Πόσες εξωσχολικές δραστηριότητες αντέχουν τα παιδιά;
Τα σχολεία θα ανοίξουν και τα παιδιά θα επιστρέψουν στην καθημερινότητά τους.
Μπορεί να μην μοιάζει σε τίποτε με την προηγούμενη χρονιά, όμως σαν γονείς θα πρέπει να προσπαθήσουμε να την κάνει να μοιάζει. Και αυτό σημαίνει ότι τα παιδιά θα πρέπει να πάνε στις δραστηριότητές τους παρά τον κορονοϊό. Ωστόσο να θυμάστε ότι δεν πρέπει να το παρακάνετε.
Σίγουρα σαν γονείς θέλετε το καλύτερο για το παιδιά σας αλλά έχετε αναρωτηθεί πόσες δραστηριότητες είναι πάρα πολλές για ένα παιδί;
Τις τελευταίες δύο δεκαετίες, έχει προκύψει ένα μεγάλο ζήτημα. Είναι το πρόγραμμα των παιδιών φορτωμένο ή απλά είναι γεμάτο με πράγματα που το κάνουν να χαλαρώνει και να περνά όμορφα; Οι περισσότεροι γονείς πιστεύοντας ότι το καλύτερο για τα παιδιά τους είναι ένα γεμάτο πρόγραμμα, τα ενθαρρύνουν να συμμετάσχουν όσο το δυνατόν σε περισσότερες δραστηριότητες και ξένες γλώσσες.
Ενώ ορισμένοι γονείς και ειδικοί υποστηρίζουν ότι οι δραστηριότητες μετά το σχολείο, συμπεριλαμβανομένης της μουσικής, του αθλητισμού και των συλλόγων είναι ένα υγιές μέρος της ανάπτυξής τους, άλλοι γονείς και ειδικοί πιστεύουν ότι η κοινωνία έχει φτάσει σε σημείο της υπερβολής όλων αυτών.
Σύμφωνα με ένα άρθρο που δημοσιεύτηκε στο Psychology Today, οι ερωτήσεις που πρέπει να κάνουν οι γονείς στον εαυτό τους, πριν φορτώσουν το παιδί με εξωσχολικές δραστηριότητες είναι δυο. Ποιες είναι αυτές;
1. Το παιδί απολαμβάνει τη δραστηριότητα;
Ποιος θέλει πραγματικά να συμμετάσχει σε αυτή δραστηριότητα; Είναι η δραστηριότητα που απολαμβάνει ειλικρινά το παιδί ή οι γονείς το πιέζουν για να κάνει αυτά που οι ίδιοι δεν κατάφεραν να κάνουν ή ήθελαν να δοκιμάσουν; Τα παιδιά πρέπει πραγματικά να θέλουν να παρακολουθούν τα μαθήματα των δραστηριοτήτων που έχουν διαλέξει μετά το σχολείο, μόνο τότε έχει θετικό αντίκτυπο στα ίδια!
2. Το παιδί έχει αρκετό χρόνο;
Μη γεμίζετε το χρόνο των παιδιών σας μόνο με δραστηριότητες. Τα παιδιά χρειάζονται χρόνο για να μην κάνουν ουσιαστικά τίποτα.
Στο βιβλίο «The Overbooked Child» , ένας παιδοψυχολόγος υποστηρίζει ότι «Τα παιδιά με φορτωμένο πρόγραμμα δεν έχουν μόνο στρες αλλά συχνά χάνουν τις σημαντικές εμπειρίες από την παιδική ηλικία».
Τα παιδιά που συνήθως κάνουν πάρα πολλά πράγματα (εξωσχολικές δραστηριότητες, ξένες γλώσσες) συχνά:
- χάνουν χρόνο από το δημιουργικό και φυσικό παιχνίδι
- χάνουν οικογενειακές στιγμές
Ο συγγραφέας του βιβλίου προτείνει στις οικογένειες να σταματήσουν να τρέχουν από δραστηριότητα και σε δραστηριότητα και να αρχίσουν να περνούν χρόνο και ως οικογένεια.
Έτσι λοιπόν πώς θα γνωρίζει μια οικογένεια πόσες δραστηριότητες είναι πάρα πολλές για το παιδί της;
Από το στρες. Από το άγχος του γονιού και από το άγχος του παιδιού. Οι γονείς αγχώνονται να φτάσουν τα παιδιά στην ώρα τους στις δραστηριότητες και τα παιδιά αγχώνονται στο να είναι καλά σε ό,τι κάνουν για να είναι αρεστά στη δασκάλα τους και τους γονείς τους.