Περισσότερα έσοδα λόγω των ελέγχων στα ΜΜΜ
«Βροχή» έπεσαν τα πρόστιμα στους λαθρεπιβάτες από τους ...εθελοντές ελεγκτές. Η αναδιοργάνωση του σώματος ελεγκτών στην ΟΣΥ και η κατηγοριοποίησή τους έχει ενισχύσει τον ελεγκτικό μηχανισμό.
Η ενίσχυση του σώματος ελεγκτών τις αστικές συγκοινωνίες με τις δύο εταιρείες (ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ) οδήγησε όπως δείχνουν τα αποτελέσματα στην αυξητική τάση του καταλογισμού προστίμων, γεγονός που αποτυπώνεται και στα έσοδα.
Σύμφωνα με εφημερίδα, τόσο η εταιρεία Οδικές Συγκοινωνίες όσο και οι Σταθερές Συγκοινωνίες εμφανίζουν αυξητική τάση στον καταλογισμό των προστίμων, γεγονός που αποτυπώνεται και στα έσοδα των εταιρειών όπως επισημαίνουν στελέχη και των δύο. Η αναδιοργάνωση του σώματος ελεγκτών στην ΟΣΥ φαίνεται ότι έχει ενισχύσει σημαντικά τον ελεγκτικό μηχανισμό, καθώς έχουν χωριστεί οι ελεγκτές σε 4 κατηγορίες.
Η πρώτη κατηγορία, η οποία αξίζει να σημειωθεί πως ενισχύεται συνεχώς, αφορά τους εθελοντές ελεγκτές (οδηγοί οι οποίοι πραγματοποιούν ελέγχους εκτός ωραρίου), οι κινήσεις των οποίων όμως είναι καταγεγραμμένες καθώς δηλώνουν πού και πότε πραγματοποιούν τους ελέγχους. Αποτέλεσμα είναι να παρέχεται στην εταιρεία σαφέστερη εικόνα για το ποιες λεωφορειακές γραμμές εμφανίζουν συχνότερα φαινόμενα εισιτηριοδιαφυγής.
Η δεύτερη κατηγορία αφορά και πάλι εθελοντές ελεγκτές, οι οποίοι, όμως, δρουν κατά βούληση, χωρίς ενημέρωση της εταιρείας για τη «γεωγραφία» και τον χρόνο των ελέγχων. Στόχος της διοίκησης της εταιρείας είναι η σταδιακή κατάργηση αυτής της κατηγορίας ώστε να ενσωματωθεί στην πρώτη.
Οι δύο τελευταίες κατηγορίες αφορούν μόνιμους ελεγκτές (υπάλληλοι επιφορτισμένοι μόνο με το έργο του ελέγχου), οι οποίοι κινούνται είτε πεζή είτε με όχημα, γεγονός που τους παρέχει μεγαλύτερη ευελιξία κινήσεων.
Οι τελευταίες σκέψεις θέλουν να συντονίζεται σχεδιασμός σχετικά με τη διευκόλυνση των παραβατών και την παροχή της δυνατότητας εξόφλησης του προστίμου, εκτός από τα γραφεία της παλαιάς ΕΘΕΛ στου Ρέντη - που γινόταν μέχρι και σήμερα ή την στιγμή της παράβασης, πάνω στο όχημα δηλαδή - αλλά και σε ταμείο που μάλιστα θα δημιουργηθεί στο αμαξοστάσιο της Αττικής.
Τα έσοδα της κατηγοριοποίησης των ελεγκτών ήταν τον Ιούλιο 2013 να έχουν καταλογιστεί 6.009 πρόστιμα, συνολικής αξίας 306.282 ευρώ. Μειωμένα πρόστιμα παρατηρήθηκαν τον Αύγουστο -μήνα κατά τον οποίο είναι και η επιβατική κίνηση περιορισμένη- τα οποία διαμορφώθηκαν στα 2.807 με συνολική αξία 151.342 ευρώ.
Ο Σεπτέμβριος βρήκε την ΟΣΥ με συνολικά 6.076 τζαμπατζήδες στους οποίους καταλογίστηκαν πρόστιμα 318.432 ευρώ. Στα 11.195 εκτοξεύθηκε ο αριθμός των προστίμων τον Οκτώβριο, ποσό που αντιστοιχεί σε 572.676 ευρώ. Η διοίκηση της ΟΣΥ αποδίδει την έντονη αύξηση του Οκτωβρίου στην καλύτερη οργάνωση του σώματος ελεγκτών, που άρχισε να αποδίδει τον συγκεκριμένο μήνα.
Τέλος, τον Νοέμβριο και έως και τις 19 Δεκεμβρίου καταλογίστηκαν 8.058 πρόστιμα συνολικής αξίας 405.000 ευρώ. Παράλληλα, η ενίσχυση του σώματος των ελεγκτών της ΣΤΑΣΥ κατά 70 άτομα και η επέκταση των ελέγχων σε όλο το δίκτυο της εταιρείας (μετρό, ηλεκτρικός, τραμ), εντός των συρμών και των σταθμών και καθ' όλη τη διάρκεια λειτουργίας των μέσων οδήγησε επίσης σε ενίσχυση των εσόδων. Το 9μηνο του 2013 επιβλήθηκαν 22,94% περισσότερα πρόστιμα σε σύγκριση με τον περασμένο χρόνο, τα οποία διαμορφώθηκαν στα 42.699, με την αξία τους να ανέρχεται σε 3,201 εκατ. ευρώ έναντι 2,743 εκατ. ευρώ το 9μηνο του 2012. Από τα πρόστιμα που καταλογίστηκαν εισπράχθηκε σχεδόν το ένα τρίτο, περισσότερο από πέρυσι. Οι εισπράξεις των προστίμων ανήλθαν σε 1,159 εκατ. ευρώ έναντι 884.039 ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2012, σημειώνοντας αύξηση 31%.
Σε πρόσληψη 200 ελεγκτών προχωρά ο ΟΑΣΑ
Στο μεταξύ ο ΟΑΣΑ πρόκειται να προχωρήσει στην πρόσληψη 200 ελεγκτών κομίστρου με 5μηνες συμβάσεις, οι οποίοι θα προέρχονται από τις λίστες ανέργων του ΟΑΕΔ, προκειμένου να καλύψει τα κενά στον τομέα του ελέγχου, συνεχίζοντας την εκστρατεία για την πάταξη της λαθρεπιβίβασης. Οι προσλήψεις θα γίνουν το προσεχές διάστημα, ενώ οι διακόσιοι νέοι ελεγκτές θα διοχετευθούν ανάλογα με τις ανάγκες στις δύο συγκοινωνιακές εταιρείες, ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ. Σημειώνεται ότι η ΣΤΑΣΥ δυσκολεύεται να αντεπεξέλθει στις αυξημένες ανάγκες που δημιούργησε η ένταξη των νέων σταθμών του μετρό.
Διαβάστε επίσης:
Η αντιμετώπιση της εισιτηριοδιαφυγής βασικός στόχος του υπ. Μεταφορών