Στο 251 Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας ο πιλότος του F-16 που κατέπεσε νότια της Χαλκιδικής
Ο πιλότος του F-16 εξέπεμψε ο ίδιος σήμα SOS και εντοπίστηκε από διασωστικό ελικόπτερο
Στο 251 Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας μεταφέρθηκε με ελικόπτερο Super Puma ο πιλότος του F-16 που κατέπεσε νότια της Χαλκιδικής το μεσημέρι της Τετάρτης 20 Μαρτίου.
Ο πιλότος κατάφερε και εγκατέλειψε έγκαιρα το αεροσκάφος με το αλεξίπτωτο και είναι καλά στην υγεία του, ενώ ο ίδιος εξέπεμψε σήμα SOS και διασωστικό ελικόπτερο τον εντόπισε άμεσα και τον μετέφερε αρχικά στη Λήμνο, από όπου στη συνέχεια μεταφέρθηκε στην Αθήνα.
Το F-16 συμμετείχε σε σχηματισμό με ακόμη 4 μαχητικά αεροσκάφη, τα οποία απογειώθηκαν από την 110 Πτέρυγα Μάχης στη Λάρισα.
Το αεροσκάφος εξαιτίας μηχανικής βλάβης κατέπεσε νότια της Χαλκιδικής, ενώ ο πιλότος πρόλαβε να εγκαταλείψει το F-16 και να σωθεί.
Η ανακοίνωση της Πολεμικής Αεροπορίας:
«Την Τετάρτη 20 Μαρτίου 2024 και ώρα 13:29 μονοθέσιο αεροσκάφος F-16 Block 52+ της 337 Μοίρας, της 110 Πτέρυγας Μάχης (ΠΜ) που εκτελούσε εκπαιδευτική πτήση, κατέπεσε στη θαλάσσια περιοχή Ψαθούρας.
Σε εξέλιξη βρίσκεται επιχείρηση έρευνας – διάσωσης για τον χειριστή. Στην περιοχή σπεύδει 1 ελικόπτερο Super Puma από την 130 Σμηναρχία Μάχης, 1 ελικόπτερο S-70 του Πολεμικού Ναυτικού, 1 CL-415 από την 113ΠΜ και κατευθύνεται στην περιοχή η Φρεγάτα «Αιγαίο», ενώ είναι σε μεγίστη ετοιμότητα 1 C-130».
Τα χαρακτηριστικά του F-16 Block 52+
Στο αναβαθμισμένο F-16 Block 52+ ενσωματώθηκαν καινούργια συστήματα, επανασχεδιάστηκε το ρύγχος του για να τοποθετηθούν οι επιπρόσθετες δεξαμενές καυσίμου (προσαρμοσμένες στην άτρακτο), αυξάνοντας έτσι κατά πολύ την ακτίνα δράσης του κατά 15%, ενώ το μέγιστο βάρος απογείωσης αυξήθηκε κατά 12000 λίβρες (του F-16 C Block 30).
Επίσης αναβαθμίστηκαν τα ηλεκτρονικά συστήματα, η μεταφορά οπλικού φορτίου (δυνατότητα μεταφοράς οπλικών συστημάτων τελευταίας γενιάς).
Σε σύγκριση με τους προκάτοχους του F-16 C/D Block 50, το F-16 C/D Block 52+ συμπεριλαμβάνει διάφορα συστήματα.
Τα σημαντικότερα από αυτά είναι:
- Τροποποιημένο ραντάρ τύπου APG-68 TIER
Αυξήθηκε το μέγιστο βάρος απογείωσης στις 49500 λίβρες - Αναβαθμίστηκαν συστήματα ναυτιλίας, σύστημα έλεγχου πυρός.
- Φέρει επιπρόσθετες δεξαμενές καυσίμου προσαρμοσμένες στην άτρακτο, CFT (Conformal Fuel Tank).
- Ικανότητα μεταφοράς οπλικών συστημάτων καινούργιας γενιάς
- Φέρει το σκοπευτικό σύστημα επί κράνους χαριστή JHMCS (Joint Helmet Mounted Cuieng System)
- Εκσυγχρονιστικέ το κοκπιτ με έγχρωμες οθόνες πολλαπλών λειτουργιών CMFD (Color Multifuction Display) αντί των δυο μονόχρωμων οθονών.
- Ενισχυμένος Βελτιωμένους Επεξεργαστής Οθόνης EUPDG (Enhanced Upgraded Programmable Display Generator)
- Εξελιγμένο HUD
- Τμηματικός Υπολογιστής Αποστολής MMC (Modular Mission Computer)
- Εκσυγχρονισμένος Εξοπλισμός Μεταφοράς Δεδομένων UDTE (Upgraded Data Transfer Equipment).
- Κοινό Σύστημα Διανομής Τακτικών Πληροφοριών JTIDS (Joint Tactical Informtion Distribution System).
- Σύστημα Ψηφιακής Απεικόνισης Ανάγλυφου DTS (Digital Terrain System)
- Σύστημα Απεικόνισης Τακτικής Κατάστασης HSD (Horizontal Situation Display)
- Προηγμένο Σύστημα Αναγνώρισης Ταυτότητας Εχθρού-Φίλου A IFF (Advanced Identification Friend or Foe). Πρόκειται για το σύστημα AN/APX-113.
- Σύστημα ναυτιλίας EGI (Empendded GPS INS)