H «κόλαση» των μετακινήσεων
Ζέστη, καθυστερήσεις, ταλαιπωρία και τιμές εισιτηρίων είναι το καυτό κοκτέιλ όσων επιλέγουν να μετακινηθούν με τα αστικά μέσα μεταφοράς
Αντιλαμβανόμενος ότι δεν είναι το μόνο που δεν λειτουργεί σωστά στην Ελλάδα και έχοντας συνηθίσει μια παγιωμένη από το μακρινό παρελθόν προβληματική κατάσταση, ο κόσμος δεν περιμένει από τα λεωφορεία να κάνουν την εμφάνισή τους στις στάσεις σε συγκεκριμένη ώρα και με απόλυτη συνέπεια. Αυτά που, ωστόσο, δικαιούται είναι σεβασμός, κατανόηση και όσο το δυνατόν λιγότερη ταλαιπωρία. Το γεγονός ότι δεν τα εισπράττει δεν κολακεύει καμία κυβέρνηση και κανένα κράτος.
Η ανοχή του πολίτη δεν αποτελεί συμβιβασμό στις σημαντικές καθυστερήσεις που παρατηρούνται σε συγκεκριμένες γραμμές στην Αθήνα, ούτε στην έλλειψη των απαραίτητων «συστατικών» που απαιτούνται για μια αξιοπρεπή μετακίνηση με το λεωφορείο.
Είναι αδιανόητο να στοιβάζονται δεκάδες άνθρωποι για να πάνε στις δουλειές τους και ακόμα πιο αδιανόητο να υπάρχει κλιματισμός σε «κάποια, αλλά όχι όλα τα λεωφορεία». Η κυβέρνηση ανακοίνωσε στα μέσα του Ιουνίου κάποιες αλλαγές που θα τεθούν σε ισχύ από την 1η Σεπτέμβρη, αλλά κι αυτές αποτελούν ημίμετρα. Συν τοις άλλοις, είναι και συζητήσιμες...
Τα νέα μέτρα
Σήμερα η τιμή του ενιαίου εισιτηρίου (που αφορά όλα τα Μέσα) ανέρχεται σε 1,40 ευρώ. Από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο θα «πέσει» στο 1,20 ευρώ (μείωση της τάξης του 14,2%). Όσο για το εισιτήριο για λεωφορεία, τρόλεϊ ή τραμ ανέρχεται στο 1,20 ευρώ, αλλά δεν επιτρέπεται η επιβίβαση στα υπόλοιπα μέσα σταθερής τροχιάς, ούτε και μετεπιβιβάσεις.
Οι νέες τιμές περιλαμβάνουν:
-νέο, ενιαίο εισιτήριο για όλα τα μέσα μεταφοράς (λεωφορεία και μέσα σταθερής τροχιάς), που θα κοστίζει 1,20 ευρώ (αντί 1,40 ευρώ που ισχύσει σήμερα). Η διάρκεια του θα είναι 70 λεπτά και κάθε επιβάτης θα μπορεί να κάνει δύο μετεπιβιβάσεις.
-Η τιμή στις μηνιαίες κάρτες απεριορίστων διαδρομών διαμορφώνεται στα 30 ευρώ αντί 45 ευρώ, που ισχύει σήμερα.
Η μείωση της τιμής του εισιτηρίου προσφέρει αναμφίβολα ανακούφιση σε μεγάλη μερίδα των πολιτών που χρησιμοποιεί λεωφορείο σε καθημερινή βάση. Το λογικό ερώτημα που προκύπτει, όμως, είναι γιατί πρέπει μια τέτοια παροχή να συνδυάζεται και με μια «θυσία», ή με πιο απλά λόγια, γιατί μειώνεται παράλληλα η χρονική διάρκεια από 90 σε 70 λεπτά.
Το ακόμα πιο αρνητικό είναι ότι παρά τα σημαντικά οικονομικά προβλήματα δεν έχει προβλεφθεί ακόμη δωρεάν μετακίνηση για τους ανέργους. Μια παροχή που είναι η ελάχιστη που δικαιούται όποιος δεν έχει πλέον εισόδημα.
Η γνώμη των πολιτών
Το Newsbomb.gr βγήκε στον δρόμο και ζήτησε την άποψη του κόσμου για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα, αλλά και για τα νέα δεδομένα που πρόκειται να διαμορφωθούν. Ακόμα και στα ευνοϊκότερα σχόλια κρύβονται παράπονα...
Διαβάστε επίσης:
Το «στοιχειωμένο» αεροδρόμιο στο Ελληνικό (pics)
Βάσεις 2014: Σε ποιες σχολές ανεβαίνουν και σε ποιες πέφτουν
Σε ισχύ ο νέος πιο αυστηρός νόμος για τα ανασφάλιστα οχήματα
Φωτογραφίες βίντεο: Γιώργος Διαμαντάκης