Η οδική ασφάλεια θέμα συνεδρίου στα Χανιά
Την εκπόνηση μιας στρατηγικής μελέτης σχεδιασμού για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης, στον οποίο θα ενσωματωθούν και όλες οι υφιστάμενες σήμερα μελέτες, ανακοίνωσε από τα Χανιά ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Έργων του υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Στράτος Σιμόπουλος, μιλώντας σε συνέδριο με θέμα «Διευρωπαϊκό Οδικό Δίκτυο στην Κρήτη», που διοργάνωσε ο Οργανισμός Ανάπτυξης Κρήτης.
Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, στόχος είναι μέσα στο 2014 να έχει αναδειχτεί ο ανάδοχος που θα αναλάβει την εκπόνηση της μελέτης, ο προϋπολογισμός της οποίας θα είναι ένα εκατομμύριο ευρώ.
Μέσα από την μελέτη θα περιγράφονται με ακρίβεια οι προτεραιότητες του έργου, ώστε στην συνέχεια να αναζητηθούν οι πόροι που απαιτούνται για να αποκτήσει η Κρήτη ένα σύγχρονο οδικό δίκτυο.
Κατά τις εργασίες του συνεδρίου παρουσιάστηκε αναλυτικά η υφιστάμενη κατάσταση στο Βόρειο Οδικό 'Αξονα της Κρήτης τα έργα που εκτελούνται καθώς και αυτά που προγραμματίζονται καθώς και οι προοπτικές που υπάρχουν για έργα και δράσεις μέσα από την νέα προγραμματική περίοδο 2014 -2020 και το νέο Σύμφωνο Εταιρικής Σχέσης μέσω του οποίου θα δοθούν στην Ελλάδα 14, 5 δισ. ευρώ.
Όπως μάλιστα ειπώθηκε για αυτή την προγραμματική περίοδο κάθε μια από τις 13 περιφέρειες της χώρας θα έχει το δικό της πρόγραμμα.
Κατά τις εργασίες του συνεδρίου έγινε ιδιαίτερη αναφορά στην ανάπτυξη των λεγόμενων διευρωπαϊκών δικτύων ενώ δόθηκαν και στοιχεία για τα τροχαία δυστυχήματα στις χώρες μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Σύμφωνα με αυτά, το 1991 είχαν καταγραφεί σε όλη την Ευρώπη 75000 νεκροί από τροχαία, το 2010 ο αριθμός αυτός περιορίστηκε στις 35000, ενώ στόχος είναι το 2020 να περιοριστεί σε ποσοστό 50%.
Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία στην Ευρώπη το 54% των θανατηφόρων καταγράφεται στο επαρχιακό δίκτυο το 40% σε αστικές περιοχές και μόλις 6% στο κυρίως οδικό δίκτυο.
Όσο αφορά την Κρήτη το σύνολο των νεκρών από τροχαία την δεκαετία 2001- 2010 ήταν 289.
Κατά το συνέδριο παρουσιάστηκαν και οι προτάσεις της Γενικής Αστυνομικής Διεύθυνσης του νησιού για την βελτίωση των συνθηκών κυκλοφορίας στο Βόρειο Οδικό Άξονα.
Η υπηρεσία προτείνει την μελέτη χάραξης και κατασκευής ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου ενώ στις επιμέρους προτάσεις είναι η άμεση αποκατάσταση των προβλημάτων που έχουν καταγραφεί, το κλείσιμο των παράνομων και παρόδιων οδών, την τοποθέτηση νέων πινακίδων σήμανσης καθώς και την ολοκλήρωση της διαδικασίας εγκατάστασης και λειτουργίας των ηλεκτρονικών μηχανισμών ελέγχου και φωτογράφησης.