Ο ΤΖΕΪΜΣ ΚΑΜΕΡΟΝ ΚΑΤΑΚΕΡΑΥΝΩΝΕΙ ΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΡΕΝΕΥΣ - ΒΙΝΤΕΟ ΜΕ ΤΟ ΠΩΣ ΣΥΝΕΤΡΙΒΗ
Titan: «Μου έκαναν έκπτωση 100.000 δολαρίων για να μπω» - Τι αποκαλύπτει μεγιστάνας που σώθηκε
Έκπτωση ύψους 100 χιλιάδων δολαρίων και διαβεβαιώσεις για την ασφάλεια της αποστολής έκανε σε ένα μεγιστάνα απο το Λος Άντζελες η εταιρεία OceanGate, λίγο πριν τη μοιραία αποστολή. Στο φως τα μηνύματά του με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, Στόκτον Ρας, έναν απο τους πέντε που χάθηκαν στα νερά του Ατλαντικού
Ένας Αμερικανός μεγιστάνας που απέρριψε εισιτήρια για εκείνον και τον γιο του στο καταδικασμένο υποβρύχιο του «Τιτάνα» αποκαλύπτει μηνύματα που δέχτηκε από το αφεντικό της εταιρείας. Προσπαθούσε να του πουλήσει θέσεις με μειωμένη τιμή την τελευταία στιγμή καθ μάλιστα με έκπτωση ύψους 100.000 δολαρίων, λέγοντάς του οτι το ταξίδι με το βαθυσκάφος «ήταν πιο ασφαλές από το να διασχίσεις τον δρόμο»
Ο Τζέι Μπλουμ μοιράστηκε τα μηνύματα μεταξύ του ίδιου και του διευθύνοντος Συμβούλου της OceanGate, Στόκτον Ρας δείχνοντας ότι του πρόσφερε μία «τιμή της τελευταίας στιγμής», προτείνοντας εισιτήρια για 150.000 δολάρια το κεφάλι, 100.000 δολάρια δηλαδή κάτω από τη συνηθισμένη τιμή των 250.000 δολαρίων
Ο Μπλουμ, ένας υποστηρικτής των Δημοκρατικών που έχει φωτογραφηθεί με τον Τζο Μπάιντεν, εξέφρασε τη θλίψη του για τον θάνατο του Ρας και το γεγονός οτι ο Σαχζάντα Ντάγουντ και ο γιος του Σουλεμάν, ο οποίος ήταν μόλις 19 ετών, πήγαν στη θέση του και σκοτώθηκαν μαζί με το βετεράνο του Γαλλικού Ναυτικού, Πολ-Ανρί Ναρζολέ και το Βρετανό δισεκατομμυριούχο Χάμις Χάρντινγκ.
Σε μια ανάρτηση στο Facebook είπε: «Εξέφρασα ανησυχίες για την ασφάλεια και ο Στόκτον μου είπε: «Αν και υπάρχει προφανώς κίνδυνος - είναι πολύ πιο ασφαλές από το να πετάς με ελικόπτερο ή ακόμα και από τις καταδύσεις. Ήταν απολύτως πεπεισμένος ότι ήταν πιο ασφαλές από το να διασχίσεις το δρόμο. Είμαι σίγουρος ότι πίστευε πραγματικά αυτό που έλεγε. Αλλά έκανε πολύ λάθος»
Τον Φεβρουάριο του τρέχοντος έτους, ο Στόκτον Ρας ζήτησε από τον Μπλουμ και τον γιο του Σον να «βουτήξουν» στον Τιτανικό τον Μάιο. Και οι δύο καταδύσεις του Μαΐου αναβλήθηκαν λόγω καιρού και η κατάδυση καθυστέρησε μέχρι τις 18 Ιουνίου, ημερομηνία του μοιραίου ταξιδιού.
