Αυτοκινητόδρομος Ε65: Παραδόθηκε το τμήμα από Λαμία σε Καλαμπάκα - Σε 3 ώρες Αθήνα-Τρίκαλα
Τα νέα τμήματα του Ε65 θα παραδοθούν στην κυκλοφορία υπό την παρουσία του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, αλλά και του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα.
Παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και του αρμόδιου υπουργού Χρήστου Σταϊκούρα, πραγματοποιούνται τα εγκαίνια του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας Ε65, που θα συνδέσει τη Λαμία με την Καλαμπάκα. Τα νέα τμήματα Λαμία – Ξυνιάδα (18,5 χιλιόμετρα) και Τρίκαλα – Καλαμπάκα (25 χιλιόμετρα), θα παραδοθούν στην κυκλοφορία.
«Παραδίδουμε στην κυκλοφορία το μεγαλύτερο τμήμα ενός πολύ σημαντικού δρόμου. Αποτελούσε ένα όνειρο πολλών δεκαετιών, το οποίο επιτέλους ολοκληρώθηκε. Δίνεται προσβασιμότητα για ένα τόσο όμορφο και δοκιμασμένο κομμάτι της πατρίδας μας. Ο δρόμος έχει τεράστια αναπτυξιακή σημασία», τόνισε αρχικά ο Πρωθυπουργός, μεταξύ άλλων.
«Ο σχεδιασμός και η ολοκλήρωση αυτών των έργων είναι μία συνεχής διαδικασία. Κλείνουμε τις εκκρεμότητες από το παρελθόν, ξεπερνώντας τα εμπόδια που αναπόφευκτα προκύπτουν.
Θέλω να ευχαριστήσω όσους και όσες έβαλαν ένα λιθαράκι για να φθάσουμε σε αυτήν την ευτυχή κατάληξη και φυσικά, την κατασκευάστρια εταιρεία. Ανυπομονώ και εγώ να διατρέξω για πρώτη φορά αυτόν τον δρόμο, ώστε να αιφνιδιασθούμε ευχάριστα για την ταχύτητα με την οποία θα φθάνουμε στον προορισμό μας και για το πόσο εντυπωσιακά είναι αυτά τα έργα υποδομής. Σε λίγο καιρό, θα θεωρούμε δεδομένο και αυτόν τον δρόμο. Καλορίζικος και ασφαλής ο νέος δρόμος», προσέθεσε εν συνεχεία.
Μειώνεται η διάρκεια των αποστάσεων
Με την ολοκλήρωση του έργου, ο αυτοκινητόδρομος Ε65 θα αναμορφώσει τις οδικές μεταφορές προς τη Δυτική Θεσσαλία και τη Δυτική Μακεδονία, δίνοντας ώθηση στο εμπόριο, τον τουρισμό και την αγροτική παραγωγή.
Με τον Ε65, θα συνδέεται το λιμάνι της Ηγουμενίτσας –που λειτουργεί ως πύλη της Ελλάδας προς την Κεντρική Ευρώπη– με το λιμάνι του Βόλου, θα διευκολυνθούν οι διεθνείς επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές από την Ελλάδα προς τη Δυτική και Κεντρική Ευρώπη και θα προσφέρεται μία εναλλακτική διαδρομή, η οποία είναι συντομότερη της υφιστάμενης.
Παράλληλα, θα μειωθεί κατά περίπου δύο ώρες το συνολικό ταξίδι από το λιμάνι του Πειραιά προς τα δυτικά Βαλκάνια. Ακόμη, ο αυτοκινητόδρομος θα συμβάλλει τα μέγιστα στο εθνικό στρατηγικό σχέδιο για απολιγνιτοποίηση της Δυτικής Μακεδονίας και μετάβαση σε μία βιώσιμη ανάπτυξη.
Με τον Ε65, το ταξίδι από τη Λαμία έως και την Εγνατία Οδό θα διαρκεί μόλις 1 ώρα και 45 λεπτά, η απόσταση Αθήνα – Γρεβενά και Αθήνα – Μέτσοβο θα μειωθεί σε μόλις 4 ώρες και η μετάβαση στην Καστοριά και στην Κοζάνη θα είναι υπόθεση 4,5 ωρών.
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του αυτοκινητοδρόμου Ε65
182,1 χιλιόμετρα.
14 Ανισόπεδοι Κόμβοι & 2 Ημικόμβοι.
4 δίδυμες σήραγγες και 1 σήραγγα μονού κλάδου.
