Σταϊκούρας: «Δόθηκαν τα πάντα για τα Τέμπη – Στις 23/04 παραδίδεται το τμήμα Λαμία – Καλαμπάκα
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών μίλησε για τις ηχητικές συνομιλίες στο τραγικό δυστύχημα των Τεμπών και το υλικό που έλαβαν οι ανακριτικές αρχές, ενώ, στάθηκε και στην πορεία των έργων στον Ε65.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, στάθηκε στα θέματα που αφορούν την καθημερινότητα των πολιτών αλλά και όσα έχουν δημοσιοποιηθεί και συζητηθεί το τελευταίο διάστημα αναφορικά με τις ηχητικές συνομιλίες στο τραγικό δυστύχημα των Τεμπών και τα περί «μονταζιέρας», σε σημερινή (12/04) συνέντευξη στην ΕΡΤ.
Ακόμη, μίλησε για τα ηλεκτρικά λεωφορεία τα οποία ήδη πραγματοποιούν δοκιμαστικά δρομολόγια και τα οποία, όπως είπε, θα κυκλοφορήσουν σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, στο τέλος Απριλίου στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.
Όπως ανέφερε, «οι δοκιμές θα πρέπει να καλύψουν περίπου 5.000 χιλιόμετρα για το κάθε όχημα. Σήμερα υπάρχουν οχήματα που έχουν ξεπεράσει τα 2.000 χιλιόμετρα. Αυτήν τη στιγμή που μιλάμε, η αυτονομία τους είναι περίπου 400 χιλιόμετρα. Οι εκτιμήσεις μας είναι ότι θα ανέρχεται περίπου στα 185 χιλιόμετρα», ενώ, συμπλήρωσε ότι «στο τέλος του 2025 θα έχουμε 550 καινούργια λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη».
Ακόμη, αναφέρθηκε στην πρόσφατη δικαστική εμπλοκή του Flyover για τον οποίον σταματούν προσωρινά οι εργασίες στη Θεσσαλονίκη, εκτιμώντας πως θα είναι μία προσωρινή εμπλοκή και το έργο θα προχωρήσει κανονικά.
«Πράγματι είχαμε μία δικαστική εμπλοκή την προηγούμενη εβδομάδα, την οποία θα επιδιώξουμε συλλογικά, η κυβέρνηση και το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, να αντιμετωπίσουμε το επόμενο χρονικό διάστημα. Αυτό φέρνει μικρές καθυστερήσεις, αλλά εκτιμούμε ότι θα είναι παροδικές και πολύ μικρές, έτσι ώστε το έργο πράγματι να ολοκληρωθεί το 2027», σημείωσε.
Για το μετρό της Θεσσαλονίκης, τόνισε πως τον Νοέμβριο θα παραδοθεί στους συμπολίτες μας: «Για το μετρό, έχουμε τοποθετηθεί με απόλυτο τρόπο. Το Νοέμβριο του 2024 θα είναι έτοιμο και έπειτα από έξι με οκτώ μήνες θα είναι έτοιμη και η επέκταση προς την Καλαμαριά και το επόμενο χρονικό διάστημα, θα δώσουμε στη δημοσιότητα τους σχεδιασμούς για τις περαιτέρω επεκτάσεις του μετρό στην Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης».
Αναφορικά με τον αυτοκινητόδρομο Ε65, ανέφερε πως την 23η Απριλίου μαζί με τον Πρωθυπουργό θα παραδώσουν στην κυκλοφορία όλον τον άξονα από τη Λαμία έως Καλαμπάκα. «Όχι μόνο το Λαμία – Ξυνιάδα αλλά και το Τρίκαλα – Καλαμπάκα. Ο Ε65 θα είναι πλήρως ολοκληρωμένος από τις Θερμοπύλες, ουσιαστικά από τη Λαμία μέχρι την Καλαμπάκα», υπογράμμισε.
Στη συνέχεια, αναφέρθηκε και στον ελληνικό σιδηρόδρομο, αφού μίλησε για την επίμαχη Σύμβαση 717 αλλά και όσα απασχολούν την επικαιρότητα το τελευταίο διάστημα με το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη και τις ηχητικές συνομιλίες οι οποίες από τον ΟΣΕ παραδόθηκαν πρόσφατα –όπως είπε– στις ανακριτικές αρχές.
«Το 2023 ήταν μία τραγική χρονιά για τον ελληνικό σιδηρόδρομο, όχι μόνο εξαιτίας του τραγικού δυστυχήματος των Τεμπών, αλλά και γιατί είχαμε κάποιες φυσικές καταστροφές, φυσικές καταστροφές, οι οποίες διέλυσαν ένα ολόκληρο σιδηροδρομικό δίκτυο για μία μεγάλη απόσταση περίπου από το Δομοκό μέχρι τη Λάρισα.
Σήμερα, η Σύμβαση 717 που αφορά τη σηματοδότηση τηλεδιοίκησης έχει ολοκληρωθεί και έχει παραδοθεί στο σύνολο από την Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Προμαχώνα. Λειτουργεί εκτός του τμήματος το οποίο καταστράφηκε από τον Daniel.
Γι’ αυτό έβαλα στη συζήτησή μας και τη δεύτερη καταστροφή του ελληνικού σιδηροδρόμου μέσα στο 2023, εκεί συνεπώς δεν υπάρχει τηλεδιοίκηση, έχει καταστραφεί ολοσχερώς. Παραδόθηκε τον Αύγουστο και καταστράφηκε το Σεπτέμβριο.
Σ’ αυτό το διάστημα, σ’ αυτή την απόσταση, δηλαδή από τον Δομοκό μέχρι τη Λάρισα, δεν επιτρέπεται δύο τρένα να κυκλοφορούν ταυτόχρονα σε αντίθετες πορείες. Σε όλο το άλλο τμήμα, από την Αθήνα μέχρι τη Θεσσαλονίκη, υπάρχει τηλεδιοίκηση – σηματοδότηση», επεσήμανε.
Σε άλλο σημείο για τις ηχητικές συνομιλίες του ΟΣΕ, ανέφερε μεταξύ άλλων ότι «έχει δοθεί οδηγία στη διοίκηση του ΟΣΕ ό,τι ζητηθεί από τις ανακριτικές αρχές να δοθεί και πράγματι επιβεβαιώνω ότι πρόσφατα οι ανακριτικές αρχές ζήτησαν όλο το υλικό το οποίο υπάρχει μέσα στον ΟΣΕ, όλες τις καταγραφές, όλα τα συστήματα, τα πάντα και δόθηκαν τα πάντα».