Κηφισός: Πώς θα γλιτώσουμε έως και δύο ώρες στην κίνηση καθημερινά - Συγκοινωνιολόγος αναλύει
Η κυκλοφοριακή συμφόρηση ταλαιπωρεί εδώ και χρόνια τους οδηγούς κυρίως στην Αττική όπου οι κεντρικές αρτηρίες, ειδικά κατά τις ώρες αιχμής, «βουλιάζουν» από αυτοκίνητα και οι μετακινήσεις διεξάγονται μετ' εμποδίων - Ο Παναγιώτης Παπαντωνίου, Επίκουρος Καθηγητής Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και Πρόεδρος Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων μιλώντας στο Newsbomb.gr αναλύει την κατάσταση στον Κηφισό ενώ παράλληλα προτείνει λύσεις για να μην σπαταλάμε την ώρα μας στο δρόμο καθημερινά.
Σε «εφιάλτη» εξελίσσονται καθημερινά οι μετακινήσεις οδηγών στο Λεκανοπέδιο ενώ παράλληλα συγκλονίζουν τα ευρήματα έρευνας για την αύξηση της κίνησης στα μεγάλα αστικά κέντρα. «Οπλισμένοι» με γερά νεύρα πρέπει να είναι οι οδηγοί που κινούνται τα πρωινά στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη καθώς σύμφωνα με έρευνα η κίνηση είναι αυξημένη με ό,τι αυτό σημαίνει για την ταλαιπωρία των οδηγών καθημερινά αλλά και την επιβάρυνση του περιβάλλοντος με ρύπους.
To μεγάλο πρόβλημα με το μποτιλιάρισμα και την κυκλοφοριακή συμφόρηση στους δρόμους που έχει φέτος η Αθήνα αποτυπώνεται και σε διεθνείς έρευνες.
Σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας INRIX, που παρακολουθεί τις εξελίξεις στους δρόμους σε παγκόσμιο επίπεδο, έως και 78 ώρες και σχεδόν 4 ημέρες ανά έτος χάνει ο μέσος οδηγός στην πρωτεύουσα, εξαιτίας της κυκλοφοριακής συμφόρησης.
Αν και η κίνηση εμφανίζεται μειωμένη κατά 27% σε σχέση με τα επίπεδα πριν από την πανδημία του κορονοϊού, η Αθήνα βρίσκεται πλέον πιο ψηλά στη λίστα με τις πόλεις που εμφανίζουν τη χειρότερη κυκλοφοριακή συμφόρηση.
Η χειρότερη κίνηση στους δρόμους παρατηρείται στο Λονδίνο, όπου ο μέσος οδηγός έχασε το 2022 περίπου 156 ώρες εξαιτίας της κίνησης, με το Σικάγο των ΗΠΑ να ακολουθεί στη δεύτερη θέση, έχοντας 155 χαμένες ώρες. Στην τρίτη θέση βρίσκεται το Παρίσι με 138 ώρες χαμένες πίσω από το τιμόνι.
Αναλυτικά οι πρώτες 10 χώρες με το μεγαλύτερο μποτιλιάρισμα:
- Λονδίνο (156 ώρες)
- Σικάγο (155 ώρες)
- Παρίσι (138 ώρες)
- Βοστώνη (134 ώρες)
- Μπογκοτά (122 ώρες)
- Παλέρμο (121 ώρες)
- Τορόντο (118 ώρες)
- Νέα Υόρκη (117 ώρες)
- Μοντερέι (116 ώρες)
- Φιλαδέλφεια (114 ώρες)
Η Αθήνα βρέθηκε φέτος στην 26η θέση, από την 30ή που είχε βρεθεί το 2021.
