ίδια αποφασιστικότητα. Η δέσμευση του πρωθυπουργού είναι ότι θα έχει ολοκληρωθεί και ψηφιοποιηθεί το Κτηματολόγιο εως το 2025, και αυτό θα γίνει πράξη».

Ουρές στο Κτηματολόγιο από τα ξημερώματα

Ουρές πολιτών σχηματίζονται στην οδό Αριστοτέλους, έξω από το Κτηματολόγιο, καθώς ακόμα υπάρχουν υπηρεσίες που δεν έχουν ψηφιοποιηθεί.

Τα τηλεοπτικά συνεργεία κατέγραψαν περιπτώσεις ατόμων που έφεραν την καρέκλα τους για να περιμένουν καθήμενοι στο πεζοδρόμιο προκειμένου να πάρουν έναν αριθμό προτεραιότητας για να εξυπηρετηθούν. Ακόμα υπήρχε διπλή σειρά αυτοκινήτων στον δρόμο με αρκετούς να περιμένουν μέσα στο αυτοκίνητό από αργά ενώ άλλοι βρίσκονται μέσα σε πολυκατοικίες.

Ο πρόεδρος των Εργαζομένων του Κτηματολογίου, Θωμάς Καντερές, μιλάει στην εκπομπή για την κατάσταση που επικρατεί με τις ουρές από τα ξημερώματα για αριθμό προτεραιότητας.

Η απάντηση της κυβέρνησης για τις ουρές

Σε αυτές τις εικόνες ντροπής με τις τεράστιες ουρές αναμονής έξω από το Κτηματολόγιο Αθηνών, απάντησε το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Στο ενημερωτικό σημείωμα του υπουργείου αναφέρεται πως από τις 25 Ιουλίου υπάρχει η δυνατότητα ψηφιακής υποβολής συμβολαίων από τους ίδιους τους πολίτες, μέσω του ktimatologio.gov.gr.

Επίσης, αναφέρεται πως για τους πολίτες που επιθυμούν να εξυπηρετηθούν δια ζώσης βρίσκεται σε στάδιο τελικών δοκιμών μια νέα πλατφόρμα που θα δίνει αριθμό προτεραιότητας ψηφιακά και ο πολίτης θα μπορεί να την παρακολουθήσει από το κινητό του τηλέφωνο, χωρίς να απαιτείται αναμονή στην ουρά.

Κτηματολόγιο: Το σχέδιο για να σταματήσουν οι ουρές στον δρόμο

Τεράστιες ουρές σχηματίσθηκαν σήμερα (03/08), έξω από το Κτηματολόγιο Αθηνών, στην οδό Αριστοτέλους, καθώς δεκάδες πολίτες αναγκάσθηκαν να μεταβούν στο σημείο από τις 04:00 τα ξημερώματα, προκειμένου να λάβουν αριθμό προτεραιότητας και να εξυπηρετηθούν.

Μέσω ενημέρωσης, το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης επεσήμανε δύο βασικά σημεία, για το ζήτημα που προκλήθηκε σχετικά με τη συγκεκριμένη υπηρεσία και την κοσμοσυρροή στους δρόμους έξω από το κτήριο, στην Αθήνα.

Αναλυτικά, το Υπουργείο επεσήμανε:

Πρώτον, τη δυνατότητα που έχουν οι πολίτες, από την 25η Ιουλίου, να υποβάλλουν εκείνοι τα συμβόλαια, ψηφιακά, μέσω του ηλεκτρονικού συνδέσμου: ktimatologio.gr.

Δεύτερον, ετοιμάζεται μία νέα πλατφόρμα, «που θα δίνει αριθμό προτεραιότητας ψηφιακά και ο πολίτης θα μπορεί να την παρακολουθήσει από το κινητό του τηλέφωνο, χωρίς να απαιτείται αναμονή στην ουρά». Δηλαδή, δε θα χρειάζεται να πηγαίνουν από τα… μεσάνυχτα για να πάρουν χαρτί προτεραιότητας, αλλά θα ακολουθούν τη διαδικασία μέσω της ενημέρωσης που θα βλέπουν στο κινητό τους.

Ταυτόχρονα, το Υπουργείο αφήνει «αιχμές» –εμμέσως πλην σαφώς– κατά των δικηγορικών και συμβολαιογραφικών συλλόγων, τονίζοντας ότι χρειάζεται η σωστή συνεργασία τους, προκειμένου να διευκολυνθούν έτι περαιτέρω οι πολίτες.

Η ενημέρωση του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης:

«Από την 25η Ιουλίου, υπάρχει η δυνατότητα ψηφιακής υποβολής συμβολαίων από τους πολίτες, μέσω του ktimatologio.gov.gr.

Αν λάβει κανείς υπόψη ότι άνω του 70% των πράξεων καταχώρισης αφορούν συμβόλαια, με τη σωστή συνεργασία των Δικηγορικών και Συμβολαιογραφικών Συλλόγων, η διευκόλυνση για πολίτες και επαγγελματίες, θα είναι πολύ σημαντική. Για τους πολίτες που επιθυμούν να εξυπηρετηθούν διά ζώσης, μία νέα πλατφόρμα βρίσκεται σε στάδιο τελικών δοκιμών, η οποία θα δίνει αριθμό προτεραιότητας ψηφιακά και ο πολίτης θα μπορεί να την παρακολουθήσει από το κινητό του τηλέφωνο, χωρίς να απαιτείται αναμονή στην ουρά.

Στόχος του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και του Φορέα “Ελληνικό Κτηματολόγιο” είναι η διεύρυνση των ψηφιακών υπηρεσιών, όπως και η περαιτέρω ενίσχυση και στελέχωση των Κτηματολογικών Γραφείων».

Από την άλλη, πάντως, πολίτες που έχουν υποστεί μεγάλη ταλαιπωρία, ασκούν κριτική και αναρωτιούνται γιατί παρατηρείται τόση κωλυσιεργία στην γραφειοκρατία, αφού τα ακίνητα βρίσκονται ήδη στις δηλώσεις Ε9, έχουν καταχωρηθεί στη βάση δεδομένων του Κτηματολογίου και είναι ρυθμισμένα.

Ο Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, υπογράμμισε ότι «κάνουμε συνεχώς συναντήσεις για το θέμα» με όλους τους φορείς, μιλώντας το απόγευμα στην τηλεόραση του ALPHA.

«Πρώτη προτεραιότητα ήταν η ψηφιακή υποβολή συμβολαίων, η οποία αφορά το 70% των πράξεων και είναι ήδη σε λειτουργία. Για το άλλο 30% των πράξεων, αυτό που κάναμε είναι να μπορείς να παίρνεις αριθμό προτεραιότητας από το κινητό. Βρισκόμαστε σε τελικό στάδιο προετοιμασίας και από την 1η Σεπτεμβρίου, θα λειτουργεί η πλατφόρμα» προσέθεσε ο κ. Κυρανάκης, ενώ, ξεκαθάρισε ότι «δε θα αναγνωρίζονται οι χάρτινοι αριθμοί προτεραιότητας, ώστε να μην μπορούν επιτήδειοι να πωλούν εξυπηρέτηση».

Σχετικές ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή