Θα πληρώνουμε διόδια μέσω βενζίνης
Το πρόβλημα με τα διόδια που έχουν κατακλύσει όλη τη χώρα...
Το πρόβλημα με τα διόδια που έχουν κατακλύσει όλη τη χώρα το βιώνουν όλοι. Εδώ και μήνες οι κοινοπραξίες που έχουν αναλάβει την κατασκευή των νέων αυτοκινητόδρομων της χώρας, θέλουν να αλλάξουν οι συμβάσεις παραχώρησης. Στο πλαίσιο αυτό έχουν καταθέσει σειρά προτάσεων στο υπουργείο Υποδομών, επιδιώκοντας και πιέζοντας προς μια ρύθμιση ακόμα πιο ευνοϊκή.
Μία από τις προτάσεις που συζητείται και αποκαλύπτει σήμερα το newsbomb.gr είναι να περάσει στην τιμή της βενζίνης ένα ειδικό τέλος (της τάξεως των 5 λεπτών για παράδειγμα), το οποίο θα το πληρώνει ο πολίτης και θα πηγαίνει απευθείας στις εν λόγω κοινοπραξίες! Πρόκειται για μια πρόταση που, αν τελικά υπερισχύσει, θα αυξήσει ακόμα περισσότερο την τιμή της βενζίνης και θα ενέχει το στοιχείο της αδικίας για όσους πολίτες δεν κινούνται στους παραπάνω αυτοκινητόδρομους. Κάποιος δηλαδή που βάζει βενζίνη στον Έβρο ή στην Κρήτη θα καλείται να πληρώσει έμμεσα για την κατασκευή ενός αυτοκινητόδρομου που ίσως να μην τον χρησιμοποιήσει ποτέ.
Η δεύτερη πρόταση που έχει πέσει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων έχει να κάνει με όσους αρνούνται να πληρώσουν διόδια. Οι εταιρίες λοιπόν, σύμφωνα με απόλυτα έγκυρες πηγές από το υπουργείο Υποδομών, φαίνεται να προτείνουν να θεωρείται αδίκημα κατά του Δημοσίου η μη καταβολή διοδίων και έτσι να υποχρεώνεται ο παραβάτης να πληρώσει τελικά, με το ανάλογο πρόστιμο, μέσω της Εφορίας. Ή να συλλαμβάνεται επί τόπου και να διώκεται ποινικά.
Αντιλαμβάνεται κανείς πως όποια ρύθμιση και αν προχωρήσει θα ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων, καθώς ήδη οι αυξήσεις στα διόδια είναι σχεδόν καθημερινές από την αρχή του έτους (σήμερα ήταν η σειρά της «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε., μόλις πριν από 2 ημέρες ανακοινώθηκαν αυξήσεις από τη «Νέα Οδό ΑΕ» και από την «Κεντρική Οδό ΑΕ», ενώ χθες νέες τιμές ανακοίνωσε και η «Μωρέας Α.Ε.).
Είναι χαρακτηριστικό ότι το υπουργείο Υποδομών δέχεται πιέσεις και από τις τράπεζες που συμμετέχουν στα κοινοπρακτικά σχήματα, καθώς χάνουν χρήματα από την μη απόδοση του ΦΠΑ και από τις καθυστερήσεις που παρουσιάζονται στα έργα, λόγω απαλλοτριώσεων. Επίσης, υπάρχει μείωση έως 15% στις διελεύσεις λόγω οικονομικής κρίσης, ενώ την ίδια στιγμή οι εταιρίες υπολογίζουν ότι χάνουν ένα 3 – 5% των εσόδων που είχαν προϋπολογίσει από εκείνους που αρνούνται να πληρώσουν διόδια.
Η κατάσταση είναι οριακή και γι’ αυτό ο Γενικός Γραμματέας Δημόσιων Έργων, κ. Γιάννης Οικονομίδης, ανέβαλε το ταξίδι του για τη Θεσσαλονίκη και θα παραμείνει στην Αθήνα όλες τις επόμενες ημέρες για να συμμετέχει σε διαδοχικές συσκέψεις, προκειμένου να βρεθεί λύση στο πρόβλημα.