Ο αυτόματος πιλότος ρυθμίστηκε για να κατέβει από τα 38.000 στα 100 πόδια
Αποφασισμένος να ρίξει το αεροπλάνο φαίνεται ότι ήταν ο 28χρονος πιλότος σύμφωνα και με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα το FlightRadar24, καθώς ο αυτόματος πιλότος του μοιραίου A320 ρυθμίστηκε για να κατέβει από τα 38.000 στα 100 πόδια
Γάλλοι εισαγγελείς υποστηρίζουν ότι ο 28χρονος συγκυβερνήτης του αεροσκάφους Αντρέας Λούμπιτς κλειδώθηκε στο πιλοτήριο του Airbus και ρύθμισε τον αυτόματο πιλότο του Airbus ώστε αυτό να αρχίσει καθοδική πορεία 3.000 ποδών ανά λεπτό, από τα 38.000 πόδια.
Η διαδικτυακή υπηρεσία FlightRadar24 ανακοίνωσε ότι βάσει των δεδομένων παρακολούθησης που αναλύθηκαν, προκύπτει το συμπέρασμα ότι κάποιος παρενέβη στο σύστημα του αεροσκάφους και μετέβαλε το ύψος δίνοντάς του την ελάχιστη δυνατή ρύθμιση, δηλαδή τα 100 πόδια. Το αεροσκάφος συνετρίβη σε υψόμετρο 6.000 ποδών.
«Μεταξύ 09:30:52 και 09:30:55 μπορείτε να δείτε ότι η ρύθμιση του αυτόματου πιλότου άλλαξε χειροκίνητα από τα 38.000 πόδια στα 100 πόδια και 9 δευτερόλεπτα αργότερα το αεροσκάφος άρχισε την καθοδική του πορεία, πιθανόν με τη ρύθμιση "ανοικτής κατάβασης" του αυτόματου πιλότου», μεταδίδει το πρακτορείο ειδήσεων Ρόιτερς επικαλούμενο σχετικό μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που απέστειλε ο Φρέντρικ Λίνταλ, διευθύνων σύμβουλος της υπηρεσίας παρακολούθησης.
Η υπηρεσία διευκρίνισε ότι απέστειλε τα δεδομένα σε Γάλλους ερευνητές κατόπιν αιτήματός τους.
Δείτε live όσα μεταδίδει η γαλλική τηλεόραση
«Είχε περάσει κατάθλιψη ο πιλότος»
Φως στα αίτια που οδήγησαν τον 28χρονο να εγκαταλείψει για μεγάλο χρονικό διάστημα την εκπαίδευσή του ως πιλότος, φαίνεται ότι ρίχνει δήλωση φίλης του 28χρονου στη γερμανική Frankfurter Allgmeine Zeitung.
Συγκεκριμένα, η κοπέλα δήλωσε ότι ο πιλότος έπασχε από κατάθλιψη στο παρελθόν, με αποτέλεσμα να διακόψει για πριν έξι χρόνια την εκπαίδευση του.
Επίσης, το γερμανικό περιοδικό Stern επικαλούμενο δικές του πηγές αναφέρει ότι «στη Lufthansa κυκλοφορούσαν εσωτερικά φήμες ότι ο Αντρέας Λούμπιτς αντιμετώπιζε ψυχολογικά προβλήματα», χωρίς ωστόσο να δίνονται περισσότερες πληροφορίες.