Τι πρέπει να προσέξετε στην αγορά του οβελία
Τι πρέπει να προσέξουμε όλοι αυτές τις ημέρες, όταν αγοράζουμε τα απαραίτητα για το πασχαλινό τραπέζι
Η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή εν όψει της εορτής του Πάσχα, θέλοντας να προστατέψει τα οικονομικά συμφέροντα των καταναλωτών, συνιστά στους καταναλωτές:
- να προγραμματίσουν εγκαίρως τις αγορές για το παραδοσιακό πασχαλινό τραπέζι, προκειμένου να έχουν δυνατότητα επιλογών ως προς την τιμή και την ποιότητα των διατιθέμενων αμνοεριφίων,
- να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί απέναντι σε προμηθευτές που διαφημίζουν την πώληση προϊόντων σε ιδιαίτερα ελκυστικές τιμές. Οι συγκεκριμένοι οφείλουν να διαθέτουν εύλογες ποσότητες λαμβάνοντας υπόψη το είδος του προϊόντος, την κλίμακα διαφήμισης αυτού και την τιμή πώλησης. Εφόσον δεν είναι δυνατή η διάθεση εύλογων ποσοτήτων για εύλογο χρονικό διάστημα, οφείλουν να ενημερώνουν εκ των προτέρων τους καταναλωτές.
Στις περιπτώσεις που οι καταναλωτές εντοπίσουν ότι τα προϊόντα που διαφημίζονται δεν είναι διαθέσιμα, καλούνται να υποβάλλουν τις καταγγελίες τους στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή μέσω της ιστοσελίδας www.1520.gov.gr ή καλώντας στη Γραμμή Καταναλωτή 1520.
Παράλληλα η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή εφιστά την προσοχή των καταναλωτών στα παρακάτω:
1. Όλα τα σφάγια των αμνοεριφίων πρέπει να φέρουν την ωοειδή σφραγίδα που δηλώνει τη σήμανση καταλληλότητας.
2. Τα ελληνικά σφάγια αμνοεριφίων φέρουν ωοειδή σφραγίδα χρώματος τιρκουάζ και παραλληλόγραμμη σφραγίδα με την ένδειξη «Ελλάς».
3. Τα σφάγια Κοινοτικής προέλευσης φέρουν επίσης ωοειδή σφραγίδα χρώματος τιρκουάζ καθώς και παραλληλόγραμμη σφραγίδα με τη χώρα προέλευσης.
4. Τα σφάγια που προέρχονται από τρίτες χώρες φέρουν υποχρεωτικά ωοειδή σφραγίδα χρώματος καφέ και παραλληλόγραμμη σφραγίδα με τη χώρα προέλευσης.
5. Κατά την πώληση των αμνοεριφίων πρέπει να τηρούνται οι κατάλληλες συνθήκες υγιεινής και να εξασφαλίζεται κατάλληλη θερμοκρασία στους χώρους συντήρησης. Γενικά όλα τα νωπά κρέατα πρέπει να βρίσκονται εντός ψυκτικών θαλάμων και να διατίθενται σε θερμοκρασία 2-5 °C.
Οι ελεγκτικές υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή με στόχο τόσο την προστασία του καταναλωτή όσο και την εύρυθμη λειτουργία της αγοράς, διενεργούν καθημερινά τακτικούς και έκτακτους ελέγχους ως προς την εφαρμογή των κανόνων ρύθμισης της αγοράς προϊόντων και της παροχής υπηρεσιών και στις περιπτώσεις όπου διαπιστώνονται παραβάσεις επιβάλλονται οι προβλεπόμενες κυρώσεις (διοικητικές και ποινικές).
Κατά τους ελέγχους που διενεργήθηκαν το πρώτο τρίμηνο του 2014 σε σημεία λιανικής πώλησης κρέατος (κρεοπωλεία, δημοτικές αγορές, σουπερμάρκετ κ.α.) επιβλήθηκαν 40 πρόστιμα συνολικής αξίας 23.000 ευρώ για παραβάσεις που σχετίζονται κυρίως με την τήρηση και τις ενδείξεις των πινακίδων που παρείχαν ελλιπή ή ψευδή ενημέρωση στους καταναλωτές.
Οι έλεγχοι από το Υπουργείο Ανάπτυξης συνεχίζονται εντατικά με σκοπό την αποφυγή κρουσμάτων παραπλάνησης και κερδοσκοπίας σε βάρος των καταναλωτών.
Διαβάστε επίσης:
Έρευνα του Υπ. Ανάπτυξης για τις καταγγελίες για τα αρνιά των «LIDL»