Ο Μπλουμ είπε: «Του είπα ότι λόγω προγραμματισμού δεν μπορούσαμε να πάμε μέχρι το επόμενο έτος. Οι θέσεις μας πήγαν στον Σαχζάντα Νταγούντ και τον 19χρονο γιο του, δύο από τους πέντε που έχασαν τη ζωή τους σε αυτήν την εκδρομή. Ας αναπαυθούν εν ειρήνη. Όσο για τον Σον και εμένα, θα αφιερώσουμε ένα λεπτό για να σταματήσουμε και να μυρίσουμε τα τριαντάφυλλα. Το αύριο μπορεί να μην έρθει. Αξιοποιήστε στο έπακρο τη σημερινή μέρα».
Τα κείμενα μεταξύ του ίδιου και του Ρας είχαν προσπαθήσει επανειλημμένα να καθησυχάσουν τον Μπλουμ για την ασφάλεια του «Τιτάνα» και την κατεύθυνση προς το ναυάγιο του Τιτανικού. Είπε ότι ο γιος του ανησυχούσε πολύ για τους κινδύνους αφού μίλησε με έναν φίλο του. Ο Ρας είπε: «Είμαι χαρούμενος που είχα μια βιντεοκλήση μαζί του, περίεργος για το τι θα έλεγαν οι ανενημέρωτοι αν ο κίνδυνος είναι πραγματικός ή φανταστικός».
Συζήτησαν πώς το κύτος θα αντιμετώπιζε την πίεση ή ακόμα και αν ερχόταν σε επαφή με μια φάλαινα ή ένα καλαμάρι. Ο Ρας είπε: «Ενώ προφανώς υπάρχει κίνδυνος να είναι πολύ πιο ασφαλές από το να πετάς με ελικόπτερο ή ακόμα και να καταδύσεις, δεν έχει υπάρξει καν τραυματισμός εδώ και 35 χρόνια σε μη στρατιωτικά υποβρύχια».
Ο σκηνοθέτης της ταινίας «Τιτανικός» και ειδικός σε υποβρύχια Τζέιμς Κάμερον είπε ότι προέβλεψε την έκρηξη του «Τιτάνα» λίγες μέρες πριν βρεθούν τα συντρίμμια από το εξαφανισμένο υποβρύχιο, αποκαλώντας την έρευνα «παρατεταμένη εφιαλτική παρωδία».
Ο Κάμερον, ο οποίος έχει επισκεφθεί το πιο διάσημο ναυάγιο του κόσμου 30 φορές, είπε ότι η τραγωδία αυτή την εβδομάδα φέρνει στο νου την καταστροφή του Τιτανικού, όπου ο καπετάνιος αγνόησε επανειλημμένα τις προειδοποιήσεις για παγόβουνο, αλλά συνεχίστηκε με αχύτητα.
Οι πέντε του βαθυσκάφους σκοτώθηκαν ακαριαία όταν το υποβρύχιο υπέστη «καταστροφική έκρηξη» μόλις 1.600 πόδια από την πλώρη του ναυαγίου, ανακοίνωσε χθες η Αμερικανική Ακτοφυλακή. Ένα τηλεχειριζόμενο υποβρύχιο από καναδικό πλοίο βρήκε συντρίμμια στον πυθμένα του ωκεανού.
Την ίδια ώρα, ένα ανατριχιαστικό βίντεο δημοσιεύτηκε στο Instagram, το οποίο δείχνει τι συνέβη στο βαθυσκάφος όταν υπέστη την καταστροφική αποσυμπίεση. Σύμφωνα με τους δημιουργούς του βίντεο με την «έκρηξη» ο αέρας στο βαθυσκάφος θα έφτανε τις θερμοκρασίες που επικρατούν στην επιφάνεια του Ήλιου ενώ το κέλυφος του Titan έγινε συντρίμμια μέσα σε μόλις 30 χιλιοστά του δευτερολέπτου.
Δείτε το βίντεο:
«Εφιαλτική παρωδία» η έρευνα για τον «Τιτάνα» - Οι ΗΠΑ γνώριζαν για την τύχη του
Ο σκηνοθέτης του «Τιτανικού» και ειδικός σε υποβρύχια Τζέιμς Κάμερον είπε ότι προέβλεψε την έκρηξη του «Τιτάνα» λίγες μέρες πριν βρεθούν τα συντρίμμια από το εξαφανισμένο υποβρύχιο, αποκαλώντας την έρευνα «παρατεταμένη εφιαλτική παρωδία».