Σήραγγα Τ2 μήκους 3 χιλιομέτρων. (οροσειρά Όθρυος, Μοσχοκαριά).
Σήραγγα Τ3Α μήκους 113 μέτρων (Λίμνη Σμοκόβου, Λουτρά Καίτσας).
Σήραγγα Τ3 μήκους 387 μέτρων (Λίμνη Σμοκόβου, Λουτρά Καίτσας).
Σήραγγα μονού κλάδου μήκους 65μ (Καστράκι Καλαμπάκας).
Σήραγγα μήκους 400μ στη χ.θ. 175 + 660 (Λειβάδια – Αιμιλιανός).
48 Γέφυρες, εκ των οποίων 35 μήκους άνω των 50 μέτρων.
33 Άνω Διαβάσεις & 76 Κάτω Διαβάσεις.
291 Κιβωτοειδείς οχετοί και Διαβάσεις Πανίδας.
5 αμφίπλευροι Χώροι Στάθμευσης & Ανάπαυσης (Χ.Σ.Α.).
4 Μετωπικοί Σταθμοί Διοδίων (ΜΣΔ) και 5 Πλευρικοί Σταθμοί Διοδίων (ΠΣΔ).
4 αμφίπλευροι Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (Σ.Ε.Α.).
4 Κέντρα Ελέγχου & Συντήρησης (Κ.Ε.Σ.).
2 Κέντρα Διαχείρισης Κυκλοφορίας & 4 Κέντρα Εξυπηρέτησης Σηράγγων.
2 κτήρια Τροχαίας και 1 κτήριο Πυροσβεστικής.
Τα συστήματα ελέγχου στις δίδυμες σήραγγες.
Επιπλέον, έχουν εγκατασταθεί και τα κατωτέρω συστήματα ελέγχου και διαχείρισης της κάθε σήραγγας:
- Σύστημα πυρόσβεσης: Και οι δύο κλάδοι είναι εξοπλισμένοι με δίκτυο πυρόσβεσης που τροφοδοτείται από δεξαμενή που βρίσκεται στην έξοδο της σήραγγας. Ανά 36 μέτρα υπάρχει πυροσβεστική φωλιά πυροσβεστήρες καθώς και με κρουνό συνδεδεμένο στο ως άνω δίκτυο.
- Σύστημα αερισμού εκ–καπνισμού: Έχουν τοποθετηθεί κατά μήκος της σήραγγας και στους δύο κλάδους αισθητήρες, οι οποίοι ανιχνεύουν την ποιότητα του αέρα και την ύπαρξη καπνού. Σε κάθε μία από αυτές τις περιπτώσεις ενεργοποιούνται ανάλογα οι ανεμιστήρες οροφής που απαιτούνται προκειμένου για την απομάκρυνση ρύπων ή/και καπνού.
- Σύστημα καμερών εφοδιασμένο με αυτόματο σύστημα ανίχνευσης Συμβάντων : Κατά μήκος της σήραγγας έχουν τοποθετηθεί κάμερες οι οποίες εκτός από την παρακολούθηση της κυκλοφορίας, είναι εξοπλισμένες με κατάλληλο λογισμικό που ανιχνεύει οποιοδήποτε ασυνήθιστο συμβάν και ενεργοποιούν αυτόματα σενάρια αντιμετώπισης.
- Σύστημα φωτισμού αυτόματα ρυθμιζόμενο για ημερήσια και νυκτερινή λειτουργία.
- Σύστημα RDS : Σε όλο το μήκος της σήραγγας έχει εξασφαλισθεί η αδιάλειπτη εκπομπή ραδιοφωνικών σταθμών, ώστε σε περίπτωση κίνδυνου να υπάρχει η δυνατότητα μετάδοσης μηνυμάτων προς τους χρήστες.
- Μεγαφωνικό σύστημα ανακοινώσεων για την ενημέρωση / προειδοποίηση των χρηστών.
Ο νέος οδικός άξονας έχει εξ ολοκλήρου νέα χάραξη που ξεκινάει από τη Λαμία, διέρχεται από την Καρδίτσα, τα Τρίκαλα και την Καλαμπάκα και καταλήγει στην Εγνατία Οδό. Έχει συνολικό μήκος 181 χιλιόμετρα.