Παναγιώτης Παπαντωνίου στο Newsbomb.gr: Τι συμβαίνει με την κίνηση στον Κηφισό
Ο Παναγιώτης Παπαντωνίου, Επίκουρος Καθηγητής Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και Πρόεδρος Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων μιλώντας στο Newsbomb.gr με αφορμή το κυκλοφοριακό κομφούζιο που επικρατεί σχεδόν σε καθημερινή βάση στην Αττική και συγκεκριμένα στον Κηφισό αναφέρθηκε σε τρόπους οι οποίοι μπορούν να μας βοηθήσουν για να μην σπαταλάμε έως και δύο ώρες παραπάνω στον δρόμο.
Αναφερόμενος στα προβλήματα του Κηφισού που δημιουργούν κυκλοφοριακή συμφόρηση ο κύριος Παναγιώτης Παπαντωνίου, είπε: «Ένα από τα βασικά προβλήματα είναι ότι δεν έχει σταθερή διατομή και δεν υπάρχει σταθερή κυκλοφοριακή ικανότητα, δηλαδή πόσα αυτοκίνητα περνάνε σε κάθε διατομή του. Αλλού έχει 4 λωρίδες κυκλοφορίες και αλλού 3 με αποτελέσματα να μην υπάρχει σταθερή ροή των οχημάτων».
«Υπάρχει μεγάλο ποσοστό κυκλοφορίας βαρέων οχημάτων τα οποία έχουν αυξηθεί σημαντικά σε σχέση με πριν την πανδημία λόγω της αύξησης των εμπορευματικών μεταφορών», πρόσθεσε ο συγκοινωνιολόγος.
Στη συνέχεια υπογράμμισε ότι ο Κηφισός καλύπτει μετακινήσεις μεγάλων αποστάσεων που δεν ικανοποιούνται εύκολα από ΜΜΜ στην Αττική.
«Παράλληλα, σημειώνονται συχνά ατυχήματα ή βλάβες οχημάτων και υπάρχει μεγάλος χρόνος απομάκρυνσης του οχήματος για να επανέλθει η κυκλοφορία», υπογράμμισε.
Συγκοινωνιολόγος στο Newsbomb.gr: Πώς θα γλιτώνουμε χρόνο
Δίνοντας λύσεις οι οποίες θα ξεμπλοκάρουν την κυκλοφορία ανέφερε: «Μία λύση είναι να βελτιωθεί η ανταπόκριση σε οχήματα που έχουν βλάβες με κινητά συνεργεία και γερανούς ώστε να αποκαθίσταται η κυκλοφορία πολύ πιο γρήγορα. Αυτό εξαγγέλθηκε από το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και αναμένουμε να δούμε την εφαρμογή του και τη σχετική βελτίωση στους χρόνους απόκρισης».
«Ακόμη μία λύση ήταν να δοθούν κίνητρα για να μην υπάρχουν τόσο πολλά βαρέα οχήματα (φορτηγά) κυρίως τις ώρες αιχμής (πρωινή και απογευματινή)», είπε και πρόσθεσε «Θα βοηθούσαν οι μεμονωμένες παρεμβάσεις σε κόμβους που εμφανίζουν κυκλοφοριακά προβλήματα».
«Παράλληλα, μία λύση θα ήταν η ενδυνάμωση Μέσων Μαζικής Μεταφοράς και κίνητρα σε εργαζόμενους για χρήση ΜΜΜ και κοινοχρησίας οχημάτων», ανέφερε.
Τέλος, ανέφερε ότι θα βοηθούσαν αρκετά αν υπήρχαν «διαφορετικά ωράρια έναρξης/λήξης εργασίας ώστε να μετακινηθούν μετακινήσεις από τις ώρες αιχμής».
Διαβάστε επίσης
Έρχονται τα Yellow Box στη Θεσσαλονίκη για την αποσυμφόρηση του κυκλοφοριακού
Γιάννης Οικονόμου: Ενίσχυση της Διεύθυνσης Τροχαίας Θεσσαλονίκης με 100 αστυνομικούς
Οι παρεμβάσεις για την αποσυμφόρηση του Κηφισού και της κίνησης στην Αθήνα