Ο Κάμερον, ο οποίος έχει επισκεφθεί το πιο διάσημο ναυάγιο του κόσμου 30 φορές, είπε ότι η τραγωδία αυτή την εβδομάδα έχει παραλληλισμό με την καταστροφή του Τιτανικού, όπου ο καπετάνιος αγνόησε επανειλημμένα τις προειδοποιήσεις για ένα παγόβουνο, αλλά συνέχισε με ταχύτητα.
Οι πέντε του «Τιτάνα» σκοτώθηκαν ακαριαία όταν το υποβρύχιο υπέστη «καταστροφική έκρηξη» μόλις 1.600 πόδια από την πλώρη του ναυαγίου, ανακοίνωσε χθες η Αμερικανική Ακτοφυλακή. Ένα τηλεχειριζόμενο υποβρύχιο καναδικού πλοίου βρήκε συντρίμμια στον πυθμένα του ωκεανού.
Ωστόσο, οι αξιωματούχοι έρευνας και διάσωσης λένε ότι οι άνδρες πιθανότατα πέθαναν την Κυριακή (18/6) προτού στρατιωτικά αεροπλάνα που χρησιμοποιούσαν σημαδούρες σόναρ ανιχνεύσουν αυτό που νόμιζαν ότι θα μπορούσαν να ήταν ήχοι «χτυπήματος». Το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ είπε ότι άκουσε έναν ήχο που έμοιαζε με έκρηξη, όταν χάθηκαν οι επικοινωνίες περίπου δύο ώρες μετά την κατάδυση. Το Πολεμικό Ναυτικό διαβίβασε αυτές τις πληροφορίες στο Λιμενικό Σώμα.
Ο Κάμερον είπε στο BBC News ότι η έρευνα του Λιμενικού Σώματος «έμοιαζε με μια παρατεταμένη και εφιαλτική παρωδία όπου άνθρωποι έτρεχαν τριγύρω μιλώντας για θορύβους και οξυγόνο και όλα αυτά τα άλλα πράγματα». «Ήξερα ότι το υποβρύχιο βρισκόταν ακριβώς κάτω από το τελευταίο γνωστό βάθος και τη θέση του. Εκεί ακριβώς το βρήκαν», είπε.
Σύμφωνα με δικαστικά έγγραφα, ανησυχίες για την ασφάλεια είχαν διατυπωθεί προηγουμένως για το υποβρύχιο Titan από πρώην υπάλληλο της OceanGate. Ο David Lochridge, πρώην διευθυντής θαλάσσιων επιχειρήσεων της OceanGate, ισχυρίστηκε την παράνομη απόλυση μετά από ανησυχίες σχετικά με την υποτιθέμενη «άρνηση της εταιρείας να πραγματοποιήσει κρίσιμες, μη καταστροφικές δοκιμές του πειραματικού σχεδιασμού».
Ο Κάμερον είπε χθες (22/6): «Πολλοί από τους κορυφαίους παίκτες στην κοινότητα μηχανικών βαθέων βυθίσεων έγραψαν ακόμη και επιστολές στην εταιρεία λέγοντας ότι αυτό που έκαναν ήταν πολύ πειραματικό για να μεταφέρουν επιβάτες και ότι έπρεπε να πιστοποιηθεί και ούτω καθεξής.