Τα 42,5 χλμ. του Ε65 (το δύσκολο κομμάτι με τις παλιές στροφές από Λαμία ως Ξυνιάδα) ενώνεται με το μεγάλο κομμάτι Ξυνιάδα -Τρίκαλα, οπότε θα έχουν παραδοθεί συνολικά 136 χιλιόμετρα από τα 181 χιλιόμετρα της παραχώρησης του Άξονα Κεντρικής Ελλάδος.
Πλέον το ταξίδι Αθήνα Τρίκαλα θα γίνεται σε 3 ώρες.
Με την παράδοση των νέων τμημάτων του Ε65, σε κυκλοφορία βρίσκεται ένας σύγχρονος και ασφαλής αυτοκινητόδρομος από την Λαμία έως και την Καλαμπάκα, καλύπτοντας σημαντικούς τουριστικούς προορισμούς της χώρας όπως τα Μετέωρα, η λίμνη Πλαστήρα, το Καρπενήσι και τα Τρίκαλα.
Επιπλέον, με τον Ε65 θα συνδέεται το λιμάνι της Ηγουμενίτσας που λειτουργεί ως πύλη της Ελλάδας προς την κεντρική Ευρώπη με το λιμάνι του Βόλου, διευκολύνοντας έτσι τις διεθνείς επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές.
• Στάση στο δρόμο Τρίκαλα - Καλαμπάκα (12:00)
• Παρουσίαση για την αποκατάσταση ζημιών από Daniel & Elias στο Μουζάκι (12:35)
Στην εκδήλωση θα δοθεί το χρονοδιάγραμμα έναρξης των έργων αποκατάστασης σχολείων, γεφυρών και λοιπών υποδομών, συνολικού κόστους 1,4 δις ευρώ (ειδικά για τα σχολεία η υλοποίηση των έργων ξεκινά τον Μάιο).
Σημαντικοί προορισμοί όπως τα Μετέωρα, η Λίμνη Πλαστήρα, το Καρπενήσι, τα Τρίκαλα είναι πλέον προσβάσιμοι, γρήγορα, εύκολα και με ασφάλεια, ενώ, μία νέα αναπτυξιακή δυναμική θα δοθεί στον κορμό της χώρας.
Ο αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας αποτελεί ένα έργο, το οποίο κατασκευάζει η εταιρεία ΤΕΡΝΑ. Έχει συνολικό μήκος 182,1 χιλιόμετρα και είναι ένα από τα σημαντικότερα εθνικά έργα, συνολικού προϋπολογισμού περίπου 1,3 δισ ευρώ.
Διαθέτει, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοινώθηκαν, την αναγκαία χωρητικότητα, ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου δύο λωρίδων κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση συν Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης, συνδέοντας ουσιαστικά την Ανατολική με την Δυτική Ελλάδα.
Σύμφωνα με στοιχεία της Κεντρικής Οδού, ότι υπό κατασκευή βρίσκονται και τα τελευταία 46 χιλιόμετρα του αυτοκινητοδρόμου που θα ξεκινούν από τον ανισόπεδο κόμβο Καλαμπάκας και θα φθάνουν έως και την Εγνατία Οδό, Δυτικά των Γρεβενών.
Μειώνεται η διάρκεια των αποστάσεων
Με την ολοκλήρωση του έργου, ο αυτοκινητόδρομος Ε65 θα αναμορφώσει τις οδικές μεταφορές προς τη Δυτική Θεσσαλία και τη Δυτική Μακεδονία, δίνοντας ώθηση στο εμπόριο, τον τουρισμό και την αγροτική παραγωγή.
Με τον Ε65, θα συνδέεται το λιμάνι της Ηγουμενίτσας –που λειτουργεί ως πύλη της Ελλάδας προς την Κεντρική Ευρώπη– με το λιμάνι του Βόλου, θα διευκολυνθούν οι διεθνείς επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές από την Ελλάδα προς τη Δυτική και Κεντρική Ευρώπη και θα προσφέρεται μία εναλλακτική διαδρομή, η οποία είναι συντομότερη της υφιστάμενης.
Παράλληλα, θα μειωθεί κατά περίπου δύο ώρες το συνολικό ταξίδι από το λιμάνι του Πειραιά προς τα δυτικά Βαλκάνια. Ακόμη, ο αυτοκινητόδρομος θα συμβάλλει τα μέγιστα στο εθνικό στρατηγικό σχέδιο για απολιγνιτοποίηση της Δυτικής Μακεδονίας και μετάβαση σε μία βιώσιμη ανάπτυξη.
