Ο Ραγκούσης δεν ανοίγει το επάγγελμα των ταξί
Μόνο στα χαρτιά φαίνεται πως απελευθερώνει το επάγγελμα των αυτοκινητιστών ταξί ο υπουργός Μεταφορών, Γ. Ραγκούσης.
Ο υπουργός Μεταφορών με τον τρόπο που επιχειρεί να ανοίξει το επάγγελμα δημιουργεί ένα νέο ολιγοπώλιο στο χώρο, διαμορφώνοντας το παρατηρητήριο ΕΔΧ αυτοκινήτων.
Με τον ίδιο τρόπο που οριζόταν στο νόμο του ’76 για τα φορτηγά, ο κ.Ραγκούσης προσπαθεί απελπισμένα να ανοίξει το επάγγελμα, αλλά ουσιαστικά το κλείνει, αφού μια επιτροπή του υπουργείου Μεταφορών θα ελέγχει τον αριθμό των αδειών και των επαγγελματιών αυτοκινητιστών που υποτίθεται θα παίρνουν τις άδειες ανά 3 χρόνια.
Μιλώντας στο newsbomb.gr το μέλος του ΔΣ του ΣΑΤΑ Παναγιώτης Μαυρίκης δηλώνει ότι οι εξαγγελίες είναι χειρότερες από το αρχικό νομοσχέδιο.
«Ουσιαστικά μας καταργεί, μας οδηγεί στο να γίνουμε οδηγοί της κάθε εταιρείας. Οι άδειες μας θα μετατραπούν σε μετοχή, αφού μας αναγκάζει να γίνουμε ΕΠΕ και ΑΕ παραδίδοντας τις άδειες, που αγοράσαμε με τόσο κόπο, στις εταιρείες. Οι κινητοποιήσεις για μας πλέον είναι μονόδρομος», δηλώνει στο newsbomb.gr ο κ. Μαυρίκης.
Οι ταξιτζήδες έχουν εξαγγείλει για αύριο 24ωρη απεργία από τις 05:00 το πρωί, ενώ σχεδιάζουν κινητοποιήσεις και ενόψει ΔΕΘ.
Θα πρέπει να σημειώσουμε ότι το κόμιστρο δεν θα απελευθερωθεί στα κανονικά ταξί και θα συνεχίσει να καθορίζεται με απόφαση υπουργού, ενώ αναμένεται και η μείωσή του κατά 10-20%. Αντίθετα, στα Ειδικής Μίσθωσης οχήματα θα είναι ελεύθερο.
Επίσης, το νομοσχέδιο ανοίγει την αγορά των Ειδικής Μίσθωσης οχημάτων (ΕΙΔ.ΜΙΣΘ), τα οποία θα λειτουργούν σε πανελλαδική βάση, μέσω τηλεφώνου ή διαδικτύου με ελεύθερο κόμιστρο, όμως δεν θα μπορούν να παίρνουν πελάτες από τον δρόμο ή τις πιάτσες.
Για κάθε επόμενο ΕΔΧ αυτοκίνητο το παράβολο ορίζεται στο 80% της αξίας του παραβόλου και για κάθε επόμενη Μοτοσικλέτα στο 20%.
Στη συνέχεια, η ενδιαφερόμενη εταιρία θα καταβάλει 5.000 ευρώ για κάθε ΕΔΧ αυτοκίνητο και 1.000 ευρώ για κάθε ΜΔΧ, προκειμένου να λάβει την άδεια κυκλοφορίας. Οι άδειες κυκλοφορίας και τα οχήματα θα μπορούν να μεταβιβάζονται μεταξύ εταιριών, με την υποχρέωση καταβολής παραβόλου.
Μπορεί ο υπουργός Γ. Ραγκούσης να επιχειρεί να ανοίξει το επάγγελμα και να καταργήσει αλλά το νομοσχέδιο που παρουσίασε κάθε άλλο παρά αυτό κάνει. Αντίθετα θέτει τις βάσεις για τη δημιουργία ενός νέου ολιγοπωλίου με τις «ευλογίες» αυτή τη φορά του ίδιου του υπουργού Μεταφορών και της κυβέρνησης.