«Μαύρη ημέρα» για το Facebook: Mείωση των ενεργών χρηστών και 200 δις δολάρια «ζημιά»
H μετοχή της μητρικής του Facebook, Meta κατακρημνίζεται, οι ενεργοί χρήστες μειώνονται λόγω του ανταγωνισμού και ο Mάρκ Ζούκερμπεργκ προειδοποιεί ότι οι πελάτες ξοδεύουν πλέον περισσότερο χρόνο σε νεότερους αντιπάλους όπως το TikTok
Η μετοχή της Meta σημείωσε πτώση πάνω το 20%, με αποτέλεσμα να χαθούν περίπου 200 δισεκατομμύρια δολάρια από την κεφαλαιοποίησή της, την ώρα που ο Mr Facebook, Μαρκ Ζούκερμπεργκ προειδοποίησε οτι οι χρήστες του περνούν περισσότερο χρόνο σε νεότερους αντιπάλους, όπως το TikTok της ByteDance.
Για πρώτη φορά στα 18 χρόνια της ιστορίας του το Facebook, σημείωσε πτώση του αριθμού των ενεργών χρηστών του ανά ημέρα. Η μητρική του Facebook, Meta Networks, έκανε γνωστό ότι οι ενεργοί χρήστες έπεσαν στους 1,929 δισεκατομμύρια το τρίμηνο που έληξε τον Δεκέμβριο, έναντι 1,93 δισεκατομμυρίων το προηγούμενο τρίμηνο.
«Εάν οι μετοχές δεν ανακάμψουν, θα είναι η χειρότερη μέρα για τη μετοχή από τότε που εισήχθη στο χρηματιστήριο ο όμιλος μέσων κοινωνικής δικτύωσης το 2012 και μια από τις μεγαλύτερες ημερήσιες μειώσεις της αξίας μιας εταιρείας στην ιστορία» σχολίασαν οι New York Times.
Η εταιρεία προειδοποίησε επίσης για επιβράδυνση των ρυθμών αύξησης των εσόδων της, λόγω της «μάχης» από τις ανταγωνίστριες πλατφόρμες, όπως είναι το TikTok και το YouTube, αλλά και λόγω της μείωσης των δαπανών των διαφημιστικών. Ο CEO Μαρκ Ζούκερμπεργκ παραδέχθηκε ότι τα νούμερα του Facebook επλήγησαν γιατί το κοινό, ειδικά το νεότερο, στρέφεται σε ανταγωνιστές.
«Οι άνθρωποι έχουν πολλές επιλογές για το πώς θέλουν να περάσουν τον χρόνο τους και εφαρμογές όπως το TikTok αναπτύσσονται πολύ γρήγορα», προειδοποίησε ο ίδιος, σε μια κλήση με αναλυτές. Τα τελευταία στοιχεία ότι η Meta χάνει τη «μάχη της προσοχής» από εφαρμογές όπως το TikTok ήρθαν μια μέρα αφότου η αντίπαλός της, η μητρική Alphabet της Google, δημοσίευε μια απροσδόκητη αύξηση στα διαφημιστικά έσοδα.
Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr.
Διαβάστε επίσης:
Το...meta του Facebook, η κρίση αξιοπιστίας και οι αντιδράσεις στο «λίφτινγκ»