Με τον Ε65, το ταξίδι από τη Λαμία έως και την Εγνατία Οδό θα διαρκεί μόλις 1 ώρα και 45 λεπτά, η απόσταση Αθήνα – Γρεβενά και Αθήνα – Μέτσοβο θα μειωθεί σε μόλις 4 ώρες και η μετάβαση στην Καστοριά και στην Κοζάνη θα είναι υπόθεση 4,5 ωρών.
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του αυτοκινητοδρόμου Ε65
182,1 χιλιόμετρα.
14 Ανισόπεδοι Κόμβοι & 2 Ημικόμβοι.
4 δίδυμες σήραγγες και 1 σήραγγα μονού κλάδου.
Σήραγγα Τ2 μήκους 3 χιλιομέτρων. (οροσειρά Όθρυος, Μοσχοκαριά).
Σήραγγα Τ3Α μήκους 113 μέτρων (Λίμνη Σμοκόβου, Λουτρά Καίτσας).
Σήραγγα Τ3 μήκους 387 μέτρων (Λίμνη Σμοκόβου, Λουτρά Καίτσας).
Σήραγγα μονού κλάδου μήκους 65μ (Καστράκι Καλαμπάκας).
Σήραγγα μήκους 400μ στη χ.θ. 175 + 660 (Λειβάδια – Αιμιλιανός).
48 Γέφυρες, εκ των οποίων 35 μήκους άνω των 50 μέτρων.
33 Άνω Διαβάσεις & 76 Κάτω Διαβάσεις.
291 Κιβωτοειδείς οχετοί και Διαβάσεις Πανίδας.
5 αμφίπλευροι Χώροι Στάθμευσης & Ανάπαυσης (Χ.Σ.Α.).
4 Μετωπικοί Σταθμοί Διοδίων (ΜΣΔ) και 5 Πλευρικοί Σταθμοί Διοδίων (ΠΣΔ).
4 αμφίπλευροι Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (Σ.Ε.Α.).
4 Κέντρα Ελέγχου & Συντήρησης (Κ.Ε.Σ.).
2 Κέντρα Διαχείρισης Κυκλοφορίας & 4 Κέντρα Εξυπηρέτησης Σηράγγων.
2 κτήρια Τροχαίας και 1 κτήριο Πυροσβεστικής.
Τα συστήματα ελέγχου στις δίδυμες σήραγγες.
Επιπλέον, έχουν εγκατασταθεί και τα κατωτέρω συστήματα ελέγχου και διαχείρισης της κάθε σήραγγας:
- Σύστημα πυρόσβεσης: Και οι δύο κλάδοι είναι εξοπλισμένοι με δίκτυο πυρόσβεσης που τροφοδοτείται από δεξαμενή που βρίσκεται στην έξοδο της σήραγγας. Ανά 36 μέτρα υπάρχει πυροσβεστική φωλιά πυροσβεστήρες καθώς και με κρουνό συνδεδεμένο στο ως άνω δίκτυο.
- Σύστημα αερισμού εκ–καπνισμού: Έχουν τοποθετηθεί κατά μήκος της σήραγγας και στους δύο κλάδους αισθητήρες, οι οποίοι ανιχνεύουν την ποιότητα του αέρα και την ύπαρξη καπνού. Σε κάθε μία από αυτές τις περιπτώσεις ενεργοποιούνται ανάλογα οι ανεμιστήρες οροφής που απαιτούνται προκειμένου για την απομάκρυνση ρύπων ή/και καπνού.
- Σύστημα καμερών εφοδιασμένο με αυτόματο σύστημα ανίχνευσης Συμβάντων : Κατά μήκος της σήραγγας έχουν τοποθετηθεί κάμερες οι οποίες εκτός από την παρακολούθηση της κυκλοφορίας, είναι εξοπλισμένες με κατάλληλο λογισμικό που ανιχνεύει οποιοδήποτε ασυνήθιστο συμβάν και ενεργοποιούν αυτόματα σενάρια αντιμετώπισης.
- Σύστημα φωτισμού αυτόματα ρυθμιζόμενο για ημερήσια και νυκτερινή λειτουργία.
- Σύστημα RDS : Σε όλο το μήκος της σήραγγας έχει εξασφαλισθεί η αδιάλειπτη εκπομπή ραδιοφωνικών σταθμών, ώστε σε περίπτωση κίνδυνου να υπάρχει η δυνατότητα μετάδοσης μηνυμάτων προς τους χρήστες.
- Μεγαφωνικό σύστημα ανακοινώσεων για την ενημέρωση / προειδοποίηση των χρηστών.