Capital Controls: Όλες οι διευκολύνσεις για τους πολίτες λόγω της αργίας των τραπεζών
«Το κύριο μέλημά μας είναι οι ομάδες του πληθυσμού που έχουν ιδιαίτερη ανάγκη, όπως είναι οι συνταξιούχοι, οι άνεργοι, ή άλλες ειδικές ομάδες. Και θα είμαστε 24 ώρες το 24ωρο στη διάθεσή τους, προκειμένου να αντιμετωπίσουμε αυτές τις καταστάσεις», δήλωσε ο αναπληρωτής υπουργός, σημειώνοντας χαρακτηριστικά πως επιβλήθηκαν «με ευθύνη της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας και των δανειστών».
Σημείωσε, μάλιστα, πως «αυτές είναι οι στιγμές που πρέπει να δείξουμε αλληλεγγύη σε ειδικές ομάδες που έχουν πληγεί και αυτές είναι και οι στιγμές που πρέπει όλοι να σηκώσουμε τα μανίκια και να ξεπεράσουμε τα προβλήματα που δημιουργούνται. Αυτό είναι και το στοίχημα του λαού μας αυτή την περίοδο, για να διατηρήσει την Ελλάδα σαν μια χώρα που είναι κυρίαρχη και ανεξάρτητη».
Ταυτόχρονα, ανακοίνωσε ότι μετά το πέρας της αργίας των τραπεζών, οι δράσεις αλληλεγγύης θα συνεχιστούν, ειδικά για τους ανέργους του ΟΑΕΔ, οι οποίοι εφεξής θα μπορούν να μετακινούνται.
Αναλυτικά οι δράσεις της κυβέρνησης:
- Δωρεάν μετακίνηση των πολιτών, το χρονικό διάστημα από 30 Ιουνίου 2015 έως και 6 Ιουλίου 2015, με τις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες. Δεν περιλαμβάνεται ο προαστιακός σιδηρόδρομος και τα τρένα του ΟΣΕ.
- Δωρεάν πρόσβαση στις αστικές δημόσιες συγκοινωνίες όσων είναι εγγεγραμμένοι στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ και μετά τη λήξη του προηγούμενου μέτρου. Παράλληλα, εξετάζεται το μέτρο να επεκταθεί και σε αστικές συγκοινωνίες περιφερειακών πόλεων που είναι ιδιωτικές(π.χ. ΟΑΣΘ).
- Διαγράφονται τα διοικητικά πρόστιμα που έχουν επιβληθεί έως σήμερα, ακόμη κι αν έχει ξεκινήσει η διαδικασία βεβαίωσης και είσπραξής τους, για τους ανέργους του ΟΑΕΔ.
- Καταργούνται οι έλεγχοι που γίνονται στις αστικές συγκοινωνίες από μη ελεγκτές, οι οποίοι και λαμβάνουν ως αμοιβή ποσοστό του προστίμου. Μάλιστα, στο σημείο αυτό ο αν. υπουργός έκανε λόγο για ενέργεια «νομικά παράνομη και πολιτικά και ηθικά κατάπτυστη».
- Καμία διακοπή σύνδεσης από την ΕΥΔΑΠ, λόγω ληξιπρόθεσμων οφειλών όσο οι τράπεζες παραμένουν κλειστές.
- Κανονικά η πληρωμή των συντάξεων του ΙΚΑ και του ΟΓΑ μέσω των ΕΛΤΑ (όσοι πληρωνόντουσαν από τα ΕΛΤΑ).
- Δεν θα διακοπούν οι τηλεπικοινωνιακές συνδέσεις (σταθερές, κινητές και ίντερνετ) μετά από συμφωνία με τις τηλεπικοινωνιακές εταιρείες.
- Ζητήθηκε από παραχωρησιούχους να μην καταβάλλονται διόδια το Σαββατοκύριακο, προκειμένου να βοηθηθούν οι πολίτες για τη συμμετοχή τους στο δημοψήφισμα. Η σχετική συμφωνία δεν έχει ακόμα γίνει, αναμένεται συνάντηση μέσα στην εβδομάδα με τους παραχωρησιούχους.
- Αναμένεται έκπτωση στα εισιτήρια των ΚΤΕΛ, χωρίς ωστόσο ακόμα να έχει αποφασιστεί το ποσοστό. Αναμένονται συζητήσεις, τόσο με τις διοικήσεις των ΚΤΕΛ, όσο και με το υπουργείο Εσωτερικών.
- Σύσταση ομάδας στο Υπουργείο και για τους εποπτευόμενους φορείς και για τους πολίτες, προκειμένου να καταγράφουμε προβλήματα που δημιουργούνται από την αργία των τραπεζών και να επιλύονται με τον καλύτερο τρόπο και τάχιστα.
Τέλος, σε ό,τι αφορά τα προβλήματα που δημιουργούνται, λόγω της αργίας των τραπεζών, στα δημόσια έργα θα δοθεί η αναγκαία παράταση των δημοπρασιών από το υπουργείο και θα προβλεφθεί γι' αυτό το χρονικό διάστημα νομοθετική ρύθμιση, ώστε να μπορούν να καταθέσουν εγγυητικές επιστολές εκ των υστέρων και όχι την ημέρα του διαγωνισμού, για τους φορείς του δημοσίου που δεν θα αναβάλουν, αλλά θα υλοποιήσουν τους διαγωνισμούς.
Σύμφωνα με τον κ. Σπίρτζη, το εβδομαδιαίο κόστος για τις δωρεάν μετακινήσεις για όλους δεν ξεπερνά τα 4-5 εκατ. ευρώ, ενώ απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις, προανήγγειλε την αλλαγή του τρόπου τιμολόγησης των εισιτηρίων, η οποία και θα αποφασιστεί σε συνεργασία με τις νέες διοικήσεις των Οργανισμών και ομάδα Συγκοινωνιολόγων, χωρίς όμως οριζόντιες πολιτικές.
«Οι οριζόντιες πολιτικές που ήταν ίδιες για όλους (ανέργους, έχοντες και κατέχοντες, χαμηλοσυνταξιούχους) εγκαταλείπονται», ανέφερε.
Επιπλέον, ανακοίνωσε πως θα περικοπούν οι επιδοτήσεις του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης. «Θα αλλάξει αυτό το άθλιο καθεστώς με το οποίο λειτουργεί σκανδαλωδώς τόσα χρόνια ο ΟΑΣΘ. Η εξοικονόμηση από εκεί θα είναι τεράστια και από αυτά τα χρήματα θα επιδοτηθεί η μετακίνηση των ανέργων και στη Θεσσαλονίκη και σε άλλα αστικά κέντρα», κατέληξε ο κ. Σπίρτζης.