Γιατί το γράψιμο με το χέρι κάνει τα παιδιά πιο έξυπνα;
Γράφοντας με το χέρι τα παιδιά μαθαίνουν πιο εύκολα και βελτιώνουν τη μνήμη τους, σύμφωνα με νέα έρευνα.
Νέα έρευνα που πραγματοποιήθηκε από το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο της Νορβηγίας, έδειξε ότι το γράψιμο με το χέρι βελτιώνει τη μνήμη των παιδιών και τα βοηθάει να μάθουν πιο εύκολα.
Η συγκριμένη έρευνα πραγματοποιήθηκε με επικεφαλής την καθηγήτρια Audrey van der Meer, η οποία με τη βοήθεια ηλεκτροεγκεφαλογραφήματος, μελέτησε την εγκεφαλική δραστηριότητα δώδεκα παιδιών και δώδεκα ενηλίκων. Το ηλεκτροεγκεφαλογράφημα κατέγραψε τα κύματα που παρήγαγε ο εγκέφαλος κάθε φορά που ήταν ενεργός, σε διάστημα 45 λεπτών που διήρκησε η κάθε εξέταση.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας που δημοσίευσε το sciencedaily.com, ο εγκέφαλος τόσο στους ενήλικες, όσο και στα παιδιά, ήταν πιο δραστήριος και ενεργός όταν έγραφαν με το χέρι, παρά όταν έγραφαν με τη βοήθεια πληκτρολογίου.
«Το γράψιμο με το χέρι δημιουργεί περισσότερη δραστηριότητα στα αισθητηριακά μέρη του εγκεφάλου. Πατώντας το στυλό ή το μολύβι πάνω στο χαρτί, βλέποντας τα γράμματα που γράφονται και ακούγοντας τον ήχο που παράγεται κατά τη γραφή, ενεργοποιούνται πολλές αισθήσεις. Αυτές οι εμπειρίες των αισθήσεων δημιουργούν επαφή μεταξύ διαφορετικών τμημάτων του εγκεφάλου, η οποία συνεπάγεται καλύτερη μνήμη και καλύτερη μάθηση» αναφέρει η καθηγήτρια Van der Meer
Την ίδια στιγμή, στη σύγχρονη πραγματικότητα όπου η τεχνολογία κάνει άλματα, τα παιδιά περνούν πιο πολύ χρόνο μπροστά από μία οθόνη σε σχέση με παλιότερα, ενώ παράλληλα τα σχολεία εντάσσουν ολοένα και περισσότερες digital πλατφόρμες στη λειτουργία τους.
Όπως αναφέρει και η Van der Meer, το γράψιμο με το χέρι μπορεί να είναι πιο αργή και κουραστική διαδικασία, είναι όμως πολύ πιο ωφέλιμη για τον εγκέφαλο. Οι κινήσεις που κάνει το χέρι για να διαμορφώσει τα γράμματα επωφελούν ποικιλοτρόπως τη λειτουργία του εγκεφάλου, κάτι που δεν ισχύει γράφοντας στο πληκτρολόγιο, καθώς για το κάθε γράμμα απαιτείται ακριβώς η ίδια κίνηση.
«Γράφοντας με το χέρι απαιτείται ο έλεγχος λεπτών κινητικών δεξιοτήτων και είναι σημαντικό ο εγκέφαλος να τίθεται σε κατάσταση εκμάθησης όσο πιο συχνά γίνεται» καταλήγει η ειδικός.