«Είμαι εντυπωσιασμένος από την ομοιότητα της ίδιας της καταστροφής του Τιτανικού, όπου ο καπετάνιος ειδοποιήθηκε επανειλημμένα για πάγο μπροστά από το πλοίο του και παρόλα αυτά έπεσε σε ένα πεδίο πάγου μια νύχτα χωρίς φεγγάρι και πολλοί άνθρωποι πέθαναν ως αποτέλεσμα. Μια πολύ παρόμοια τραγωδία όπου οι προειδοποιήσεις δεν εισακούστηκαν έλαβε χώρα στην ίδια ακριβώς τοποθεσία με όλες τις καταδύσεις που γίνονται σε όλο τον κόσμο. Νομίζω ότι είναι απλά εκπληκτικό, είναι πραγματικά πολύ σουρεαλιστικό»
Ο Κάμερον είπε: «Ένιωσα στα κόκαλά μου αυτό που είχε συμβεί. Πήρα αμέσως τηλέφωνο σε κάποιες από τις επαφές μου στην κοινότητα των βαθέων υποβρυχίων. Μέσα σε περίπου μία ώρα είχα τα ακόλουθα στοιχεία. Ήταν σε κατάβαση. Βρίσκονταν στα 3500 μέτρα και κατευθύνονταν προς τον βυθό στα 3800 μέτρα.
«Για να αποτύχουν τα ηλεκτρονικά του υποβρυχίου και να αποτύχει το σύστημα επικοινωνίας του και ο αναμεταδότης εντοπισμού του να αποτύχει ταυτόχρονα, σημαίνει οτι έχει καταστραφεί. Τώρα έχουμε ένα άλλο ναυάγιο που βασίζεται δυστυχώς στις ίδιες αρχές της μη τήρησης των προειδοποιήσεων».
Το αιχμηρό μήνυμα του Τζέιμς Κάμερον έρχεται αφότου αποκαλύφθηκε ότι το αφεντικό της OceanGate, Στόκτον Ρας, είχε προειδοποιηθεί χρόνια πριν ότι η «πειραματική προσέγγισή» του θα μπορούσε να οδηγήσει σε μια καταστροφή - και σε άλλη συνέντευξη μίλησε για «παραβίαση κανόνων» για την κατασκευή του υποβρυχίου.
Ο θάνατος για τους 5 άνδρες, ορισμένοι από τους οποίους είχαν πληρώσει 250.000 δολάρια ο καθένας για να δουν το διάσημο ναυάγιο, πρέπει να ήταν ακαριαίος. Σε μία ανατριχιαστική εξέλιξη για τις οικογένειές τους, οι ειδικοί λένε ότι υπάρχουν ελάχιστες προοπτικές ανάκτησης των λειψάνων τους.
«Αυτό είναι ένα απίστευτα αδυσώπητο περιβάλλον εκεί κάτω. Τα συντρίμμια συνάδουν με μια καταστροφική κατάρρευση του σκάφους.. θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε και να ερευνούμε την περιοχή εκεί κάτω - αλλά δεν έχω απάντηση για προοπτικές αυτή τη στιγμή», δήλωσε ο Paul Hankin, ειδικός στις αναζητήσεις σε βαθιά θαλάσσια..
Εκτός από το πλαίσιο προσγείωσης και το πίσω κάλυμμα του σκάφους που ήταν τα πρώτα κομμάτια συντριμμιών που εντοπίστηκαν, το υποβρύχιο ROV βρήκε επίσης θραύσματα του κύτους πίεσης - το κύριο σώμα του υποβρυχίου. «Τα συντρίμμια συνάδουν με την καταστροφική απώλεια του θαλάμου πίεσης. Με αυτή την απόφαση ειδοποιήσαμε αμέσως τις οικογένειες.
«Εκ μέρους του Λιμενικού Σώματος και ολόκληρης της ενοποιημένης διοίκησης, εκφράζω τα θερμά μου συλλυπητήρια στις οικογένειες. Ελπίζω ότι αυτή η ανακάλυψη παρέχει λίγη παρηγοριά σε αυτή τη δύσκολη στιγμή», είπε ο υποναύαρχος Μάουγκερ.
Ο κόσμος προσευχόταν για ένα «θαύμα» αφού οι διασώστες υπολόγισαν ότι η ζωτικής σημασίας παροχή οξυγόνου θα τελείωνε το μεσημέρι της Πέμπτης (22/6). Αξιωματούχοι είπαν ότι το πεδίο βρέθηκε από το Odysseus 6k, ένα τηλεκατευθυνόμενο όχημα (ROV) που αναπτύχθηκε από το καναδικό σκάφος Horizon Arctic, το οποίο μπορεί να βουτήξει στα 20.000 πόδια.